F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2020
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Sezon 2002
Sezon 2001
Sezon 2000
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    DTM: Podwójne zwycięstwo Mercedesa na torze Mugello
    Maraz & TH MEDIA, 4 maja 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Jamie Green zapewnił Mercedesowi pierwsze zwycięstwo w tym sezonie w serii DTM, wygrywając dzisiejszy wyścig na torze Mugello. Na dodatek było to podwójne zwycięstwo producenta samochodów ze Stuttgartu, bowiem drugi na mecie zameldował się Paul di Resta.

    Szanse Audi na trzecie z rzędu zwycięstwo prysły właściwie już na samym początku wyścigu, kiedy to zdobywca pole position Timo Scheider popełnił falstart i po wykonaniu karnego przejazdu przez boksy spadł na koniec stawki. Niemiec przez cały wyścig próbował odrabiać straty, ale dotarł tylko do dziesiątego miejsca, a więc nie zdobył ani jednego punktu. Mimo to utrzymał prowadzenie w mistrzostwach, ale ma już tylko jeden punkt przewagi nad Greenem.

    Po błędzie Scheidera honoru Audi musiał bronić Tom Kristensen, który walczył z di Restą w pierwszej połowie wyścigu. Niestety Duńczyk stracił kontakt z kierowcą Mercedesa po tym, jak obaj wyjechali z boksów po swoich postojach tuż za Susie Stoddart, która na polecenie zespołu przepuściła od razu di Restą, a Kristensen musiał czekać, aż wolniejsza od niego Szkotka zjedzie na swój postój. Ostatecznie Kristensen linię mety minął ponad dwie sekundy za di Restą, tak więc Audi musiało zadowolić się najniższym stopniem podium.

    Z kierowców Mercedesa punkty zdobył jeszcze tylko Bernd Schneider, plasując się na czwartej pozycji, a na pozostałych miejscach punktowanych wyścig we Włoszech ukończyli czterej kierowcy Audi. Na szczególne słowa pochwały zasłużył Oliver Jarvis, który w samochodzie z 2007 roku zajął piąte miejsce, pokonując między innymi aktualnego mistrza Mattiasa Ekstroma. Za Szwedem uplasowali się Markus Winkelhock i Alexandre Premat, prowadząc podobnie jak Jarvis Audi A4 z 2007 roku.

    Jarvis skorzystał na początku wyścigu z kolizji w pierwszym zakręcie pomiędzy Mike'iem Rockenfellerem (Audi), Martinem Tomczykiem (Audi) i Bruno Spenglerem (Mercedes), która całą trójkę kosztowała utratę szansy na punkty. Stłuczki na początku nie uniknął także Ralf Schumacher, który jako jedyny nie ukończył wyścigu. Następna runda DTM zostanie rozegrana za dwa tygodnie na niemieckim torze EuroSpeedway Lausitz.

    •  Klasyfikacja generalna DTM po 3. z 11. rund

    Wyniki wyścigu DTM na torze Mugello (5,245 km)
    P.Kierowca Nar. Zespół Czas/Strata Okr. Naj. okr. S. 
    1.Jamie Green Salzgitter AMG Mercedes C-Klasse 59:39,961 33 1:45,273 
    2.Paul di Resta AMG Mercedes C-Klasse +03,166 33 1:45,381 
    3.Tom Kristensen Audi A4 DTM +05,313 33 1:45,832 
    4.Bernd Schneider Original-Teile AMG Mercedes C-Klasse +09,410 33 1:46,046 
    5.Oliver Jarvis Best Buddies Audi A4 DTM +15,037 33 1:46,033 
    6.Matias Ekstrom Red Bull Audi A4 DTM +15,798 33 1:46,246 
    7.Markus Winkelhock Playboy Audi A4 DTM +16,989 33 1:46,166 
    8.Alexandre Premat Audi Bank/Shell Helix Audi A4 DTM +22,656 33 1:46,453 
    9.Bruno Spengler Mercedes-Benz Bank AMG C-Klasse +23,260 33 1:46,637 
    10.Timo Scheider GW:plus / Top Service Audi A4 DTM +23,774 33 1:45,822 
    11.Maro Engel JungeSterne AMG Mercedes C-Klasse +35,741 33 1:46,640 
    12.Gary Paffett stern AMG Mercedes C-Klasse +41,366 33 1:46,846 
    13.Christijan Albers Audi A4 DTM +45,259 33 1:46,502 
    14.Mike Rockenfeller S line Audi A4 DTM +55,234 33 1:46,849 
    15.Susie Stoddart TV Spielfilm AMG Mercedes C-Klasse +1:11,329 33 1:48,002 
    16.Mathias Lauda Pixum AMG Mercedes C-Klasse +1:12,233 33 1:47,423 
    17.Martin Tomczyk Red Bull Audi A4 DTM +1:13,944 33 1:45,676 
    18.Katherine Legge Audi A4 DTM +1:16,587 33 1:47,088 
    Niesklasyfikowani
    Ralf Schumacher TRILUX AMG Mercedes C-Klasse   
    Najszybsze okrążenie: Jamie Green (Mercedes) - 1:45,273
    Źródło: DTM.de (wyniki wyścigu DTM), Autosport.com

    III runda Porsche Carrera Cup, Mugello (Włochy) – Wyścig

    Po tym, jak w kwalifikacjach Robert Lukas wypadł z toru i zużył dwa komplety opon, w niedzielnym wyścigu stanął przed trudnym zadaniem. Zawodnik z Polski postanowił wraz z zespołem złożyć przed startem podanie o umożliwienie występu na jednym z kompletów opon użytym w piątkowym treningu. Regulamin Porsche Carrera Cup mówi bowiem, iż zawodnicy startujący w tym pucharze mają do dyspozycji łącznie dwa komplety opon na kwalifikacje i wyścig.

    Po starcie, Polak reprezentujący barwy zespołu SMS Seyffarth Motorsport stracił kilka pozycji. Z okrążenia na okrążenie Lukas łapał coraz to lepsze tempo, ale niestety na pierwszym dohamowaniu trzeciego "kółka" zblokował koła, doprowadzając do "splackowania" prawego ogumienia. Od tego momentu pokonanie każdego kolejnego lewego zakrętu stanowiło nie lada wyzwanie. W końcowej fazie wyścigu Lukas musiał zaciekle odpierać ataki dziesiątego kierowcy klasyfikacji generalnej – Philipa Wlazika. Na linii mety Polak zameldował się przed reprezentantem zespołu Hermes attempto, ostatecznie uzyskując 19.miejsce. Tuż przed Lukasem rywalizację ukończył jego kolega z teamu – Jan Seyffarth, który w jej trakcie musiał odrabiać straty po karze "drive through", jaką otrzymał za uderzenie Wlazika.

    Cały wyścig padł łupem Uwe Alzena, który po raz pierwszy zwyciężył w tym sezonie. Dwa kolejne miejsca na podium zajęli odpowiednio: Rene Rast i Nicolas Armindo. Dotychczasowy lider Carrera Cup – Chris Mamerow ukończył wyścig na piątym miejscu. Po rywalizacji na torze w Mugello na czele klasyfikacji generalnej z jednakową ilością punktów znajduje się trzech kierowców: Mamerow, Rast oraz Armindo. Robert Lukas po zawodach na włoskim torze "spadł" na 22. miejsce. Kolejna runda Porsche Carrera Cup odbędzie się na torze Eurospeedway Lausitz w dniach 16-18 maja.

    Robert Lukas: „Początek wyścigu zgodnie z założeniami pojechałem trochę wolniej. Niestety w momencie kiedy zacząłem łapać dobre tempo, mocno przytarłem prawe opony na dohamowaniu i od tego momentu ciężko mi się jechało – w szczególności tyczyło się to lewych zakrętów. Mocno "splackowane" ogumienie nie pozwalało na szybszą jazdę i częściej musiałem patrzeć w tylne lusterko niż do przodu. Obronienie się przed atakami Wlazika uważam za spory sukces. Sam udział w wyścigu był jednym z lepszych w moim wykonaniu, niestety nie był jeszcze wystarczająco szybki. Rywalizacja wbrew moim przewidywaniom była w miarę spokojna. Niestety na mój wynik wpływ miała wczorajsza "czasówka". Dzięki uprzejmości organizatora mogłem wystartować na oponach użytych w treningach, gdyż pierwszy komplet moich opon był całkowicie zniszczony, a drugi miał przejechane 10 "kółek". Te z treningów były trochę lepsze od dwóch pozostałych zestawów”.

    Klasyfikacja generalna: Robert Lukas 4 pkt. (22 pozycja)

    Wyścig (16 okrążeń)
    P.Kierowca Zespół Czas/strata 
    1.Uwe Alzen Herberth 31:23,245 
    2.Rene Rast MRS + 05,238 
    3.Nicolas Armindo ARAXA + 12,098 
    4.Jiri Janak Schnabl + 14,724 
    5.Chris Mamerow Mamerow + 15,907 
    6.Thomas Jäger Online Leasing RT + 16,143 
    7.Marco Holzer Porsche Junior Team + 16,332 
    8.Patrick Huisman Hermes attempto + 20,232 
    9.Robert Renauer Farnbacher RT + 25,633 
    10.Mario Josten MRS Team + 32,797 
    19.Robert Lukas Seyffarth + 46,659 
    Najszybsze okrążenie: Uwe Alzen 1:55,763
    Źródło: Informacja prasowa TH MEDIA

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Pieczar, 04.05.2008 17:46[!]
    Wyścig DTM był tak ciekawy, że ostatnie 16 okrążeń to praktycznie spałem :)
    jędruś, 04.05.2008 17:53[!]
    Green fantastycznie . Jednak Mercedes nie jest jeszcze na spalonej pozycji w walce o mistrzostwo . di Resta też bardzo dobrze.
    Kristensen chyba odzyskał formę po fatalnym tamtym sezonie .
    Jarvis popisał się . Najlepszy z roczniaków jak na razie . B.Schnaider zdobył pierwsze poważne punkty w tym sezonie . A zapowiadał walkę mistrzostwo . T.Schnaider stracił zwycięstwo pechem . Jednak to dalej on jest największym kandydatem do tytułu .Ekstrom dosyć dobrze . Z taką jazdą jednak trudno będzie mu obronić mistrzostwo przy bardzo groźnych rywalach . Winkelhock i Premat też nie zawiedli oczekiwań.
    Paffett . A o Rafciu to już nawet nie ma co gadać ... Albers ma roczne czy dwuletnie Audi ???
    Maly-boy, 04.05.2008 18:11[!]
    Albers ma chyba dwuletni samochód Winkelhock roczny a Ralf z 2008....
    Maraz, 04.05.2008 18:45[!]
    Albers ma z 2006, Winkelhock i Ralf z 2007 (http://dtm.com/fahrer-liste.php?lang=en)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca