F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2020
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Sezon 2002
Sezon 2001
Sezon 2000
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Wickens wygrywa pełen akcji wyścig DTM
    Michal2_F1, 18 sierpnia 2013<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Robert Wickens okazał się najlepszy w zmiennych warunkach na torze Nurburgring, pokonując startującego z pole position Augusto Farfusa z BMW oraz kierowcę Christiana Vietorisa.

    Mike Rockenfeller prowadził przez większość wyścigu, ale ostatecznie finiszował na czwartym miejscu. Jego główni rywale w walce o tytuł – Bruno Spengler oraz Gary Paffett nie zdobyli dziś żadnych punktów.

    Deszcz zaczął padać podczas okrążenia formującego, jednak wszyscy wystartowali na slickach. Farfus utrzymał prowadzenie przed Marco Wittmannem i Miguelem Moliną, ale z tyłu doszło do zamieszania. W wyniku tego Joey Hand zakończył wyścig w żwirze, a na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.

    Podczas okresu neutralizacji Rockenfeller – który spadł na koniec stawki unikając zamieszania po starcie – zjechał do boksów po deszczowe opony, co wkrótce okazało się świetną decyzją, jako że wszyscy pozostali również musieli założyć ogumienie na mokrą nawierzchnię wobec pogarszających się warunków.

    Rockenfeller znalazł się na prowadzeniu, jednak musiał jeszcze dwukrotnie odwiedzić aleję serwisową, gdyż w przeciwieństwie do rywali zmienił on opony przed oficjalnym otwarciem pitstopów. Jednak Niemiec powiększał przewagę nad resztą stawki, jadąc 20s przed Tambayem, Farfusem, Moliną i Wickensem.

    Na 18. okrążeniu Wickens wyprzedził Molinę w szykanie, a następnie objechał Farfusa i Tambaya po zewnętrznej drugiego zakrętu awansując na drugie miejsce. Zarówno Brazylijczyk jak i Molina szybko uporali się Tambayem, spychając Francuza na piątą lokatę. Tymczasem Vietoris również przebijał się do przodu. Pokonał Tomczyka, Spenglera, a także Tambaya i awansował na piąte miejsce, które stało się czwartym, gdy Molina wyjechał szeroko poza tor i stracił wiele pozycji.

    Tor zaczął przesychać i w okolicach 30. kółka czołówka zjechała po slicki. Rockenfeller wciąż prowadził, jednak musiał zjechać na jeszcze jeden obowiązkowy pit-stop. Dziesięć okrążeń przed metą Niemiec wykonał swój ostatni postój, po którym spadł na czwartą pozycję, za Wickensa, Farfusa i Vietorisa. Martin Tomczyk jako jeden z pierwszych zjechał po opony na suchą nawierzchnię i ta decyzja wywindowała go z siódmego na piąte miejsce po zakończeniu rundy postojów i pozwoliła mu spokojnie finiszować na tej pozycji, unikając szaleńczej walki, która toczyła się za nim o pozostałe punktowe pozycje.

    Spengler – jadąc z uszkodzonym samochodem – najpierw zaliczył kontakt z Tambeyem walcząc o piąte miejsce, po którym obaj ścięli szykanę, jednak pozostali na swoich miejscach. Ta dwójka walczyła ze sobą cały czas, natomiast jadący z tyłu Ekstrom postanowił się włączyć do niej, doprowadzając do kontaktu ze Spenglerem, w wyniku którego obaj stracili wiele pozycji. Kolejna kolizja z Albuquerquim spowodowała kolejne straty Kanadyjczyka i ostatecznie ukończył on wyścig na 14. miejscu.

    Tambay ostatecznie finiszował szósty, przed Wittmannem. Ten ostatni miał wielką szansę powalczyć o czołowe lokaty, jadąc drugi na początku, ale postanowił zostawić na torze okrążenie dłużej na slickach i przypłacił to dalekim wyjazdem w żwir. Molina, Green oraz Wehrlein (stracił on potencjalne siódme miejsce po kontakcie z dublowanym Merhim) uzupełnili punktowaną dziesiątkę.

    Paffett zaryzykował jazdę na slickach podczas deszczu co okazało się niewypałem, kończąc jazdę na 17. pozycji z okrążeniem straty. Glock podjął podobną decyzję i również został zdublowany na dalekim miejscu. Niemiec wcześniej zaliczył kolizję z Juncadellą, który z kolei odpadł z wyścigu po swoim błędzie. Timo Scheider również przedwcześnie zakończył zawody, uderzając w bandę na początku.

    DTM > 2013 > Nürburgring, Nürburgring Sprint - 3,629 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 10Robert WickensHWA Mercedes 2DTM AMG Mercedes C-Coupe471h15m33,71025
    2. 7Augusto FarfusBMW Team RBMBMW M3 DTM47+0:02,15818
    3. 9Christian VietorisHWA Mercedes 2DTM AMG Mercedes C-Coupe47+0:09,74915
    4. 19Mike RockenfellerPhoenix AudiAudi RS5 DTM47+0:20,52412
    5. 15Martin TomczykBMW Team RMGBMW M3 DTM47+0:27,10410
    6. 24Adrien TambayAbt AudiAudi RS5 DTM47+0:27,5238
    7. 21Marco Wittmann (D)BMW Team MTEKBMW M3 DTM47+0:29,5406
    8. 20Miguel MolinaPhoenix AudiAudi RS5 DTM47+0:33,0374
    9. 12Jamie GreenAbt Audi SportslineAudi RS5 DTM47+0:39,9722
    10. 18Pascal Wehrlein (D)RSC Mucke MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe47+0:40,4861
    11. 6Filipe AlbuquerqueRosberg AudiAudi RS5 DTM47+0:40,908
    12. 5Edoardo MortaraRosberg AudiAudi RS5 DTM47+0:42,629
    13. 11Mattias EkströmAbt Audi SportslineAudi RS5 DTM47+0:46,303
    14. 1Bruno SpenglerBMW Team SchnitzerBMW M3 DTM47+0:51,991
    15. 2Dirk WernerBMW Team SchnitzerBMW M3 DTM47+0:57,649
    16. 16Andy PriaulxBMW Team RMGBMW M3 DTM47+1:21,517
    17. 3Gary PaffettHWA MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe461 okr.
    18. 22Timo Glock (D)BMW Team MTEKBMW M3 DTM461 okr.
    19. 4Roberto MerhiHWA MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe461 okr.
    Niesklasyfikowani
    17Daniel Juncadella (D)RSC Mucke MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe29
    8Joey HandBMW Team RBMBMW M3 DTM8
    23Timo ScheiderAbt AudiAudi RS5 DTM0
    Pole position: Augusto Farfus (BMW Team RBM) - 1:23,296
    Najszybsze okrążenie: Pascal Wehrlein (RSC Mucke Mercedes) - 1:23,835 na 42 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    adnowseb, 18.08.2013 16:38[!]
    Brakuje mi tego zawodnika w innej serii. Po zdobyciu mistrzostwa w WSbR myślałem,że F1 to tylko kwestia czasu. Dobrze ,że chociaż w DTM pokazuje jak dobrym jest kierowcą.
    Kamikadze2000, 19.08.2013 12:06[!]
    Robert robi świetną robotę - po poprzednim słabym sezonie nie spodziewałem się takiego skoku. Powodzenia! :))

    @adnowseb - brakło niestety kasy i kontaktów. ;]
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca