|
|
|
|
|
|
Mattias Ekstrom triumfuje w drugim wyścigu DTM w Austrii (akt.) | |
Mattias Ekstrom pokonał Garry'ego Paffetta w walce o zwycięstwo w dziesiątym tegorocznym wyścigu serii DTM, rozegranym w ekstremalnie deszczowych warunkach.
Start wyścigu został opóźniony o 15 minut, a kierowcy przejechali pięć pierwszych okrążeń za samochodem bezpieczeństwa. Po jego zjeździe do alei serwisowej, Ekstrom pewnie obronił prowadzenie przed Mikiem Rockenfellerem, Paffettem, Pascalem Werhleinem i Robertem Wickensem.
Prowadzący w klasyfikacji generalnej Wehrlein od samego początku zmagał się z trudnymi warunkami panującymi na torze: po wyjazdach w żwirowe pułapki kierowca rezerwowy Mercedes AMG w F1 najpierw spadł na siódmą, a następnie dziewiątą pozycję. Z kolei Paffett, po odważnym manewrze przeprowadzonym w czwartym zakręcie, przesunął się przed Rockenfellera.
Na półmetku wyścigu nad torem wzmogły się opady deszczu. Po postoju Ekstromowi udało się co prawda powiększyć swoją przewagę nad Paffettem do ponad sześciu i pół sekundy. W tym samym czasie Brytyjczyk musiał martwić się jednak jadącym blisko niego Edoardo Mortarą, który ostatecznie wypadł z toru na dohamowaniu do trzeciego wirażu. Uwolniony spod presji były tester McLarena po raz kolejny zmniejszył dystans dzielący go od Ekstroma – jak się później okazało, na darmo.
Około piętnaście minut przed końcem regulaminowej godziny zmagań, warunki pogodowe uległy nieznacznej poprawie, dzięki czemu liderujący stawce Szwed zdołał wykręcić kilka szybszych okrążeń i wjechać na linię mety z przewagą czterech sekund nad zdeterminowanym Paffettem.
Pascal Wehrlein nie ukończył wyścigu po kraksie, do jakiej doszło na ostatnim kółku. Niemiec padł ofiarą kontaktu pomiędzy Timo Scheiderem a Robertem Wickensem, na zjeździe do zakrętu Schlossgold. Po tym jak Kanadyjczyk stracił kontrolę nad swym Mercedesem, zahaczył o tył jadącego zaraz przed nim auta Wehrleina. Obaj kierowcy utknęli w żwirowej pułapce, bez szans na powrót do rywalizacji. Dopiero na siedemnastym miejscu finiszował niedawny lider mistrzostw – Jamie Green.
Timo Scheider wykluczony z wyników wyścigu
Timo Scheider stracił szóste miejsce wywalczone w niedzielnym wyścigu DTM na Red Bull Ringu, za spowodowanie kolizji po której z rywalizacji odpadli Robert Wickens oraz Pascal Wehrlein.
Sędziowie nie zdecydowali się na nałożenie kary na Audi, które dopuściło do przekazania Scheiderowi komunikatu, wzywającego go do wypchnięcia z toru samochodu Wickensa. Szef działu sportów motorowych Audi – Wolfgang Urlich przyznał, że słowa te należały do niego, ale jednocześnie przeprosił za zaistniałą sytuację, podkreślając, że jego celem „nie było wydanie instrukcji dla Timo”.
•DTM > 2015 > Spielberg 2, Red Bull Ring - 4,326 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 5 | Mattias Ekström | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 34 | 1h01m47,136 | 25 |
2. | 2 | Gary Paffett | | ART Grand Prix Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 34 | +0:04,334 | 18 |
3. | 48 | Edoardo Mortara | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 34 | +0:23,555 | 15 |
4. | 99 | Mike Rockenfeller | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 34 | +0:25,445 | 12 |
5. | 51 | Nico Muller | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 34 | +0:29,964 | 10 |
6. | 22 | Lucas Auer (D) | | ART Grand Prix Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 34 | +0:43,726 | 8 |
7. | 84 | Maximilian Gotz (D) | | Mucke Motorsport | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 34 | +0:44,620 | 6 |
8. | 8 | Christian Vietoris | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 34 | +1:00,668 | 4 |
9. | 3 | Paul di Resta | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 34 | +1:01,506 | 2 |
10. | 13 | Antonio Felix da Costa | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 34 | +1:05,663 | 1 |
11. | 1 | Marco Wittmann | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 34 | +1:06,995 | |
12. | 77 | Martin Tomczyk | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 34 | +1:07,700 | |
13. | 17 | Miguel Molina | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 34 | +1:10,505 | |
14. | 16 | Timo Glock | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 34 | +1:11,638 | |
15. | 7 | Bruno Spengler | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 34 | +1:13,669 | |
16. | 27 | Adrien Tambay | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 34 | +1:15,250 | |
17. | 53 | Jamie Green | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 34 | +1:22,362 | |
18. | 18 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 34 | +1:26,870 | |
19. | 36 | Maxime Martin | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 34 | +1:40,397 | |
20. | 6 | Robert Wickens | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 33 | 1 okr. | |
21. | 94 | Pascal Wehrlein | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 33 | 1 okr. | |
22. | 31 | Tom Blomqvist (D) | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 28 | 6 okr. | |
23. | 12 | Daniel Juncadella | | Mucke Motorsport | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 26 | 8 okr. | |
|
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni | |
| 10 | Timo Scheider | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 34 | 0h00m00,000 | |
| |
Pole position: Mattias Ekström (Abt Audi Sportsline) - 1:42,010 Najszybsze okrążenie: Mattias Ekström (Abt Audi Sportsline) - 1:41,547 na 31 okrążeniu Objaśnienie skrótów: D - debiutant Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|