|
|
|
|
|
|
Ekstrom triumfuje w niedzielnym wyścigu DTM na Węgrzech | |
Mattias Ekstrom odniósł zwycięstwo w głównym wyścigu serii DTM na torze Hungaroring, pokonując Adriena Tambaya i Daniela Juncadellę. Tuż za podium finiszował lider mistrzostw – Marco Wittmann.
Po wolnym starcie ruszający z pole position Mortara spadł za Wittmanna, który chwilę później, w ferworze walki, doprowadził do kontaktu z Audi Włocha, obrócił swój samochód o 360 stopni i uderzył w Jamiego Greena, szczęśliwie powracając do walki na czwartym miejscu. W wyniku incydentu w aucie Mortary doszło do przebicia jednej z opon, a Green nie był w stanie kontynuować zmagań.
Badający wydarzenia ze startu wyścigu sędziowie zdecydowali się nałożyć upomnienie zarówno na Wittmana jak i Mortarę, który po nieplanowanym postoju spadł w dół stawki.
W chaosie idealnie odnalazł się doświadczony Ekstrom, za którym znalazł się Adrien Tambay. Szwed zjechał na swój obowiązkowy pit stop na 24. okrążeniu – dwa kółka później niż Francuz. Pomimo drobnego błędu popełnionego podczas obsługi serwisowej, Ekstromowi udało się obronić pozycję lidera i odnieść zwycięstwo w swoim ostatnim tegorocznym wyścigu DTM (dwukrotny mistrz serii opuści finałową rundę sezonu na Hockenheim, by w pełni skoncentrować się na finiszu kampanii w Rallycrossie).
Na najniższym stopniu podium stanął Daniel Juncadella. Po postojach Wittmann spadł za Antonio Felixa da Costę, ale w drugiej połowie wyścigu z powodzeniem zaatakował Hiszpana powracając na czwarte miejsce i powiększając swą przewagę w klasyfikacji generalnej do 26 punktów. Za Niemcem uplasowali się dwaj inni kierowcy BMW – Tom Blomqvist i Timo Glock. Niemal do samej mety ósme miejsce okupował Maxime Martin – w końcówce wyścigu Belg został jednak poproszony o przepuszczenie Timo Scheidera i ostatecznie finiszował zmagania tuż przed Mike'em Rockenfellerem.
Robert Wickens, który po sobotnim wyścigu utrzymał matematyczne szanse na walkę o tytuł, pomylił w niedzielę po południu pola startowe doprowadzając do kolejnego okrążenia formującego i po starcie z ostatniego pola musiał zadowolić się dwunastym miejscem, wypadając tym samym z gry o mistrzowską koronę. Po dwóch postojach Mortara utrzymał się w wyścigu i ostatecznie zajął 21. pozycję.
•DTM > 2016 > Węgry 2, Hungaroring - 4,381 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 5 | Mattias Ekström | | Audi Sport Team Abt Sportsline | Audi RS5 DTM | 36 | 59:09,402 | 25 |
2. | 27 | Adrien Tambay | | Audi Sport Team Rosberg | Audi RS5 DTM | 36 | +0:04,350 | 18 |
3. | 13 | Antonio Felix da Costa | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 36 | +0:24,209 | 15 |
4. | 31 | Tom Blomqvist | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 36 | +0:26,067 | 12 |
5. | 16 | Timo Glock | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 36 | +0:26,813 | 10 |
6. | 10 | Timo Scheider | | Audi Sport Team Phoenix | Audi RS5 DTM | 36 | +0:31,792 | 8 |
7. | 36 | Maxime Martin | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 36 | +0:38,310 | 6 |
8. | 99 | Mike Rockenfeller | | Audi Sport Team Phoenix | Audi RS5 DTM | 36 | +0:38,675 | 4 |
9. | 100 | Martin Tomczyk | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 36 | +0:39,966 | 2 |
10. | 6 | Robert Wickens | | Mercedes-Benz DTM Team HWA I | Mercedes-AMG C63 DTM | 36 | +0:40,327 | 1 |
11. | 88 | Felix Rosenqvist | | Mercedes-AMG DTM Team ART | Mercedes-AMG C63 DTM | 36 | +0:40,710 | |
12. | 7 | Bruno Spengler | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 36 | +0:41,317 | |
13. | 3 | Paul di Resta | | Mercedes-Benz DTM Team HWA II | Mercedes-AMG C63 DTM | 36 | +0:41,777 | |
14. | 8 | Christian Vietoris | | Mercedes-Benz DTM Team Mücke | Mercedes-AMG C63 DTM | 36 | +0:42,352 | |
15. | 22 | Lucas Auer | | Mercedes-Benz DTM Team Mücke | Mercedes-AMG C63 DTM | 36 | +0:42,755 | |
16. | 2 | Gary Paffett | | Mercedes-Benz DTM Team ART | Mercedes-AMG C63 DTM | 36 | +0:43,015 | |
17. | 84 | Maximilian Gotz | | Mercedes-Benz DTM Team HWA II | Mercedes-AMG C63 DTM | 36 | +0:45,388 | |
18. | 17 | Miguel Molina | | Audi Sport Team Abt | Audi RS5 DTM | 36 | +1:07,034 | |
19. | 48 | Edoardo Mortara | | Audi Sport Team Abt Sportsline | Audi RS5 DTM | 33 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 51 | Nico Muller | | Audi Sport Team Abt | Audi RS5 DTM | 8 | | |
| 18 | Augusto Farfus | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 2 | | |
| 53 | Jamie Green | | Audi Sport Team Rosberg | Audi RS5 DTM | 1 | | |
|
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni | |
| 11 | Marco Wittmann | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 36 | 0h59m32,697 | |
| 12 | Daniel Juncadella | | Mercedes-Benz DTM Team HWA I | Mercedes-AMG C63 DTM | 36 | 0h59m25,272 | |
| |
Pole position: Edoardo Mortara (Audi Sport Team Abt Sportsline) - 1:34,984 Najszybsze okrążenie: Mattias Ekström (Audi Sport Team Abt Sportsline) - 1:36,538 na 26 okrążeniu Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|