|
|
|
|
|
|
Glock dominuje w drugim wyścigu DTM na Red Bull Ringu | |
Timo Glock z BMW, który na dwóch pierwszy okrążeniach wyprzedził Jamiego Greena oraz Antonio Felixa da Costę, zdominował drugi wyścig DTM w Austrii.
Startujący z pierwszej linii Green i da Costa zaliczyli nieznacznie lepszy start od swoich rywali, jednak gdy Portugalczyk starał się przesunąć przed kierowcę Audi, zaliczył nieco zbyt szeroki wyjazd poza tor i ze względu na kiepską prędkość, na dojeździe do zakrętu Remus spadł za Glocka.
Były kierowca Formuły 1 szybko podjął próbę ataku na Greena i chwilę później korzystając z DRS na prostej przed wirażem numer dwa, objął prowadzenie w wyścigu.
Ze względu na neutralizację, do jakiej doszło po kolizji Nico Mullera i Robera Wickensa, Brytyjczyk nie miał możliwości powalczyć o odzyskanie pozycji lidera. Po restarcie Glock szybko odjechał od doświadczonego zawodnika Audi, gdy ten musiał już myśleć o obronie swojej lokaty przed da Costą.
Kiedy obaj kierowcy dojechali do wirażu Rauch, Green solidnie przyblokował Portugalczyka, który w kolejnej minucie spadł za Edoardo Mortarę, Augusto Farfusa i Maxime'a Martina. Na tym etapie różnica między Glockiem i Greenem wynosiła już około dwie sekundy.
Niemiec znalazł się w gronie zawodników, którzy najwcześniej zawitali do alei serwisowej. Po postoju na piętnastym okrążeniu reprezentant BMW powrócił na tor nie mając przed sobą żadnych wolniejszych kierowców. Po pit-stopie Greena rywalizacja w czołówce zachowała status quo. Na 25. okrążeniu dyrekcja zawodów zadecydowała o wprowadzeniu strefy wolnej jazdy w drugim sektorze, po kolizji do jakiej doszło między Morarą i odrabiającym strady da Costą. Dzięki temu na trzecie i czwarte miejsce przesunęli się Farfus oraz Mattias Ekstrom. Po późnym zjeździe do boksów (dopiero 28. okrążenie), Szwed awansował przed byłego zawodnika BMW w serii WTCC i korzystając ze świeższego ogumienia i uprzejmości Greena rozpoczął pogoń za Glockiem. Finalnie obu zawodników dzieliło na mecie nieco ponad dwie sekundy.
Trzecie miejsce zajął Green przed kwartetem BMW: Farfusem, Martinem, Tomem Blomqvistem i Marco Wittmannem. Czołową dziesiątkę uzupełnili Mike Rockenfeller, Bruno Spengler oraz Timo Scheider. Niedziela była niesamowicie rozczarowującym dniem dla Mercedesa – koncern spod znaku trójramiennej gwiazdy zakończył weekend na Red Bull Ringu bez zdobyczy punktowej.
•DTM > 2016 > Spielberg 2, Red Bull Ring - 4,326 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 16 | Timo Glock | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 42 | 1h01m30,006 | 25 |
2. | 5 | Mattias Ekström | | Audi Sport Team Abt Sportsline | Audi RS5 DTM | 42 | +0:02,215 | 18 |
3. | 53 | Jamie Green | | Audi Sport Team Rosberg | Audi RS5 DTM | 42 | +0:06,014 | 15 |
4. | 18 | Augusto Farfus | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 42 | +0:10,399 | 12 |
5. | 36 | Maxime Martin | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 42 | +0:11,012 | 10 |
6. | 31 | Tom Blomqvist | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 42 | +0:11,643 | 8 |
7. | 11 | Marco Wittmann | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 42 | +0:12,242 | 6 |
8. | 99 | Mike Rockenfeller | | Audi Sport Team Phoenix | Audi RS5 DTM | 42 | +0:14,301 | 4 |
9. | 7 | Bruno Spengler | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 42 | +0:16,607 | 2 |
10. | 10 | Timo Scheider | | Audi Sport Team Phoenix | Audi RS5 DTM | 42 | +0:20,127 | 1 |
11. | 27 | Adrien Tambay | | Audi Sport Team Rosberg | Audi RS5 DTM | 42 | +0:20,937 | |
12. | 12 | Daniel Juncadella | | Mercedes-Benz DTM Team HWA I | Mercedes-AMG C63 DTM | 42 | +0:21,331 | |
13. | 2 | Gary Paffett | | Mercedes-Benz DTM Team ART | Mercedes-AMG C63 DTM | 42 | +0:21,858 | |
14. | 17 | Miguel Molina | | Audi Sport Team Abt | Audi RS5 DTM | 42 | +0:22,178 | |
15. | 3 | Paul di Resta | | Mercedes-Benz DTM Team HWA II | Mercedes-AMG C63 DTM | 42 | +0:22,537 | |
16. | 22 | Lucas Auer | | Mercedes-Benz DTM Team Mücke | Mercedes-AMG C63 DTM | 42 | +0:23,344 | |
17. | 8 | Christian Vietoris | | Mercedes-Benz DTM Team Mücke | Mercedes-AMG C63 DTM | 42 | +0:23,684 | |
18. | 34 | Esteban Ocon | | Mercedes-Benz DTM Team ART | Mercedes-AMG C63 DTM | 42 | +0:25,286 | |
19. | 100 | Martin Tomczyk | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 42 | +0:26,232 | |
20. | 6 | Robert Wickens | | Mercedes-Benz DTM Team HWA I | Mercedes-AMG C63 DTM | 42 | +0:26,565 | |
21. | 13 | Antonio Felix da Costa | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 42 | +0:32,223 | |
22. | 84 | Maximilian Gotz | | Mercedes-Benz DTM Team HWA II | Mercedes-AMG C63 DTM | 42 | +0:33,139 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 48 | Edoardo Mortara | | Audi Sport Team Abt Sportsline | Audi RS5 DTM | 23 | | |
| 51 | Nico Muller | | Audi Sport Team Abt | Audi RS5 DTM | 1 | | |
| |
Pole position: Jamie Green (Audi Sport Team Rosberg) - 1:22,680 Najszybsze okrążenie: Robert Wickens (Mercedes-Benz DTM Team HWA I) - 1:23,446 na 40 okrążeniu Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|