F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2020
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Sezon 2002
Sezon 2001
Sezon 2000
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    DTM: Mercedes pokonał Audi w dramatycznym wyścigu na Norisringu
    Bartosz Pyciarz, 28 czerwca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Jamie Green i Bruno Spengler zapewnili Mercedesowi niesamowite podwójne zwycięstwo w dramatycznym wyścigu na torze Norisring. zwycięstwo Greena jest o tyle cenne, że odniósł je autem jednorocznym, a do tej pory taka sztuka udała się tylko Gary'emu Paffettowi na torze Oschersleben w roku 2007.

    Już na starcie wyścig był dość chaotyczny. Bardzo wolno wystartowała Katherine Legge i spadła z doskonałego piątego miejsca w głąb stawki. Pierwszy zakręt przebiegł dość spokojnie, ale później w szykanie Schöller-S doszło do kolizji Tomasa Kostki i Olivera Jarvisa. Na tor wyjechał safety car, a restart nastąpił na piątym okrążeniu, ale do czasu otworzenia "okna" na pit-stopy na torze nie działo się nic wartego odnotowania.

    Na 19 okrążeniu jako pierwsi do boksów zjechali Ralf Schumacher i Mike Rockenfeller. Jako pierwszy z czołowej czwórki zjechał tymczasem Paffett i okazało się, że jego postój był na tyle dobry, iż zjeżdżający na następnym okrążeniu Mattias Ekstrom powrócił na tor za kierowcą Mercedesa. Trzy okrążenia spędzone dłużej na torze pozwoliły jednak Ekstromowi wrócić do akcji przed Schumacherem i Rockenfellerem.

    W tym czasie liderem został Spengler, a za nim jechał Green. Obaj postanowili pozostać dłużej na torze, co pozwoliło im awansować przed Paffett'a i Ekstroma odpowiednio na drugie i trzecie miejsce. Na 37 okrążeniu Premat uderzył w bariery podczas walki z di Restą i musiał wycofać się z wyścigu. Następnie czołówka zaczęła zjeżdżać do boksów na drugie postoje: Paffett na 41 okr., Ekstrom na 43 okr., Spengler na 44 okr. i Scheider na 45 okr.

    Na torze pozostał jednak Green i to on objął prowadzenie. Brytyjczyk pozostał na torze aż do 55 okrążenia, ale po postoju wyjechał za Scheiderem, a po walce w pierwszym zakręcie uległ także Spenglerowi. Scheider zaczął następnie odjeżdżał dwójce kierowców Mercedesa i wydawało się, że jedzie po pewne zwycięstwo. Jednak później zaczął jechać wolniej i już na 69 okrążeniu różnice w pierwszej trójce zamykały się w 0,6 sekundy.

    Na pięć okrążeń przed metą skuteczny atak w czwartym zakręcie przeprowadził Spengler i objął prowadzenie. Nie pozostał jednak na nim zbyt długo, bowiem już na następnym zakręcie pojechał za szeroko i został wyprzedzony przez Scheidera oraz Greena. Widać było, że Brytyjczyk jest bardzo zmotywowany aby odnieść zwycięstwo i w końcu udało mu się wcisnąć przed kierowcę Audi w szykanie na zaledwie dwa okrążenia przed metą.

    Skorzystał z tego także Spengler i dwa Mercedesy znalazły się na czele. Na następnym zakręcie z błędu Scheidera skorzystał Ekstrom i awansował na ostatnie miejsce na podium. Także Gary Paffett próbował się wcisnąć przed obecnego mistrza serii, ale nie udała mu się ta sztuka. Tak oto po 80 okrążeniach walki zakończył się niezwykle pasjonujący wyścig na torze Norisring.

    Po trzech rundach liderem mistrzostw jest Scheider przed Spenglerem i Paffettem. Kolejna eliminacja DTM odbędzie się dopiero za trzy tygodnie na torze Zandvoort.

    DTM > 2009 > Nürnberg, Norisring - 2,300 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 7Jamie GreenJunge Sterne AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 2008801h08m39,22310
    2. 9Bruno SpenglerMercedes-Benz Bank AMGMercedes-Benz C-Klasse 200980+0:01,3578
    3. 5Mattias EkströmRed Bull AudiAudi A4 DTM 200980+0:01,6786
    4. 1Timo ScheiderGW:plus/Top Service AudiAudi A4 DTM 200980+0:02,6265
    5. 10Gary PaffettSalzgitter AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200980+0:02,9404
    6. 4Ralf SchumacherTrilux AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200980+0:03,2503
    7. 3Paul di RestaAMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200980+0:03,8072
    8. 2Tom Kristensen100 Jahre AudiAudi A4 DTM 200980+0:09,2661
    9. 11Mike RockenfellerS line AudiAudi A4 DTM 200880+0:09,787
    10. 8Susie WolffTV-Spielfilm AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200880+0:14,423
    11. 6Martin TomczykRed Bull Cola AudiAudi A4 DTM 200980+0:29,331
    12. 21Katherine LeggeAudi CollectionAudi A4 DTM 200880+0:30,430
    13. 12Markus WinkelhockPlayboy AudiAudi A4 DTM 200880+0:30,931
    14. 17Mathias Laudastern AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 2008791 okr.
    15. 18Christian BakkerudKOLLES Futurecom-TMEAudi A4 DTM 2007791 okr.
    Niesklasyfikowani
    16Maro EngelGQ AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200846
    14Alexandre PrematAudi BankAudi A4 DTM 200836
    20Tomas KostkaKOLLES Futurecom-BRTAudi A4 DTM 20071
    15Oliver JarvisAudiAudi A4 DTM 20080
    Pole position: Timo Scheider (Team Abt Audi) - 0:49,012
    Najszybsze okrążenie: Katherine Legge (Abt Lady Power Audi) - 0:48,620 na 54 okrążeniu
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Kamikadze2000, 28.06.2009 19:21[!]
    Gratulacje dla Greena, który pokazał, że czasami da się wygrac nawet starszym modelem. Katherine troszkę pechowo, ale widac umie jeździc, patrząc na najszybsze okrążenie. Ralf na szóstym miejscu!!! Świetnie!!!
    Provo, 29.06.2009 08:42[!]
    Katherine chyba zaczyna łapać "rytm" tej serii-powodzonka; Ralf S. bez rewelacji ale chociaż jakieś punkty;
    ale jestem ciekawy jaki byłby komentarz starego (zawsze krytycznego) mistrza Nikiego o występie i postępach kariery jego syna?!?
    Kamikadze2000, 29.06.2009 20:50[!]
    Tak jak w przypadku Piqueta Seniora, nie wypowiadałby się za dużo. Matthias jest kierowcą w dośc poważnym wieku, więc jemu angaż do F1 tak, czy inaczej nie grozi.

    Można rzec, że jest kolejnym niespełnionym synkiem tatusia.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca