|
|
|
|
|
|
Spengler odnosi wspaniałe zwycięstwo na torze Nurburgring | |
Bruno Spengler odniósł wspaniałe zwycięstwo podczas wyścigu DTM na torze Nurburgring.
Kanadyjczyk prowadził w rywalizacji od startu do mety, oddając pozycję lidera tylko podczas zjazdów do boksu. Drugi był Edoardo Mortara za kierownicą Audi, który z dojechał do mety z komfortową przewagą nad trzecim Martinem Tomczykiem reprezentującego BMW.
Na starcie Spengler utrzymał pozycję lidera, a ruszający z trzeciego pola Felipe Albuquerque spadł aż na jedenastą lokatę. Po kilku zakrętach, pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: pierwszy jechał Spengler, drugi Mortara, trzeci Rockenfeller, czwarty Tomczyk, piąty Green, szósty Wickens, siódmy Farfus, ósmy Paffett, dziewiąty Werner, a dziesiąty Scheider. Pod koniec pierwszego kółka, błąd popełnił Dirk Werner, co kosztowało go spadek o dwie lokaty.
Drugie okrążenie było bardzo pechowe dla Adriena Tambaya, który zderzył się z Miguelem Moliną. Obu zawodników kosztowało to spadek na sam koniec stawki. Kolejne kółko również obfitowało w kolizje, gdzie tym razem pechowcami byli Andy Priaulx (Brytyjczyk po tej kolizji spadł na ostatnie miejsce) i Christian Vietoris, który za to zdarzenie otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową.
Na przodzie jak i tyle stawki mieliśmy sporo walk o pozycję. Susie Wolff musiała odpierać ataki zaciekle atakującego Moliny oraz Merhiego, a Mike Rockeneller był zmuszony dosyć często spoglądać w lusterka, aby móc obronić swoje trzecie miejsce przed Martinem Tomczykiem. Po dziesięciu okrążeniach startujący z ostatniego miejsca Coulthard, podążał już na piętnastej pozycji. Tymczasem z rywalizacji wycofał się Roberto Merhi.
Po dwunastu okrążeniach zostały otworzone boksy i jako pierwsi na zmianę opon zdecydowali się Tomczyk, Paffet, Scheider, Werner, Wolff oraz Tambay. Na kolejnym kółku dosyć kosztowny w skutkach błąd popełnił David Coulthard, który po wyjściu z jednego z zakrętów wyjechał zbyt mocno na tarkę i obrócił swojego Mercedesa, lekko uszkadzając jego przód o bandę. Tymczasem na szóste miejsce awansował Gary Paffet, który uporał się z Robertem Wickensem.
Na piętnastym okrążeniu swój pierwszy pit stop odbył lider wyścigu – Bruno Spengler. Tymczasem do pierwszej trójki wskoczył Martin Tomczyk, który w końcu uporał się z Rockenfellerem. Po przejechaniu sześciu okrążeń na nowych oponach, Jamie Green pojawił się w boksach na swój drugi i zarazem ostatni postój. Na tym samym kółku kolejnym pechowcem został Adrien Tambay, który zakończył w garażu dalszą rywalizację.
Od dwudziestego piątego okrążenia rozpoczęły się seryjne zjazdy po kolejne komplety opon, które jako pierwsi założyli Ralf Schumacher i Joey Hand. Na następnym kółku zmiany ogumienia zaliczyli Tomczyk oraz Paffet, u którego mechanicy mieli problem z odkręceniem tylnego prawego koła. Taktyka wczesnego postoju u Jamiego Greena pomogła mu przeskoczyć Mike'a Rockenfellera i awansować na czwartą lokatę. Tymczasem w środku stawki Mattias Ekstorm wyprzedził Dirka Wernera.
Końcówka rywalizacji obfitowała w zaciekłą walkę pomiędzy Ralfem Schumacherem a Rahel Frey, która dysponowała lepszym tempem od Niemca dzięki świeższym oponom. Pomimo ciągłego naciskania na sześciokrotnego zwycięzcę Grand Prix Formuły 1, Frey nie udało się awansować na trzynastą lokatę.
•DTM > 2012 > Nürburgring, Nürburgring Sprint - 3,629 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 7 | Bruno Spengler | | BMW Team Schnitzer | BMW M3 DTM | 49 | 1h11m12,847 | 25 |
2. | 21 | Edoardo Mortara | | Rosberg Audi | Audi A5 DTM | 49 | +0:06,703 | 18 |
3. | 1 | Martin Tomczyk | | BMW Team RMG | BMW M3 DTM | 49 | +0:10,802 | 15 |
4. | 5 | Jamie Green | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 49 | +0:22,019 | 12 |
5. | 9 | Mike Rockenfeller | | Phoenix Audi | Audi A5 DTM | 49 | +0:23,054 | 10 |
6. | 11 | Gary Paffett | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 49 | +0:23,765 | 8 |
7. | 20 | Robert Wickens (D) | | Mucke Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 49 | +0:25,041 | 6 |
8. | 22 | Filipe Albuquerque | | Rosberg Audi | Audi A5 DTM | 49 | +0:29,601 | 4 |
9. | 4 | Timo Scheider | | Abt Audi Sportsline | Audi A5 DTM | 49 | +0:30,422 | 2 |
10. | 16 | Augusto Farfus (D) | | BMW Team RBM | BMW M3 DTM | 49 | +0:33,686 | 1 |
11. | 3 | Mattias Ekström | | Abt Audi Sportsline | Audi A5 DTM | 49 | +0:35,436 | |
12. | 8 | Dirk Werner (D) | | BMW Team Schnitzer | BMW M3 DTM | 49 | +0:40,828 | |
13. | 6 | Ralf Schumacher | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 49 | +0:42,526 | |
14. | 17 | Rahel Frey | | Abt Audi | Audi A5 DTM | 49 | +0:43,105 | |
15. | 10 | Miguel Molina | | Phoenix Audi | Audi A5 DTM | 49 | +0:46,558 | |
16. | 12 | Christian Vietoris | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 49 | +0:53,240 | |
17. | 24 | Susie Wolff | | Persson Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 49 | +1:09,036 | |
18. | 2 | Joey Hand (D) | | BMW Team RMG | BMW M3 DTM | 49 | +1:12,214 | |
19. | 15 | Andy Priaulx (D) | | BMW Team RBM | BMW M3 DTM | 49 | +1:25,739 | |
20. | 19 | David Coulthard | | Mucke Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 48 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 18 | Adrien Tambay (D) | | Abt Audi | Audi A5 DTM | 14 | | |
| 23 | Roberto Merhi (D) | | Persson Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 9 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|