F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2020
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Sezon 2002
Sezon 2001
Sezon 2000
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    DTM: Paffett wygrywa w Dijon i zachowuje szanse na tytuł
    Marek Roczniak, 11 pa?dziernika 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Gary Paffett wygrał dzisiejszy wyścig DTM na torze Dijon-Prenois, podczas gdy kierowcy fabryczni Audi mieli problemy z wytrzymałością opon i w pierwszej piątce nie znalazł się żaden z nich. Lider mistrzostw Timo Scheider zajął szóste miejsce i przed finałową rundą sezonu ma siedem punktów przewagi nad Paffettem.

    Kierowca testowy McLarena przez większą część wyścigu jechał tuż za Mattiasem Ekstromem – obaj w początkowej fazie wyścigu zajmowali miejsca 4 i 5 (Paffett szybko uporał się z oddzielającymi go od Ekstroma trzema kierowcami Mercedesa). Następnie dzięki wczesnym pierwszym postojom Ekstrom i Paffett przedostali się na czoło stawki, przeskakując Bruno Spenglera, Toma Kristensena i Paula di Restę.

    W międzyczasie najdłużej zwlekający z pierwszym postojem Scheider złapał gumę, ale na szczęście stało się to w końcówce okrążenia i Niemiec nie stracił przez to zbyt dużo czasu, choć po postoju znalazł się poza punktowaną ósemką. Wkrótce stało się jasne, że inni kierowcy Audi także mają problemy w wytrzymałością lewej tylnej opony, jako że gumę złapali także Oliver Jarvis i Kristensen.

    Po ostatnich postojach wszystkie oczy były skierowane na walkę Ekstrom/Paffett. Kierowca Audi został poinformowany przez radio, aby dbał o swoją lewą tylną oponę, jednak problem polegał na tym, że Szwedowi siedział cały czas na ogonie Paffett. W końcu na 46 okrążeniu stało się to, co wydawało się nieuniknione: opona w Audi pękła na wyjściu z ostatniego zakrętu i Ekstrom atakowany właśnie przez Paffetta skręcił w ostatniej chwili do boksów, powodując nawet niewielki kontakt z Mercedesem.

    Paffett mógł jednak kontynuować jazdę i pomknął po pewne zwycięstwo, upewniając się po drodze, że nie poddaje swoich opon zbyt dużym przeciążeniom – mógł sobie na to pozwolić, gdyż dysponował ponad 10-sekundową przewagą nad innym kierowcą Mercedesa – di Restą. Podium uzupełnił startujący z pole position Spengler, który na 26 okrążeniu podczas walki z Kristensenem stracił w sumie dwa miejsce, jako że oprócz Duńczyka zdołał go także wyprzedzić di Resta.

    Kristensen ostatecznie nie ukończył wyścigu, a na miejscach 4 i 5 finiszowali Jamie Green i Ralf Schumacher, mając tuż za sobą Scheidera, który skorzystał z problemów innych kierowców Audi w końcowej fazie wyścigu. Punktowaną ósemkę zamknęli Martin Tomczyk i Mathias Lauda – ten ostatni skorzystał z bezpardonowej walki pomiędzy Alexandre Prematem i Maro Engelem na ostatnim okrążeniu, by wyprzedzić ich obydwu i zdobyć pierwszy punkt w tym sezonie.

    Ekstrom był przed Laudą na początku ostatniego okrążenia, ale Premat i Engel zmusili go do wyjechania poza tor i Szwed zajął ostatecznie dziewiąte miejsce, nie zdobywając ani jednego punktu. Mistrz serii z 2007 roku po tym wyścigu nie ma już więc nawet matematycznych szans na tytuł. Finałowa runda DTM sezonu 2009 zostanie rozegrana za dwa tygodnie w Hockenheim.

    DTM > 2009 > Dijon, Dijon-Prenois - 3,801 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 10Gary PaffettSalzgitter AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 2009521h04m38,47210
    2. 3Paul di RestaAMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200952+0:00,8348
    3. 9Bruno SpenglerMercedes-Benz Bank AMGMercedes-Benz C-Klasse 200952+0:01,0556
    4. 7Jamie GreenJunge Sterne AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200852+0:01,3085
    5. 4Ralf SchumacherTrilux AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200952+0:01,8074
    6. 1Timo ScheiderGW:plus/Top Service AudiAudi A4 DTM 200952+0:02,2393
    7. 6Martin TomczykRed Bull Cola AudiAudi A4 DTM 200952+0:03,2602
    8. 17Mathias Laudastern AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200852+0:04,0211
    9. 5Mattias EkströmRed Bull AudiAudi A4 DTM 200952+0:04,577
    10. 12Markus WinkelhockPlayboy AudiAudi A4 DTM 200852+0:04,988
    11. 14Alexandre PrematAudi BankAudi A4 DTM 200852+0:05,228
    12. 16Maro EngelGQ AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200852+0:05,938
    13. 11Mike RockenfellerS line AudiAudi A4 DTM 200852+0:08,158
    14. 8Susie WolffTV-Spielfilm AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200852+0:09,715
    15. 15Oliver JarvisAudiAudi A4 DTM 2008511 okr.
    16. 21Katherine LeggeAudi CollectionAudi A4 DTM 2008511 okr.
    17. 20Tomas KostkaKOLLES Futurecom-BRTAudi A4 DTM 2007511 okr.
    18. 2Tom Kristensen100 Jahre AudiAudi A4 DTM 2009484 okr.
    Niesklasyfikowani
    18Christian BakkerudKOLLES Futurecom-TMEAudi A4 DTM 200710
    19Johannes SeidlitzKOLLES Futurecom-TMEAudi A4 DTM 20079
    Pole position: Bruno Spengler (HWA Mercedes 2) - 1:19,919
    Najszybsze okrążenie: Paul di Resta (HWA Mercedes) - 1:11,644
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    barell123, 11.10.2009 17:52[!]
    Ralf Schumacher tak wysoko, rzadki widok :D
    Saruto, 11.10.2009 18:01[!]
    świetny wyścig pojechał ;)
    fernandof1, 11.10.2009 18:48[!]
    Albo ja się uderzyłęm w łeb albo schumacher doznał objawienia że w następnym sezonie nie bedzie jeździć
    brawo brawo Ralf
    Arczyn, 11.10.2009 19:42[!]
    To miejsce Schumachera to niestety w głównej mierze efekt opon Audi. Dawno czegoś takiego nie widziałem, co chwila jakaś pękała...
    Kamikadze2000, 12.10.2009 16:17[!]
    Nie no tak Mattias Ekstrom jexdzic nie moze, skoro chce majstra zdobyc. Teraz licze na Paffeta!!! :))

    Ralfinho-Superinho!!! ;))
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca