F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2020
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Sezon 2002
Sezon 2001
Sezon 2000
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Mattias Ekstrom triumfuje w drugim wyścigu DTM w Austrii (akt.)
    Nataniel Piórkowski, 3 sierpnia 2015<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

    Mattias Ekstrom pokonał Garry'ego Paffetta w walce o zwycięstwo w dziesiątym tegorocznym wyścigu serii DTM, rozegranym w ekstremalnie deszczowych warunkach.

    Start wyścigu został opóźniony o 15 minut, a kierowcy przejechali pięć pierwszych okrążeń za samochodem bezpieczeństwa. Po jego zjeździe do alei serwisowej, Ekstrom pewnie obronił prowadzenie przed Mikiem Rockenfellerem, Paffettem, Pascalem Werhleinem i Robertem Wickensem.

    Prowadzący w klasyfikacji generalnej Wehrlein od samego początku zmagał się z trudnymi warunkami panującymi na torze: po wyjazdach w żwirowe pułapki kierowca rezerwowy Mercedes AMG w F1 najpierw spadł na siódmą, a następnie dziewiątą pozycję. Z kolei Paffett, po odważnym manewrze przeprowadzonym w czwartym zakręcie, przesunął się przed Rockenfellera.

    Na półmetku wyścigu nad torem wzmogły się opady deszczu. Po postoju Ekstromowi udało się co prawda powiększyć swoją przewagę nad Paffettem do ponad sześciu i pół sekundy. W tym samym czasie Brytyjczyk musiał martwić się jednak jadącym blisko niego Edoardo Mortarą, który ostatecznie wypadł z toru na dohamowaniu do trzeciego wirażu. Uwolniony spod presji były tester McLarena po raz kolejny zmniejszył dystans dzielący go od Ekstroma – jak się później okazało, na darmo.

    Około piętnaście minut przed końcem regulaminowej godziny zmagań, warunki pogodowe uległy nieznacznej poprawie, dzięki czemu liderujący stawce Szwed zdołał wykręcić kilka szybszych okrążeń i wjechać na linię mety z przewagą czterech sekund nad zdeterminowanym Paffettem.

    Pascal Wehrlein nie ukończył wyścigu po kraksie, do jakiej doszło na ostatnim kółku. Niemiec padł ofiarą kontaktu pomiędzy Timo Scheiderem a Robertem Wickensem, na zjeździe do zakrętu Schlossgold. Po tym jak Kanadyjczyk stracił kontrolę nad swym Mercedesem, zahaczył o tył jadącego zaraz przed nim auta Wehrleina. Obaj kierowcy utknęli w żwirowej pułapce, bez szans na powrót do rywalizacji. Dopiero na siedemnastym miejscu finiszował niedawny lider mistrzostw – Jamie Green.

    Timo Scheider wykluczony z wyników wyścigu

    Timo Scheider stracił szóste miejsce wywalczone w niedzielnym wyścigu DTM na Red Bull Ringu, za spowodowanie kolizji po której z rywalizacji odpadli Robert Wickens oraz Pascal Wehrlein.

    Sędziowie nie zdecydowali się na nałożenie kary na Audi, które dopuściło do przekazania Scheiderowi komunikatu, wzywającego go do wypchnięcia z toru samochodu Wickensa. Szef działu sportów motorowych Audi – Wolfgang Urlich przyznał, że słowa te należały do niego, ale jednocześnie przeprosił za zaistniałą sytuację, podkreślając, że jego celem „nie było wydanie instrukcji dla Timo”.

    DTM > 2015 > Spielberg 2, Red Bull Ring - 4,326 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 5Mattias EkströmAbt Audi SportslineAudi RS5 DTM341h01m47,13625
    2. 2Gary PaffettART Grand Prix MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe34+0:04,33418
    3. 48Edoardo MortaraAbt AudiAudi RS5 DTM34+0:23,55515
    4. 99Mike RockenfellerPhoenix AudiAudi RS5 DTM34+0:25,44512
    5. 51Nico MullerRosberg AudiAudi RS5 DTM34+0:29,96410
    6. 22Lucas Auer (D)ART Grand Prix MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe 34+0:43,7268
    7. 84Maximilian Gotz (D)Mucke MotorsportDTM AMG Mercedes C-Coupe 34+0:44,6206
    8. 8Christian VietorisHWA Mercedes 2 DTM AMG Mercedes C-Coupe 34+1:00,6684
    9. 3Paul di RestaHWA MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe 34+1:01,5062
    10. 13Antonio Felix da CostaBMW Team SchnitzerBMW M4 DTM34+1:05,6631
    11. 1Marco WittmannBMW Team RMGBMW M4 DTM34+1:06,995
    12. 77Martin TomczykBMW Team SchnitzerBMW M4 DTM34+1:07,700
    13. 17Miguel MolinaAbt Audi SportslineAudi RS5 DTM34+1:10,505
    14. 16Timo GlockBMW Team MTEKBMW M4 DTM34+1:11,638
    15. 7Bruno SpenglerBMW Team MTEKBMW M4 DTM34+1:13,669
    16. 27Adrien TambayAbt AudiAudi RS5 DTM34+1:15,250
    17. 53Jamie GreenRosberg AudiAudi RS5 DTM34+1:22,362
    18. 18Augusto FarfusBMW Team RBMBMW M4 DTM34+1:26,870
    19. 36Maxime MartinBMW Team RMGBMW M4 DTM34+1:40,397
    20. 6Robert WickensHWA MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe 331 okr.
    21. 94Pascal WehrleinHWA Mercedes 2 DTM AMG Mercedes C-Coupe 331 okr.
    22. 31Tom Blomqvist (D)BMW Team RBMBMW M4 DTM286 okr.
    23. 12Daniel JuncadellaMucke MotorsportDTM AMG Mercedes C-Coupe 268 okr.
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    10Timo ScheiderPhoenix AudiAudi RS5 DTM340h00m00,000
    Pole position: Mattias Ekström (Abt Audi Sportsline) - 1:42,010
    Najszybsze okrążenie: Mattias Ekström (Abt Audi Sportsline) - 1:41,547 na 31 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Phaedra, 02.08.2015 17:32[!]
    Ponoć skandal. Timo Scheider dostał przez TR, polecenie wypchnięcia Wickensa.
    Saruto, 02.08.2015 20:37[!]
    @Phaedra ściema ;) ale dobrze zrobił
    Mariusz, 02.08.2015 22:02[!]
    Tutaj jest kluczowy moment: YouTube.
    dan193t, 02.08.2015 22:09[!]
    Czy ktoś kto się zna na tej serii może mi powiedzieć dlaczego BMW lami przez cały sezon, z wyjątkiem Zandvoort gdzie absolutnie dominowali?
    Saruto, 02.08.2015 23:19[!]
    @dan193t balasty ;) jak BMW jest lżejsze o 25 kilo to wymiata
    Satch, 02.08.2015 23:35[!]
    Karol24, 03.08.2015 11:55[!]
    Powinni odebrać punkty Audi za ten wyscig.
    enstone, 03.08.2015 12:52[!]
    @dan193t
    Bo BMW to lamerska marka w sportach motorowych.
    woodywoods, 03.08.2015 14:31[!]
    @Karol24 Niby dlaczego? Błąd popełnił Scheider i dostał karę. Nie wiem dlaczego wg ciebie powinno się też dostać Audi.
    btw Nie żeby coś, ale ten incydent mnie bardzo rozśmieszył gdy oglądałem to na żywo, bo nie kłamiąc kibicuję Audi, a wypchnięcie z toru lidera klasyfikacji i jego kolegę z Merca było niezłe... ;)
    Karol24, 03.08.2015 14:36[!]
    @woodywoods Słowa Urlicha w tym momencie nie były przypadkowe. To niesportowe zachowanie. Celowe ustawienia wyścigu poprzez eliminację rywali.
    Saruto, 03.08.2015 20:22[!]
    @Karol24 żeby się Audi wycofało? Gratuluje pomysłu ;)
    Merc wypychał i blokował zawodników żeby koledzy wyprzedzili. To nic nowego w DTMach.
    adamo342, 03.08.2015 22:10[!]
    A co zrobił wickens z Scheiderem w tamtym roku na Nurburgringu.Popchnął go a ten uderzył w Muellera i żadnej kary dla Wickensa nie było.Vietoris to samo zrobił z Muellerem na Zandvoort i kary tęż ni było.Ja mam nadzieje że Ekstrom albo Mortara wygrają w tym roku dtm
    dan193t, 04.08.2015 00:42[!]
    @Saruto
    Dzięki, nie wiedziałem, że w DTM też są balasty.

    @enstone
    Albo mam słabą pamięć, albo BMW wygrało 2 z 3 sezonów DTM w których wystartowało odkąd wróciło?
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca