|
|
|
|
|
|
Wittmann wygrywa na Red Bull Ringu | |
Marco Wittmann wygrał wyścig DTM na Red Bull Ringu odnoszą tym samym swoje trzecie zwycięstwo w tym sezonie. Podium uzupełnili Augusto Farfus i Timo Glock.
Podczas szóstej rundy niemieckich mistrzostw znacznie lepsza okazała się strategia startu na miękkich oponach. Początkowo Wittmann miał problemy i po starcie stracił kilka pozycji, jednak po zmianie opon na twarde udało mu się wyprzedzić Glocka oraz Farfusa obejmując prowadzenie.
W zdobyciu czterech pierwszym miejsc pomogły BMW błędy rywali. Pierwsza połowa wyścigu upłynęła na walce Farfusa z Wickensem, jednak Mercedes wypuścił swojego zawodnika w niebezpieczny sposób, za co sędziowie nałożyli na niego karę przejazdu przez boksy. Ekipa nie chciała zgodzić się jednak z karą i podczas rozmów z sędziami zignorowali ją, za co Kanadyjczyk dostał karę i musiał wycofać się z wyścigu.
Przez chwilę na czele znalazł się także Jamie Green, który opóźnił zmianę miękkich opon, jednak tym razem również interweniowali sędziowie twierdząc, że zrobił to zbyt późno i kierowca Audi wypadł z walki o czołowe pozycje po karze przejazdu przez aleję serwisową. Czwarty był Martin Tomczyk przed Timo Sheiderem.
Szósty był Adrien Tmabay, któremu udało się utrzymać przed Mattiasem Ekstromem, który był najszybszym z kierowców korzystających z miękkich opon w końcówce. Green ostatecznie zakończył wyścig na ósmym miejscu, a czołową dziesiątkę uzupełnili Christian Vietoris i i Bruno Spengler.
•DTM > 2014 > Spielberg, Red Bull Ring - 4,326 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 23 | Marco Wittmann | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 47 | 1h08m23,185 | 25 |
2. | 3 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 47 | +0:03,298 | 18 |
3. | 17 | Timo Glock | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 47 | +0:05,391 | 15 |
4. | 10 | Martin Tomczyk | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 47 | +0:06,237 | 12 |
5. | 2 | Timo Scheider | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 47 | +0:06,666 | 10 |
6. | 8 | Adrien Tambay | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 47 | +0:12,213 | 8 |
7. | 7 | Mattias Ekström | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 47 | +0:14,046 | 6 |
8. | 21 | Jamie Green | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 47 | +0:14,456 | 4 |
9. | 5 | Christian Vietoris | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 47 | +0:15,224 | 2 |
10. | 9 | Bruno Spengler | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 47 | +0:15,782 | 1 |
11. | 14 | Miguel Molina | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 47 | +0:16,192 | |
12. | 4 | Joey Hand | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 47 | +0:16,214 | |
13. | 1 | Mike Rockenfeller | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 47 | +0:17,717 | |
14. | 24 | Maxime Martin (D) | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 47 | +0:30,235 | |
15. | 19 | Daniel Juncadella | | Mucke Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 47 | +0:34,836 | |
16. | 15 | Edoardo Mortara | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 47 | +0:35,420 | |
17. | 11 | Gary Paffett | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 47 | +0:40,852 | |
18. | 6 | Paul di Resta | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 47 | +0:44,107 | |
19. | 22 | Nico Muller (D) | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 47 | +0:45,827 | |
20. | 20 | Witalij Pietrow (D) | | Mucke Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 47 | +0:45,971 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 12 | Robert Wickens | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 34 | | |
| 25 | Pascal Wehrlein | | HWA Mercedes 3 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 26 | | |
| 18 | Antonio Felix da Costa (D) | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 10 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|