F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2020
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Sezon 2002
Sezon 2001
Sezon 2000
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    DTM: Paffett odniósł pewne zwycięstwo w Zandvoort (aktualizacja)
    Bartosz Pyciarz, 20 lipca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Gary Paffett odniósł drugie zwycięstwo w tegorocznym sezonie Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) i został nowym liderem mistrzostw. Drugi do mety dojechał Mattias Ekstrom, a podium uzupełnił zdobywca pole position – Oliver Jarvis.

    Start przebiegł spokojnie i Jarvis utrzymał prowadzenie w pierwszym zakręcie. Następnie utrzymywał za sobą wściekle atakującego Paffetta. Gdy otworzono 'okno pit-stopowe', czołowa czwórka: Jarvis, Paffett, Spengler i Rockenfeller zjechała do boksów. Wyjechali w takiej samej kolejności, lecz pomiędzy czołową dwójką znalazł się Tomas Kostka i opóźniał nieco kierowcę Mercedesa. Wkrótce jednak również Czech zawitał do boksów i Paffett znów mógł gonić Jarvisa.

    Na 14. okrążeniu wydarzył się najważniejszy moment wyścigu: Jarvis wyjechał na żwir w jednym z zakrętów, co pozwoliło Paffettowi dogonić kierowcę Audi i wyprzedzić go na następnym zakręcie, natomiast Jarvis został natychmiast wezwany na zmianę opon i miał już za sobą dwa postoje.

    Tymczasem wszyscy ciągle czekali na pierwszy postój Ekstroma i Markusa Winkelhocka, którzy jechali w czołówce. Gdy jednak Jarvis na jednym z okrążeń odrobił ponad pół sekundy do Paffetta, kierownictwo Mercedesa natychmiast wezwało swojego kierowcę na drugi postój, po którym powrócił on na tor z bezpieczną przewagą prawie czterech sekund nad Jarvisem, a dodatkowo między nimi znalazła się Susie Stoddart, która przez chwilę wstrzymywała Olivera.

    Po wykonaniu swoich dwóch obowiązkowych postojów, Ekstrom wyjechał na tor na czwartym, a Winkelhock na szóstym miejscu, mając za sobą Bruno Spenglera, Timo Scheidera i Paula di Restę, którzy do końca walczyli zaciekle o miejsca 6-9, ale ostatecznie dojechali do mety w niezmienionej kolejności.

    W końcowej fazie wyścigu Jarvis i Premat zaczęli zwalniać, aby pod koniec wyścigu oddać lokatę Ekstromowi, który dzięki temu manewrowi stracił tylko dwa punkty do Paffetta i tyle samo traci obecnie w mistrzostwach. Jednakże z uwagi na podejrzenie użycia przez Audi team ordes, które są zabronione w DTM, rezultat dzisiejszego wyścigu pozostaje prowizoryczny do momentu zbadania sprawy.

    Trzeci w mistrzostwach jest Spengler, który zgromadził tyle samo punktów co aktualny mistrz Scheider, ale częściej pojawiał się na drugim stopniu podium. Kolejny wyścig już za dwa tygodnie na torze Oschersleben.

    Aktualizacja: Po wyścigu doszło do spotkania sędziów i na tym spotkaniu postanowiono zdyskwalifikować czterech kierowców Audi. Markus Winkelhock (pierwotnie P6) miał mniej niż jeden kilogram paliwa po przekroczeniu linii mety, Timo Scheider i Alexandre Premat wyraźnie za późno dotarli na ważenie samochodów po wyścigu. Natomiast Christian Bakkerud nie zatrzymał się na ważenie. Poniżej ostateczna kolejność po wyścigu na torze Zandvoort.

    Aktualizacja 2: Sędziowie uznali dwa tygodnie po wyścigu, że Audi zastosowało polecenia zespołu, by umożliwić Ekstromowi zajęcie drugiego miejsca, co jest naruszeniem regulaminu sportowego DTM. W związku z tym do rezultatu Szweda doliczono 5 sekund kary kary i ostatecznie został on sklasyfikowany na trzecim miejscu. Tym samym Jarvis przesunął się na drugie miejsce.

    DTM > 2009 > Zandvoort, Zandvoort - 4,307 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 10Gary PaffettSalzgitter AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 2009411h05m52,68810
    2. 15Oliver JarvisAudiAudi A4 DTM 200841+0:06,2358
    3. 5Mattias EkströmRed Bull AudiAudi A4 DTM 200941+0:06,4316
    4. 6Martin TomczykRed Bull Cola AudiAudi A4 DTM 200941+0:10,9845
    5. 9Bruno SpenglerMercedes-Benz Bank AMGMercedes-Benz C-Klasse 200941+0:13,3534
    6. 3Paul di RestaAMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200941+0:14,3193
    7. 16Maro EngelGQ AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200841+0:14,6552
    8. 2Tom Kristensen100 Jahre AudiAudi A4 DTM 200941+0:27,6091
    9. 7Jamie GreenJunge Sterne AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200841+0:28,778
    10. 4Ralf SchumacherTrilux AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200941+0:41,108
    11. 8Susie WolffTV-Spielfilm AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200841+0:41,826
    12. 11Mike RockenfellerS line AudiAudi A4 DTM 2008329 okr.
    Niesklasyfikowani
    20Tomas KostkaKOLLES Futurecom-BRTAudi A4 DTM 200719
    21Katherine LeggeAudi CollectionAudi A4 DTM 200817
    17Mathias Laudastern AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200811
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    14Alexandre PrematAudi BankAudi A4 DTM 2008411h06m01,658
    12Markus WinkelhockPlayboy AudiAudi A4 DTM 2008411h06m05,538
    1Timo ScheiderGW:plus/Top Service AudiAudi A4 DTM 2009411h06m06,494
    18Christian BakkerudKOLLES Futurecom-TMEAudi A4 DTM 2007411h07m23,387
    Pole position: Oliver Jarvis (Team Phoenix Audi) - 1:31,966
    Najszybsze okrążenie: Mattias Ekström (Team Abt Audi Sportsline) - 1:33,963 na 23 okrążeniu
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Winner, 19.07.2009 17:58[!]
    Mam nadzieje że powtórzy sukces z 2005

    i mógłby wejść do Mclarena za Kovalainena bo de la Rosa pójdzie do Camposa
    Witek, 19.07.2009 19:27[!]
    Pieknie wyglada ten - jakze glosno zapowiadany- ogromny postep Ralfa Schumachera! Nie ma co!!!
    fordern, 19.07.2009 19:32[!]
    I tak dojechałby za Stoddartówną, tylko wyleciała kilka okrążeń przed metą ;)
    Jarvis strasznie skopał wyścig. Miał wygraną w kieszeni, kiedy popełnił błąd, wyprzedził go Paffett i się zaczęło tracenie ;)
    <Dr.DreS>, 20.07.2009 00:27[!]
    No jakby tak Paffett wygrał to DTM, to ciekawe, czy znalazłoby się dla niego wreszcie miejsce w F1
    Kamikadze2000, 25.07.2009 16:23[!]
    Brawo Gary! Wreszcie powrót na najwyższy stopień podium. Jestem właśnie ciekaw, czy dostanie szansę udziału w F1. Mistrzostwo w DTM nic raczej nie zmieni, gdyż to narodowa seria samochodów turystycznych, ale może Manor GP się do Niego przekona. Choćby z tego, że ma doświadczenie z bolidem najwyższej klasy. Cieszy również fakt drugiego miejsca Ekstroma. Może i dzięki łaskawym kumplom, ale oni i tak byliby raczej ukarani. Tak więc drugie miejsce i tak by było! Ralf nieźle pocisł!!! Tak dobrze, że kobitka jest szybsza (gdyby nie wypadnięcie z toru, byłaby przed Nim). Na pewno jest przyszłością DTM, hehe!!!
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca