|
|
|
|
|
|
Scheider odnosi zwycięstwo, Wehrlein mistrzem DTM | |
W trakcie przedostatniego – rozgrywanego na torze Hockenheim – wyścigu sezonu, wygranego przez Timo Scheidera, Pascal Wehrlein zapewnił sobie zdobycie mistrzowskiego tytułu DTM.
Wehrlein popisał się dobrym startem, jednak w wyniku późniejszego zamieszania spadł na odległą, szesnastą pozycję, nerwowo próbując przebijać się w górę stawki. Rozpoczynający wyścig z pierwszego pola Max Martin utrzymał prowadzenie, by po kilku okrążeniach stracić je na rzecz odrabiającego starty Scheidera, który przypuścił atak na Belga po zewnętrznej siódmego zakrętu.
Od samego początku problemy trapiły liczącego się w walce o mistrzostwo Edoardo Mortarę. Jadący na siódmym miejscu Włoch przebił oponę podczas pojedynku toczonego z Miguelem Moliną, przez co został zmuszony do nieplanowanego zjazdu do alei serwisowej. W spore zamieszanie uwikłał się Mattias Ekstrom, który w wyniku kolizji z Mercedesem Roberta Wickensa obrócił swoje Audi, tracąc kontakt z Wehrleinem. Sędziowie zdecydowali ukarać Kanadyjczyka przejazdem przez boksy.
Po kolizji, do jakiej doszło pomiędzy Garrym Paffettem i Miguelem Moliną, na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Po restarcie, Wehrlein – korzystając z pomocy Vietorisa – dostał się do czołowej dziesiątki, podczas gdy Martin spadł na trzecie miejsce wyprzedzony przez Jamiego Greena.
Neutralizacja pozwoliła powrócić do walki Mortarze, jednak krótko po tym, jak kierowca Audi uporał się z Ekstromem, doprowadził do kolizji z Timo Glockiem, za którą został ukarany przez sędziów przejazdem przez aleję serwisową. Tracąc szanse na dobry wynik, Włoch wycofał się z dalszej walki.
Status quo w czołówce utrzymał się do samego końca zmagań. Schneider utrzymał solidne prowadzenie nad Greenem i Martinem, który skutecznie wytrzymał presję płynącą ze strony Paula di Resty. Piąte miejsce dowiózł do mety Mike Rockenfeller, za którym flagę w szachownicę ujrzeli Marco Wittmann oraz Tom Blomqvist. Po tym, jak Maximilian Gotz oddał Wehrelinowi dziewiątą lokatę, walczący o tytuł Niemiec mógł wyprzedzić Antonio Felixa da Costę i zająć ósme miejsce, które zagwarantowało mu zdobycie mistrzostwa serii. Na dziewiątej lokacie rywalizację zakończył Ekstrom.
•DTM > 2015 > Hockenheim 2/1, Hockenheimring - 4,574 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 10 | Timo Scheider | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 26 | 42:27,725 | 25 |
2. | 53 | Jamie Green | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 26 | +0:02,875 | 18 |
3. | 36 | Maxime Martin | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 26 | +0:03,756 | 15 |
4. | 3 | Paul di Resta | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 26 | +0:04,865 | 12 |
5. | 99 | Mike Rockenfeller | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 26 | +0:11,708 | 10 |
6. | 1 | Marco Wittmann | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 26 | +0:15,768 | 8 |
7. | 31 | Tom Blomqvist (D) | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 26 | +0:16,972 | 6 |
8. | 94 | Pascal Wehrlein | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 26 | +0:22,034 | 4 |
9. | 5 | Mattias Ekström | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 26 | +0:23,719 | 2 |
10. | 84 | Maximilian Gotz (D) | | Mucke Motorsport | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 26 | +0:24,137 | 1 |
11. | 13 | Antonio Felix da Costa | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 26 | +0:25,405 | |
12. | 8 | Christian Vietoris | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 26 | +0:25,597 | |
13. | 12 | Daniel Juncadella | | Mucke Motorsport | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 26 | +0:26,780 | |
14. | 17 | Miguel Molina | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 26 | +0:31,566 | |
15. | 51 | Nico Muller | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 26 | +0:32,108 | |
16. | 77 | Martin Tomczyk | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 26 | +0:41,299 | |
17. | 22 | Lucas Auer (D) | | ART Grand Prix Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 26 | +0:43,679 | |
18. | 16 | Timo Glock | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 24 | 2 okr. | |
19. | 7 | Bruno Spengler | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 20 | 6 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 48 | Edoardo Mortara | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 17 | | |
| 6 | Robert Wickens | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 14 | | |
| 18 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 4 | | |
| 2 | Gary Paffett | | ART Grand Prix Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 3 | | |
| 27 | Adrien Tambay | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 1 | | |
| |
Pole position: Maxime Martin (BMW Team RMG) - 1:32,637 Najszybsze okrążenie: Timo Scheider (Phoenix Audi) - 1:34,364 na 8 okrążeniu Objaśnienie skrótów: D - debiutant Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|