F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2020
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Sezon 2002
Sezon 2001
Sezon 2000
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Spengler wygrywa ostatni wyścig sezonu i zgarnia tytuł
    Mateusz Szymkiewicz, 21 pa?dziernika 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Bruno Spengler wygrał finałowy wyścig na torze Hockenheim i zdobył swój pierwszy mistrzowski tytuł w DTM. Drugi na mecie pojawił się jego główny rywal – Gary Paffett.

    Start do rywalizacji był bardzo udany dla Spenglera, który wskoczył na drugie miejsce, a kilka zakrętów dalej objął prowadzenie w wyścigu. Ruszający z drugiej pozycji Paffett zaliczył bardzo słaby start i na chwilę znalazł się nawet na piątym miejscu, jednakże Brytyjczyk awansował na trzecią lokatę po zamieszaniu w nawrocie.

    Pierwszym pechowcem wyścigu był Adrien Tambay, który został zmuszony przedwcześnie zakończyć rywalizację w garażu, najprawdopodobniej po kolizji z Timo Scheiderem oraz Martinem Tomczykiem, którzy zaraz po nim znaleźli się u swoich mechaników w boksach. Kilka kółek później jadący z najlepszym tempem Paffett powoli dobierał się do drugiego Farfusa, którego wyprzedził po pięknej walce w boksach na jedenastym okrążeniu, kiedy to jechał z Brazylijczykiem bok w bok.

    W połowie stawki mieliśmy bardzo małe odstępy czasowe pomiędzy poszczególnymi kierowcami. Podążający na dziesiątej lokacie Tomczyk prowadził za sobą duży peleton kierowców, który zamykał dziewiętnasty Miguel Molina. Tymczasem w czołówce Jamie Green wyprzedził Joey'ego Handa i awansował na piątą pozycję.

    Po dobrym występie w kwalifikacjach, Mattias Ekstrom podążał w wyścigu na czwartym miejscu, jednakże błąd mechaników Szweda sprawił, iż kierowca musiał zakończyć rywalizację na poboczu bez przedniego prawego koła. Na prostej startowej mieliśmy także oderwany element nadwozia z samochodu Ralfa Schumachera, w który wjechał z impetem Miguel Molina i roztrzaskał go na małe kawałki. Bez problemów nie obyło się na końcu stawki, kiedy to doszło do drobnej kolizji pomiędzy Merhim, a Wickensem, która sprawiła, iż ubiegłoroczny mistrz Formuły Renault 3.5 musiał zjechać do garażu.

    Dwa okrążenia później w ślady debiutantów z Mercedesa poszli Coulthard oraz Scheider. Niemiec chcąc wyprzedzić Szkota uderzył go w tył samochodu, przez co były zawodnik F1 obrócił się i musiał się wycofać, ze względu na uszkodzenia swojego auta. Scheider za to zdarzenie otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową. Na problemy kolejnego kierowcy nie trzeba było długo czekać, ponieważ na 25 kółku Molina wypadł w jednym z zakrętów z toru i uderzył czołowo w barierę.

    Na czele stawki mieliśmy zacięty pojedynek pomiędzy Spenglerem a Paffettem, który w końcówce wyścigu zmniejszył swoją stratę do zawodnika BMW do 1,5 sekundy. Brytyjczyk w międzyczasie otrzymał biało-czarną flagę za wyjeżdżanie czterema kołami poza tor. Mimo wszystko usilne starania 31-latka były na nic, gdyż jadący bezbłędnie Spengler wygrał wyścig i tym samym zdobył swój pierwszy mistrzowski tytuł w serii DTM. Drugi na mecie pojawił się największy przegrany – Gary Paffett, który uronił kilka łez po finiszowaniu w wyścigu. Najniższy stopień podium uzupełnił Augusto Farfus.


    DTM > 2012 > Hockenheim 2, Hockenheimring Nat. - 4,574 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 7Bruno SpenglerBMW Team SchnitzerBMW M3 DTM421h07m59,06925
    2. 11Gary PaffettHWA Mercedes 2DTM AMG Mercedes C-Coupe42+0:02,21418
    3. 16Augusto Farfus (D)BMW Team RBMBMW M3 DTM42+0:11,95415
    4. 5Jamie GreenHWA MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe42+0:23,47912
    5. 8Dirk Werner (D)BMW Team SchnitzerBMW M3 DTM42+0:25,38410
    6. 21Edoardo MortaraRosberg AudiAudi A5 DTM42+0:41,7018
    7. 15Andy Priaulx (D)BMW Team RBMBMW M3 DTM42+0:42,2656
    8. 2Joey Hand (D)BMW Team RMGBMW M3 DTM42+0:42,8434
    9. 6Ralf SchumacherHWA MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe42+0:43,8782
    10. 12Christian VietorisHWA Mercedes 2DTM AMG Mercedes C-Coupe42+0:45,1381
    11. 22Filipe AlbuquerqueRosberg AudiAudi A5 DTM42+0:58,232
    12. 4Timo ScheiderAbt Audi SportslineAudi A5 DTM42+1:14,020
    13. 24Susie WolffPersson MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe42+1:35,931
    14. 1Martin TomczykBMW Team RMGBMW M3 DTM411 okr.
    15. 23Roberto Merhi (D)Persson MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe411 okr.
    16. 17Rahel FreyAbt AudiAudi A5 DTM411 okr.
    Niesklasyfikowani
    10Miguel MolinaPhoenix AudiAudi A5 DTM25
    19David CoulthardMucke MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe23
    20Robert Wickens (D)Mucke MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe20
    3Mattias EkströmAbt Audi SportslineAudi A5 DTM11
    9Mike RockenfellerPhoenix AudiAudi A5 DTM2
    18Adrien Tambay (D)Abt AudiAudi A5 DTM1
    Pole position: Augusto Farfus (BMW Team RBM) - 1:34,140
    Najszybsze okrążenie: Gary Paffett (HWA Mercedes 2) - 1:35,402 na 29 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    SirKamil, 21.10.2012 16:18[!]
    Kurza twarz, rzutem na taśmę BMW bierze wszystko:
    tytuł kierowców,
    tytuł zespołowy,
    tytuł konstruktorów,
    mimo dwóch samochodów mniej niż Audi.
    + najwięcej zwycięstw
    + najwięcej podiów
    + pole position
    To się ociera o dominacje.
    Mahilda111, 21.10.2012 16:19[!]
    @SirKamil
    To się ociera o perfekcyjnie wykonaną robotę. Bejca opracowała potwora a nie samochód, nie wspominając o składzie kierowców. Przynajmniej tutaj im wyszło...
    Kamikadze2000, 21.10.2012 16:25[!]
    YES, YES, YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    A na chłodno - tyle lat kibicowałem byłemu partnerowi Roberta z F3ES. Tyle lat! Fajnie, że wreszcie zdobył tytuł. Jeszcze niech Dani Pedrosa zgarnie majstra, a ten sezon będzie bajeczny. :)
    yaqb123, 21.10.2012 16:32[!]
    Pozostaje tylko pogratulować Bruno i mojej ukochanej marce BMW :)
    Teraz z czystym sumieniem mogą powiedzieć, że osiągnęli już wszystko w DTM i mogą się wycofać :D


    ...żartuje oczywiście :)
    yaper, 21.10.2012 16:33[!]
    Brak mi słów, taki jestem zadowolony z dzisiejszych wyników w DTM i WSbR. Napiszę więcej jak ochłonę :>
    katinka, 21.10.2012 16:46[!]
    Co za dzień, co za wyścig, ależ jestem szczęśliwa :))) Augusto na podium, Brunon mistrzem, Bunie zgarnęły wszystko w pierwszym roku po powrocie, super! Moja ulubiona, ukochana marka pokazała w DTMach pazur, jeszcze bardziej chyba teraz żałuję, że nie wyszło im w F1, ale cóż czasami trzeba sie cieszyc tym co jest.
    Metalpablo, 21.10.2012 16:51[!]
    Ulalala...Szacun dla BMW!! Kto by się spodziewał w kwietniu, że w taki sposób skończą sezon. Ja im wielkich szans nie dawałem, a tu proszę, zdominowali DTM.
    m3nel23, 21.10.2012 17:05[!]
    Kurde ;( Była przewaga 40 punktów, a do ostatniego wyścigu wszystko stopniało. Brawo Spengler, tylko dlaczego opuściłeś Merca ;(. Ohh jak ja nie lubię BMW no ale niestety.
    mlospeed, 21.10.2012 17:11[!]
    Cytat Kamikadze2000 :
    Jeszcze niech Dani Pedrosa zgarnie majstra, a ten sezon będzie bajeczny. :)
    Nie no nie bądź wybredny K2000, sezon już jest dla Ciebie bajeczny, przecież MSC ogłosił zakończenie kariery ;-)
    A co do DTM, oglądałem w tym roku kilka wyścigów (raczej nie udawało mi się to w poprzednich sezonach) i dzisiejszy na szczęście również widziałem, wspaniały czas dla BMW, pokazali wieloletnim wyjadaczom na niemieckim rynku, że są mocnym punktem w tej serii. Brawa dla Brunona, przyszły sezon może być równie mocny, może Augusto lub Alex zawojują DTM 2013..
    Debiut wspaniały :) Gratulacje
    IceMan11, 21.10.2012 17:21[!]
    A jeszcze nie tak dawno @THC-303 pisał, że Bruno nie jest kierowcą na wywalczeniekońcowego sukcesu ;)
    Mr President, 21.10.2012 17:33[!]
    Wystarczyło raptem dwóch kierówców z doświadczeniem w serii, aby zgarnąć wszystkie trzy korony mistrzowskie w debiutanckim sezonie przy dwóch samochodach mniej. Imponujące osiągi.
    Zespoły Mercedesa i Audi przez 12 lat dzieliły się tytułami i to prawdziwy szok, że szło im tak słabo na tle nowej marki. Audi kompletnie bez lidera, Mercedes z rozwojem sezonu coraz gorzej. W kolejnym sezonie może być tylko lepiej w wykonaniu Bawarczyków. A kto wie, czy Audi nie przegra za rok w WEC, a Mercedes w F1 ;)
    jpslotus72, 21.10.2012 17:45[!]
    Mina Hauga po zakończeniu wyścigu bardzo wymowna...
    ICEman, 21.10.2012 19:16[!]
    Piękny wyścig, jako że jestem fanatykiem marki BMW to miałem troche stresu :) ale sie udało. W debiutanckim sezonie BMW zdobyło wszystko !
    Karol24, 21.10.2012 19:35[!]
    Szkoda strasznie Paffetta miał bardzo dobry sezon, szczególnie pierwszą połowę i przegrał rzutem na taśmę przez swój gorszy start do wyścigu.

    Radzę porównać sobie wyniki tego wyścigu z pierwszym tegorocznym wyścigiem na tym samym torze. BMW było wtedy nigdzie z formą i tempem. Paffett z Greenem zdominowali tamten wyscig. Mnóstwo Audi na punktach.
    Kamikadze2000, 21.10.2012 19:53[!]
    Miejmy tylko nadzieje, że po znakomitym początku "nie ujdzie z nich powietrze". :)
    jpslotus72, 21.10.2012 20:28[!]
    A tak w ogóle - wymarzony finał każdej serii wyścigowej: sprawa tytułu decyduje się w ostatnim wyścigu, dwaj pretendenci do korony sezonu jadą na dwóch pierwszych pozycjach - zwycięzca wyścigu zostaje mistrzem i mija metę w blasku strzelających fajerwerków... Jak w filmie.
    mbg, 21.10.2012 21:17[!]
    zmęczony jestem nie chce mi sie nic pisać. Ale to że jak patrzyłem na Garego emocje to tak mi się go szkoda zrobiło mimo to profesjonalista jest i dzisiaj to pokazał. Szkoda 2 postoju żeby nie te 2 sekundy on mógłby być szczęściarzem. Dla mnie ten sezon ma 2 mistrzów. Bruno i Garego. Oni pokazali serce do wyścigów. A Mercedes setupami z Walencji załatwił sobie 2 tytuły.
    Adakar, 22.10.2012 12:58[!]
    Kowalska psuje wszystko :P

    Anyway, Spengler nareszcie... po tylu latach i tytulach vice mistrzowskich.
    Walka o tytuł, taka jaka powinna być. Dwaj kierowcy na 1 i 2 pozycji - ten który wygrywa, ten zgarnia trofeum. Szkoda że nawalili mechanicy Paffeta na 2 pit stopie, bo później tempo miał kosmiczne Gary. Gdyby nie te 1,5 sekundy w boksie, bylby w stanie dojść Kanadyjczyka na odległość pozwalającą na atak.

    Porażka AUDI w ostatnim wyścigu. Jedynie Mortara jakoś tam wyglądał. W połowie wyścigu siedem Audi zajmowało 7 ostatnich miejsc ... :/
    Dziwna taktyka Priaux (IMO za szybko drugi pit stop).
    Żałuje, że pozostałe Merce nie były zbyt dużą pomocą dla Garego - był sam w walce z BMW na czele.

    Tak jak mbg pisze, Merc ostatecznie przegrał wszystko w Walencji.

    @jpslotus72
    oczy Paffeta z onboard cam tym bardziej...
    witek2403, 22.10.2012 15:16[!]
    @Kamikadze2000

    Ja kibicuje Jorge ;P
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca