|
|
|
|
|
|
DTM: Paffett odniósł pewne zwycięstwo w Zandvoort (aktualizacja) | |
Gary Paffett odniósł drugie zwycięstwo w tegorocznym sezonie Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) i został nowym liderem mistrzostw. Drugi do mety dojechał Mattias Ekstrom, a podium uzupełnił zdobywca pole position – Oliver Jarvis.
Start przebiegł spokojnie i Jarvis utrzymał prowadzenie w pierwszym zakręcie. Następnie utrzymywał za sobą wściekle atakującego Paffetta. Gdy otworzono 'okno pit-stopowe', czołowa czwórka: Jarvis, Paffett, Spengler i Rockenfeller zjechała do boksów. Wyjechali w takiej samej kolejności, lecz pomiędzy czołową dwójką znalazł się Tomas Kostka i opóźniał nieco kierowcę Mercedesa. Wkrótce jednak również Czech zawitał do boksów i Paffett znów mógł gonić Jarvisa.
Na 14. okrążeniu wydarzył się najważniejszy moment wyścigu: Jarvis wyjechał na żwir w jednym z zakrętów, co pozwoliło Paffettowi dogonić kierowcę Audi i wyprzedzić go na następnym zakręcie, natomiast Jarvis został natychmiast wezwany na zmianę opon i miał już za sobą dwa postoje.
Tymczasem wszyscy ciągle czekali na pierwszy postój Ekstroma i Markusa Winkelhocka, którzy jechali w czołówce. Gdy jednak Jarvis na jednym z okrążeń odrobił ponad pół sekundy do Paffetta, kierownictwo Mercedesa natychmiast wezwało swojego kierowcę na drugi postój, po którym powrócił on na tor z bezpieczną przewagą prawie czterech sekund nad Jarvisem, a dodatkowo między nimi znalazła się Susie Stoddart, która przez chwilę wstrzymywała Olivera.
Po wykonaniu swoich dwóch obowiązkowych postojów, Ekstrom wyjechał na tor na czwartym, a Winkelhock na szóstym miejscu, mając za sobą Bruno Spenglera, Timo Scheidera i Paula di Restę, którzy do końca walczyli zaciekle o miejsca 6-9, ale ostatecznie dojechali do mety w niezmienionej kolejności.
W końcowej fazie wyścigu Jarvis i Premat zaczęli zwalniać, aby pod koniec wyścigu oddać lokatę Ekstromowi, który dzięki temu manewrowi stracił tylko dwa punkty do Paffetta i tyle samo traci obecnie w mistrzostwach. Jednakże z uwagi na podejrzenie użycia przez Audi team ordes, które są zabronione w DTM, rezultat dzisiejszego wyścigu pozostaje prowizoryczny do momentu zbadania sprawy.
Trzeci w mistrzostwach jest Spengler, który zgromadził tyle samo punktów co aktualny mistrz Scheider, ale częściej pojawiał się na drugim stopniu podium. Kolejny wyścig już za dwa tygodnie na torze Oschersleben.
Aktualizacja: Po wyścigu doszło do spotkania sędziów i na tym spotkaniu postanowiono zdyskwalifikować czterech kierowców Audi. Markus Winkelhock (pierwotnie P6) miał mniej niż jeden kilogram paliwa po przekroczeniu linii mety, Timo Scheider i Alexandre Premat wyraźnie za późno dotarli na ważenie samochodów po wyścigu. Natomiast Christian Bakkerud nie zatrzymał się na ważenie. Poniżej ostateczna kolejność po wyścigu na torze Zandvoort.
Aktualizacja 2: Sędziowie uznali dwa tygodnie po wyścigu, że Audi zastosowało polecenia zespołu, by umożliwić Ekstromowi zajęcie drugiego miejsca, co jest naruszeniem regulaminu sportowego DTM. W związku z tym do rezultatu Szweda doliczono 5 sekund kary kary i ostatecznie został on sklasyfikowany na trzecim miejscu. Tym samym Jarvis przesunął się na drugie miejsce.
•DTM > 2009 > Zandvoort, Zandvoort - 4,307 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 10 | Gary Paffett | | Salzgitter AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 41 | 1h05m52,688 | 10 |
2. | 15 | Oliver Jarvis | | Audi | Audi A4 DTM 2008 | 41 | +0:06,235 | 8 |
3. | 5 | Mattias Ekström | | Red Bull Audi | Audi A4 DTM 2009 | 41 | +0:06,431 | 6 |
4. | 6 | Martin Tomczyk | | Red Bull Cola Audi | Audi A4 DTM 2009 | 41 | +0:10,984 | 5 |
5. | 9 | Bruno Spengler | | Mercedes-Benz Bank AMG | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 41 | +0:13,353 | 4 |
6. | 3 | Paul di Resta | | AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 41 | +0:14,319 | 3 |
7. | 16 | Maro Engel | | GQ AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 41 | +0:14,655 | 2 |
8. | 2 | Tom Kristensen | | 100 Jahre Audi | Audi A4 DTM 2009 | 41 | +0:27,609 | 1 |
9. | 7 | Jamie Green | | Junge Sterne AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 41 | +0:28,778 | |
10. | 4 | Ralf Schumacher | | Trilux AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 41 | +0:41,108 | |
11. | 8 | Susie Wolff | | TV-Spielfilm AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 41 | +0:41,826 | |
12. | 11 | Mike Rockenfeller | | S line Audi | Audi A4 DTM 2008 | 32 | 9 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 20 | Tomas Kostka | | KOLLES Futurecom-BRT | Audi A4 DTM 2007 | 19 | | |
| 21 | Katherine Legge | | Audi Collection | Audi A4 DTM 2008 | 17 | | |
| 17 | Mathias Lauda | | stern AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 11 | | |
|
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni | |
| 14 | Alexandre Premat | | Audi Bank | Audi A4 DTM 2008 | 41 | 1h06m01,658 | |
| 12 | Markus Winkelhock | | Playboy Audi | Audi A4 DTM 2008 | 41 | 1h06m05,538 | |
| 1 | Timo Scheider | | GW:plus/Top Service Audi | Audi A4 DTM 2009 | 41 | 1h06m06,494 | |
| 18 | Christian Bakkerud | | KOLLES Futurecom-TME | Audi A4 DTM 2007 | 41 | 1h07m23,387 | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|