|
|
|
|
|
|
DTM: Paffett wygrywa w Dijon i zachowuje szanse na tytuł | |
Gary Paffett wygrał dzisiejszy wyścig DTM na torze Dijon-Prenois, podczas gdy kierowcy fabryczni Audi mieli problemy z wytrzymałością opon i w pierwszej piątce nie znalazł się żaden z nich. Lider mistrzostw Timo Scheider zajął szóste miejsce i przed finałową rundą sezonu ma siedem punktów przewagi nad Paffettem.
Kierowca testowy McLarena przez większą część wyścigu jechał tuż za Mattiasem Ekstromem – obaj w początkowej fazie wyścigu zajmowali miejsca 4 i 5 (Paffett szybko uporał się z oddzielającymi go od Ekstroma trzema kierowcami Mercedesa). Następnie dzięki wczesnym pierwszym postojom Ekstrom i Paffett przedostali się na czoło stawki, przeskakując Bruno Spenglera, Toma Kristensena i Paula di Restę.
W międzyczasie najdłużej zwlekający z pierwszym postojem Scheider złapał gumę, ale na szczęście stało się to w końcówce okrążenia i Niemiec nie stracił przez to zbyt dużo czasu, choć po postoju znalazł się poza punktowaną ósemką. Wkrótce stało się jasne, że inni kierowcy Audi także mają problemy w wytrzymałością lewej tylnej opony, jako że gumę złapali także Oliver Jarvis i Kristensen.
Po ostatnich postojach wszystkie oczy były skierowane na walkę Ekstrom/Paffett. Kierowca Audi został poinformowany przez radio, aby dbał o swoją lewą tylną oponę, jednak problem polegał na tym, że Szwedowi siedział cały czas na ogonie Paffett. W końcu na 46 okrążeniu stało się to, co wydawało się nieuniknione: opona w Audi pękła na wyjściu z ostatniego zakrętu i Ekstrom atakowany właśnie przez Paffetta skręcił w ostatniej chwili do boksów, powodując nawet niewielki kontakt z Mercedesem.
Paffett mógł jednak kontynuować jazdę i pomknął po pewne zwycięstwo, upewniając się po drodze, że nie poddaje swoich opon zbyt dużym przeciążeniom – mógł sobie na to pozwolić, gdyż dysponował ponad 10-sekundową przewagą nad innym kierowcą Mercedesa – di Restą. Podium uzupełnił startujący z pole position Spengler, który na 26 okrążeniu podczas walki z Kristensenem stracił w sumie dwa miejsce, jako że oprócz Duńczyka zdołał go także wyprzedzić di Resta.
Kristensen ostatecznie nie ukończył wyścigu, a na miejscach 4 i 5 finiszowali Jamie Green i Ralf Schumacher, mając tuż za sobą Scheidera, który skorzystał z problemów innych kierowców Audi w końcowej fazie wyścigu. Punktowaną ósemkę zamknęli Martin Tomczyk i Mathias Lauda – ten ostatni skorzystał z bezpardonowej walki pomiędzy Alexandre Prematem i Maro Engelem na ostatnim okrążeniu, by wyprzedzić ich obydwu i zdobyć pierwszy punkt w tym sezonie.
Ekstrom był przed Laudą na początku ostatniego okrążenia, ale Premat i Engel zmusili go do wyjechania poza tor i Szwed zajął ostatecznie dziewiąte miejsce, nie zdobywając ani jednego punktu. Mistrz serii z 2007 roku po tym wyścigu nie ma już więc nawet matematycznych szans na tytuł. Finałowa runda DTM sezonu 2009 zostanie rozegrana za dwa tygodnie w Hockenheim.
•DTM > 2009 > Dijon, Dijon-Prenois - 3,801 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 10 | Gary Paffett | | Salzgitter AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 52 | 1h04m38,472 | 10 |
2. | 3 | Paul di Resta | | AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 52 | +0:00,834 | 8 |
3. | 9 | Bruno Spengler | | Mercedes-Benz Bank AMG | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 52 | +0:01,055 | 6 |
4. | 7 | Jamie Green | | Junge Sterne AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 52 | +0:01,308 | 5 |
5. | 4 | Ralf Schumacher | | Trilux AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 52 | +0:01,807 | 4 |
6. | 1 | Timo Scheider | | GW:plus/Top Service Audi | Audi A4 DTM 2009 | 52 | +0:02,239 | 3 |
7. | 6 | Martin Tomczyk | | Red Bull Cola Audi | Audi A4 DTM 2009 | 52 | +0:03,260 | 2 |
8. | 17 | Mathias Lauda | | stern AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 52 | +0:04,021 | 1 |
9. | 5 | Mattias Ekström | | Red Bull Audi | Audi A4 DTM 2009 | 52 | +0:04,577 | |
10. | 12 | Markus Winkelhock | | Playboy Audi | Audi A4 DTM 2008 | 52 | +0:04,988 | |
11. | 14 | Alexandre Premat | | Audi Bank | Audi A4 DTM 2008 | 52 | +0:05,228 | |
12. | 16 | Maro Engel | | GQ AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 52 | +0:05,938 | |
13. | 11 | Mike Rockenfeller | | S line Audi | Audi A4 DTM 2008 | 52 | +0:08,158 | |
14. | 8 | Susie Wolff | | TV-Spielfilm AMG Mercedes | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 52 | +0:09,715 | |
15. | 15 | Oliver Jarvis | | Audi | Audi A4 DTM 2008 | 51 | 1 okr. | |
16. | 21 | Katherine Legge | | Audi Collection | Audi A4 DTM 2008 | 51 | 1 okr. | |
17. | 20 | Tomas Kostka | | KOLLES Futurecom-BRT | Audi A4 DTM 2007 | 51 | 1 okr. | |
18. | 2 | Tom Kristensen | | 100 Jahre Audi | Audi A4 DTM 2009 | 48 | 4 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 18 | Christian Bakkerud | | KOLLES Futurecom-TME | Audi A4 DTM 2007 | 10 | | |
| 19 | Johannes Seidlitz | | KOLLES Futurecom-TME | Audi A4 DTM 2007 | 9 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|