|
|
|
|
|
|
Paul di Resta zwycięzcą drugiego wyścigu DTM na Hockenheim (akt.) | |
Paul di Resta zdominował rywalizację w drugim wyścigu weekendu DTM na torze Hockenheim, obejmując dzięki odniesionemu zwycięstwu prowadzenie w klasyfikacji generalnej mistrzostw.
Startujący z pierwszego pola kierowca Mercedesa idealnie wykorzystał moment zgaśnięcia czerwonych świateł i już po dwóch sektorach mógł pochwalić się solidną przewagą nad resztą stawki. W drugim zakręcie doszło jednak do incydentu, w którym uderzony przez Antonio Felixa da Costę Esteban Ocon wywiózł ze sobą z toru Bruno Spenglera i próbującego szukać drogi ucieczki Jamiego Greena.
W przeciwieństwie do di Resty, rozpoczynający zmagania z drugiego pola Augusto Farfus popisał się kiepskim startem i spadł za Garry'ego Paffetta i Maxime'a Martina. Chociaż po kilku okrążeniach Brazylijczykowi udało się przebić na trzecie miejsce, to jednak nie był w stanie zredukować oscylującej w granicach pięciu sekund straty do doświadczonego zawodnika Mercedesa.
Pomimo dość wolnego postoju di Resta powrócił na tor przed Pafettem i od razu zajął się budowaniem bezpiecznej przewagi. Zawodnik z angielskiego Bromley otrzymał z kolei karę przejazdu przez pit lane, nałożoną przez sędziów za niebezpieczny wyjazd ze stanowiska serwisowego, przez który mogło dojść do kolizji z kierującym się do swoich mechaników Robertem Wickensem.
Niezagrożony di Resta umacniał pozycję lidera, wpadając na metę z 13-sekundową przewagą nad Timo Glockiem i odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w DTM od 2010 roku. Na najniższym stopniu podium stanął Augusto Farfus, za którym uplasował się Martin odpierający presję płynącą ze strony odrabiającego straty po karze Paffetta. Dalej w tabeli znaleźli się Wickens i Tom Blomqvist. Nico Muller i Marco Wittmann skorzystali z kolei na szerokim wyjeździe Martina Tomczyka, do jakiego doszło w końcówce wyścigu na wjeździe w sekcję stadionową – cała trójka uzupełniła czołową dziesiątkę.
Aktualizacja: Po zakończeniu wyścigu i kontroli technicznej, sędziowie podjęli decyzję o wykluczeniu Glocka z wyników wyścigu z powodu niezgodności z regulaminem wymiarów pokrywy bagażnika. Oznacza to, że na drugie miejsce awansował Farfus, a na trzecie – Maxime Martin.
•DTM > 2016 > Hockenheim 1/2, Hockenheimring - 4,574 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 3 | Paul di Resta | | Mercedes-Benz DTM Team HWA II | Mercedes-AMG C63 DTM | 37 | 1h01m42,654 | 25 |
2. | 18 | Augusto Farfus | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 37 | +0:13,905 | 18 |
3. | 36 | Maxime Martin | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 37 | +0:14,493 | 15 |
4. | 2 | Gary Paffett | | Mercedes-Benz DTM Team ART | Mercedes-AMG C63 DTM | 37 | +0:15,055 | 12 |
5. | 6 | Robert Wickens | | Mercedes-Benz DTM Team HWA I | Mercedes-AMG C63 DTM | 37 | +0:19,377 | 10 |
6. | 31 | Tom Blomqvist | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 37 | +0:21,690 | 8 |
7. | 51 | Nico Muller | | Audi Sport Team Abt | Audi RS5 DTM | 37 | +0:22,220 | 6 |
8. | 11 | Marco Wittmann | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 37 | +0:23,790 | 4 |
9. | 100 | Martin Tomczyk | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 37 | +0:24,454 | 2 |
10. | 99 | Mike Rockenfeller | | Audi Sport Team Phoenix | Audi RS5 DTM | 37 | +0:31,303 | 1 |
11. | 48 | Edoardo Mortara | | Audi Sport Team Abt Sportsline | Audi RS5 DTM | 37 | +0:50,053 | |
12. | 84 | Maximilian Gotz | | Mercedes-Benz DTM Team HWA II | Mercedes-AMG C63 DTM | 37 | +0:56,722 | |
13. | 27 | Adrien Tambay | | Audi Sport Team Rosberg | Audi RS5 DTM | 37 | +1:02,408 | |
14. | 8 | Christian Vietoris | | Mercedes-Benz DTM Team Mücke | Mercedes-AMG C63 DTM | 37 | +1:05,985 | |
15. | 22 | Lucas Auer | | Mercedes-Benz DTM Team Mücke | Mercedes-AMG C63 DTM | 35 | 2 okr. | |
16. | 12 | Daniel Juncadella | | Mercedes-Benz DTM Team HWA I | Mercedes-AMG C63 DTM | 29 | 8 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 17 | Miguel Molina | | Audi Sport Team Abt | Audi RS5 DTM | 22 | | |
| 10 | Timo Scheider | | Audi Sport Team Phoenix | Audi RS5 DTM | 18 | | |
| 5 | Mattias Ekström | | Audi Sport Team Abt Sportsline | Audi RS5 DTM | 16 | | |
| 13 | Antonio Felix da Costa | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 11 | | |
| 7 | Bruno Spengler | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 1 | | |
| 34 | Esteban Ocon | | Mercedes-Benz DTM Team ART | Mercedes-AMG C63 DTM | 0 | | |
| 53 | Jamie Green | | Audi Sport Team Rosberg | Audi RS5 DTM | 0 | | |
|
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni | |
| 16 | Timo Glock | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 37 | 1h01m55,678 | |
| |
Pole position: Paul di Resta (Mercedes-Benz DTM Team HWA II) - 1:34,060 Najszybsze okrążenie: Paul di Resta (Mercedes-Benz DTM Team HWA II) - 1:35,335 na 16 okrążeniu Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|