F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2020
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Sezon 2002
Sezon 2001
Sezon 2000
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    DTM: Scheider wygrywa ostatni wyścig i mistrzostwa
    Marek Roczniak, 26 pa?dziernika 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Timo Scheider (Audi) wygrał ostatni wyścig serii DTM w sezonie 2008 i tym samym przypieczętował zdobycie swojego pierwszego tytułu mistrzowskiego. Drugie miejsce w wyścigu na torze Hockenheim i klasyfikacji końcowej zajął Paul di Resta (Mercedes).

    Scheider rozpoczął wyścig od bardzo dobrego startu, przesuwając się od razu z trzeciej na pierwszą pozycję. Tymczasem startujący z pole position zeszłoroczny mistrz Mattias Ekstrom (Audi) – jak można było się spodziewać – próbował pomóc zespołowemu koledze Scheiderowi i tak blokował di Restę na pierwszym okrążeniu, aż obydwu kierowców zdołał wyprzedzić Jamie Green (Mercedes).

    Ekstrom został później ukarany za to 3-sekundowym postojem w boksach, a di Resta w końcu awansował na drugie miejsce i zaczął gonić Scheidera, mając w pewnym momencie mniej niż sekundę straty do kierowcy Audi. Później nadeszły jednak dwie rundy postojów, podczas których Scheider nie popełnił żadnego błędu i dystans dzielący obydwu kierowców wzrósł do kilku sekund. Ostatecznie di Resta minął linię mety trzy sekundy za zwycięzcą.

    „Przede wszystkim chcę pogratulować Timo, miał wspaniały sezon.” – powiedział Szkot po zakończeniu wyścigu. „Wykonał dzisiaj świetną robotę. Jestem trochę zawiedziony postawą Mattiasa Ekstroma, ale jestem zadowolony z drugiego miejsca. To był mocny sezon w moim pierwszym roku startów w czołowym zespole Mercedesa”.

    Na najniższym stopniu podium stanął Green, a tuż za nim finiszowali Bruno Spengler (Mercedes) i Tom Kristensen (Audi). Punktowaną ósemkę zamknęli Bernd Schneider (dla kierowcy Mercedesa był to pożegnalny występ w DTM), Ekstrom i Martin Tomczyk (Audi).

    •  Końcowe klasyfikacje generalne DTM w sezonie 2008

    Rezultat końcowy wyścigu DTM na torze Hockenheim (4,574 km)
    P.Kierowca Nar. Samochód Rocznik Okr. Czas/strata Naj. okr. 
    1.Timo Scheider Audi A4 DTM 2008 37 59:01,290 1:34,019 
    2.Paul di Resta AMG Mercedes C-Klasse 2008 37 +03,062 1:33,576 
    3.Jamie Green AMG Mercedes C-Klasse 2008 37 +03,549 1:34,099 
    4.Bruno Spengler AMG Mercedes C-Klasse 2008 37 +04,293 1:33,628 
    5.Tom Kristensen Audi A4 DTM 2008 37 +04,734 1:33,633 
    6.Bernd Schneider AMG Mercedes C-Klasse 2008 37 +15,300 1:33,989 
    7.Mattias Ekström Audi A4 DTM 2008 37 +19,839 1:34,066 
    8.Martin Tomczyk Audi A4 DTM 2008 37 +20,635 1:33,611 
    9.Mike Rockenfeller Audi A4 DTM 2007 37 +37,154 1:34,313 
    10.Oliver Jarvis Audi A4 DTM 2007 37 +44,263 1:34,950 
    11.Gary Paffett AMG Mercedes C-Klasse 2007 37 +54,135 1:34,628 
    12.Maro Engel AMG Mercedes C-Klasse 2007 37 +54,542 1:34,527 
    13.Alexandre Premat Audi A4 DTM 2007 37 +1:04,597 1:34,683 
    14.Ralf Schumacher AMG Mercedes C-Klasse 2007 37 +1:05,432 1:35,097 
    Niesklasyfikowani
    Katherine Legge Audi A4 DTM 2006 26  1:36,181 
    Mathias Lauda AMG Mercedes C-Klasse 2007   
    Markus Winkelhock Audi A4 DTM 2007   
    Susie Stoddart AMG Mercedes C-Klasse 2007   
    Christijan Albers Audi A4 DTM 2006   
    Najszybsze okrążenie: Paul di Resta (Mercedes) - 1:33,576 na 14 okrążeniu
    Źródło: DTM.de

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    barteks2, 26.10.2008 18:35[!]
    Szkoda di Resty :(
    deeze, 26.10.2008 18:54[!]
    Audi trochę dało ciała, bo mogli więcej samochodów wprowadzić na pierwsze miejsca.
    renegade, 26.10.2008 19:35[!]
    Ze co?
    Ja mialem nadzieje na niedziele cudem, ale 'niestety' cudowal tylko Ekstroem.
    noofaq, 26.10.2008 20:01[!]
    schumacher ostatni :P
    FlyeThemoon, 28.10.2008 16:10[!]
    noofaq No co ty :D

    barteks2 Ja też współczuję.
    Jędruś, 28.10.2008 18:17[!]
    Biedy di Resta...
    Trzeba jednak zauważyć, że był to dopiero jego drugi rok startów w samochodach turystycznych i DTM i pierwszy , gdy mógł walczyć o zwycięstwa. Jego doświadczenie ma się nijak do doświadczenia T.Scheidera. Dla kariery di Resty sprawa mistrzostwa DTM w sumie wielkiego znacznie nie ma. Teraz zostaje mu walczyć o posadę testera w Mclarenie lub FI i o posadę w GP2.

    Sezon ciekawy. Naprawdę ciekawy.

    Największe rozczerowanie : postawa R.Schumachera. Mercedes z pewnością już żałuje, że ma z nim kontrakt na przyszły sezon i w dodatku dają mu nowy samochód. Zawiódł też Jarvis. W tamtym roku bardzo dobry sezon w Japońskiej F3 i zwycięstwo w Macao , a w tym słabiej. di Resta w debiutanckim sezonie był nieporównywalnie mocniejszy. O synalku Laudy już nawet nie wspominam , bo nie ma o kim ...
    Winkelhock jak na swoje możliwości i samochód nieźle. Prémat i Paffett słaby sezon. Pierwszego można zrozumieć , bo i w tamtym roku w DTM był kiepski i samochody turystyczne wyraźnie mu nie leżą. Paffett to jednak kierowca testowy Mclarena , mistrz DTM i wieloletni weteran serii , który jeszcze w zeszłym roku także roczniakiem zwyciężał. Kristensen przeplatał świetne wyścigi słabymi. W połowie sezonu już całkiem odpadł . Ale trudno mu się dziwić. On DTM traktuje raczej tylko jako treningi do Le Mans i na tym się koncentruje. Schneider pomimo swojego wieku w tym sezonie był niezły. Wprawdzie do walki o końcowe podium się nie włączył ,ale i tak nikt od niego tego nie wymagał. Wielka legenda DTM , z kilkuletnim epizodem kończy wspaniałą karierę ...

    Ekström ten rok miał rozczarowujący. W tamtym roku był genialny. Wygrał w RoC - zapowiada , że w tym roku obroni tytuł. Rok w DTM miał słabszy, ledwo zdobył końcowe podium. Pierszeństwo w Audi przeją Scheider .
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca