|
|
|
|
|
|
DTM: Mercedes pokonał Audi w dramatycznym wyścigu na Norisringu | |
Jamie Green i Bruno Spengler zapewnili Mercedesowi niesamowite podwójne zwycięstwo w dramatycznym wyścigu na torze Norisring. zwycięstwo Greena jest o tyle cenne, że odniósł je autem jednorocznym, a do tej pory taka sztuka udała się tylko Gary'emu Paffettowi na torze Oschersleben w roku 2007.
Już na starcie wyścig był dość chaotyczny. Bardzo wolno wystartowała Katherine Legge i spadła z doskonałego piątego miejsca w głąb stawki. Pierwszy zakręt przebiegł dość spokojnie, ale później w szykanie Schöller-S doszło do kolizji Tomasa Kostki i Olivera Jarvisa. Na tor wyjechał safety car, a restart nastąpił na piątym okrążeniu, ale do czasu otworzenia "okna" na pit-stopy na torze nie działo się nic wartego odnotowania.
Na 19 okrążeniu jako pierwsi do boksów zjechali Ralf Schumacher i Mike Rockenfeller. Jako pierwszy z czołowej czwórki zjechał tymczasem Paffett i okazało się, że jego postój był na tyle dobry, iż zjeżdżający na następnym okrążeniu Mattias Ekstrom powrócił na tor za kierowcą Mercedesa. Trzy okrążenia spędzone dłużej na torze pozwoliły jednak Ekstromowi wrócić do akcji przed Schumacherem i Rockenfellerem.
W tym czasie liderem został Spengler, a za nim jechał Green. Obaj postanowili pozostać dłużej na torze, co pozwoliło im awansować przed Paffett'a i Ekstroma odpowiednio na drugie i trzecie miejsce. Na 37 okrążeniu Premat uderzył w bariery podczas walki z di Restą i musiał wycofać się z wyścigu. Następnie czołówka zaczęła zjeżdżać do boksów na drugie postoje: Paffett na 41 okr., Ekstrom na 43 okr., Spengler na 44 okr. i Scheider na 45 okr.
Na torze pozostał jednak Green i to on objął prowadzenie. Brytyjczyk pozostał na torze aż do 55 okrążenia, ale po postoju wyjechał za Scheiderem, a po walce w pierwszym zakręcie uległ także Spenglerowi. Scheider zaczął następnie odjeżdżał dwójce kierowców Mercedesa i wydawało się, że jedzie po pewne zwycięstwo. Jednak później zaczął jechać wolniej i już na 69 okrążeniu różnice w pierwszej trójce zamykały się w 0,6 sekundy.
Na pięć okrążeń przed metą skuteczny atak w czwartym zakręcie przeprowadził Spengler i objął prowadzenie. Nie pozostał jednak na nim zbyt długo, bowiem już na następnym zakręcie pojechał za szeroko i został wyprzedzony przez Scheidera oraz Greena. Widać było, że Brytyjczyk jest bardzo zmotywowany aby odnieść zwycięstwo i w końcu udało mu się wcisnąć przed kierowcę Audi w szykanie na zaledwie dwa okrążenia przed metą.
Skorzystał z tego także Spengler i dwa Mercedesy znalazły się na czele. Na następnym zakręcie z błędu Scheidera skorzystał Ekstrom i awansował na ostatnie miejsce na podium. Także Gary Paffett próbował się wcisnąć przed obecnego mistrza serii, ale nie udała mu się ta sztuka. Tak oto po 80 okrążeniach walki zakończył się niezwykle pasjonujący wyścig na torze Norisring.
Po trzech rundach liderem mistrzostw jest Scheider przed Spenglerem i Paffettem. Kolejna eliminacja DTM odbędzie się dopiero za trzy tygodnie na torze Zandvoort.
•DTM > 2009 > Nürnberg, Norisring - 2,300 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 7 | Jamie Green | | Junge Sterne AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 80 | 1h08m39,223 | 10 |
2. | 9 | Bruno Spengler | | Mercedes-Benz Bank AMG | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 80 | +0:01,357 | 8 |
3. | 5 | Mattias Ekström | | Red Bull Audi | Audi A4 DTM 2009 | 80 | +0:01,678 | 6 |
4. | 1 | Timo Scheider | | GW:plus/Top Service Audi | Audi A4 DTM 2009 | 80 | +0:02,626 | 5 |
5. | 10 | Gary Paffett | | Salzgitter AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 80 | +0:02,940 | 4 |
6. | 4 | Ralf Schumacher | | Trilux AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 80 | +0:03,250 | 3 |
7. | 3 | Paul di Resta | | AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 80 | +0:03,807 | 2 |
8. | 2 | Tom Kristensen | | 100 Jahre Audi | Audi A4 DTM 2009 | 80 | +0:09,266 | 1 |
9. | 11 | Mike Rockenfeller | | S line Audi | Audi A4 DTM 2008 | 80 | +0:09,787 | |
10. | 8 | Susie Wolff | | TV-Spielfilm AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 80 | +0:14,423 | |
11. | 6 | Martin Tomczyk | | Red Bull Cola Audi | Audi A4 DTM 2009 | 80 | +0:29,331 | |
12. | 21 | Katherine Legge | | Audi Collection | Audi A4 DTM 2008 | 80 | +0:30,430 | |
13. | 12 | Markus Winkelhock | | Playboy Audi | Audi A4 DTM 2008 | 80 | +0:30,931 | |
14. | 17 | Mathias Lauda | | stern AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 79 | 1 okr. | |
15. | 18 | Christian Bakkerud | | KOLLES Futurecom-TME | Audi A4 DTM 2007 | 79 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 16 | Maro Engel | | GQ AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 46 | | |
| 14 | Alexandre Premat | | Audi Bank | Audi A4 DTM 2008 | 36 | | |
| 20 | Tomas Kostka | | KOLLES Futurecom-BRT | Audi A4 DTM 2007 | 1 | | |
| 15 | Oliver Jarvis | | Audi | Audi A4 DTM 2008 | 0 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|