|
|
|
|
|
|
Green zwycięża ostatni w tym sezonie wyścig DTM | |
Jamie Green odniósł zwycięstwo w ostatnim tegorocznym wyścigu serii DTM. Drugie oraz trzecie miejsce w finale na Hockenheim dowieźli do mety odpowiednio Mattias Ekstrom i Edoardo Mortara.
W porównaniu do zdobywcy pierwszego pola – Garry'ego Paffetta, Green z powodzeniem kontrolował losy wyścigu. Były tester McLarena miał wyraźne problemy z utrzymywaniem tempa rywalizacji i stracił prowadzenie już na czwartym okrążeniu w nawrocie Spitzkehre.
Start i pierwsze okrążenia nie układały się także po myśli Mattiasa Ekstroma, który na starcie stracie stracił pozycję na rzecz Maxime'a Martina z BMW. Walczący o tytuł wicemistrza DTM Szwed zrewanżował się jednak Belgowi na piątym okrążeniu, otwierając sobie tym samym drogę do ataku na bezbronnego Paffetta. Do zakończonego powodzeniem ataku doszło zaledwie dwa kółka później.
Pod koniec rywalizacji kierowca Audi zbliżał się do prowadzącego Greene'a, jednak nie był w stanie podjąć próby walki o pozycję lidera, kończąc wyścig 1,3s za Brytyjczykiem. Na trzecie miejsce podium przesunął się Edoardo Mortara, który rywalizował strategię późnego zjazdu na wymianę ogumienia.
Czwarte miejsce przypadło najwyżej sklasyfikowanemu z kierowców Mercedesa – Paulowi di Reście, a piąte Timo Scheiderowi. Niemiec w dalszym ciągu nie może być pewny swej pozycji z uwagi na trwające dochodzenie sędziów w sprawie incydentu w alei serwisowej. Górą z walki o szóstą pozycję wyszedł Martin, który ostatecznie przekroczył linię mety przed Antonio Felixem da Costą.
Zmagający się z problemami Paffett minął flagę w szachownicę dopiero na dziewiątym miejscu: za Bruno Spenglerem, ale przed zamykającym czołową dziesiątkę Martinem Tomczykiem.
Tegoroczny czempion – Pascal Wehrlein rozpoczął walkę z siedemnastego pola i ukończył wyścig na dwudziestym miejscu po kontakcie z Nico Mullerem. Wyścigu nie ukończył Adrien Tambay, który w nawrocie został uderzony przez bezwładnie sunący po torze samochód Christiana Vietorisa. Winnym kraksy był Miguel Molina – Hiszpan został za nią ukarany przejazdem przez boksy. Krótko po starcie z BMW Marco Wittmana odpadła maska, zmuszając Niemca do wycofania się z dalszej rywalizacji.
•DTM > 2015 > Hockenheim 2/2, Hockenheimring - 4,574 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 53 | Jamie Green | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 39 | 1h02m02,198 | 25 |
2. | 5 | Mattias Ekström | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 39 | +0:01,351 | 18 |
3. | 48 | Edoardo Mortara | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 39 | +0:18,914 | 15 |
4. | 3 | Paul di Resta | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:28,694 | 12 |
5. | 10 | Timo Scheider | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 39 | +0:30,581 | 10 |
6. | 36 | Maxime Martin | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 39 | +0:38,003 | 8 |
7. | 13 | Antonio Felix da Costa | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 39 | +0:39,190 | 6 |
8. | 7 | Bruno Spengler | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 39 | +0:39,761 | 4 |
9. | 2 | Gary Paffett | | ART Grand Prix Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:40,197 | 2 |
10. | 77 | Martin Tomczyk | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 39 | +0:47,682 | 1 |
11. | 17 | Miguel Molina | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 39 | +0:49,554 | |
12. | 12 | Daniel Juncadella | | Mucke Motorsport | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:55,955 | |
13. | 84 | Maximilian Gotz (D) | | Mucke Motorsport | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +1:00,941 | |
14. | 18 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 39 | +1:04,344 | |
15. | 99 | Mike Rockenfeller | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 39 | +1:07,538 | |
16. | 51 | Nico Muller | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 39 | +1:15,417 | |
17. | 31 | Tom Blomqvist (D) | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 39 | +1:19,406 | |
18. | 6 | Robert Wickens | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +1:21,170 | |
19. | 22 | Lucas Auer (D) | | ART Grand Prix Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +1:23,359 | |
20. | 94 | Pascal Wehrlein | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +1:31,948 | |
21. | 16 | Timo Glock | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 39 | +1:54,040 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 8 | Christian Vietoris | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 15 | | |
| 27 | Adrien Tambay | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 15 | | |
| 1 | Marco Wittmann | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 7 | | |
| |
Pole position: Gary Paffett (ART Grand Prix Mercedes) - 1:32,645 Najszybsze okrążenie: Edoardo Mortara (Abt Audi) - 1:34,086 na 25 okrążeniu Objaśnienie skrótów: D - debiutant Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|