|
|
|
|
|
|
Auer zwycięzcą niedzielnego wyścigu DTM na Lausitzringu | |
Lucas Auer doborowo wykorzystał pole position i odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w serii DTM, jako pierwszy przekraczając linię mety niedzielnego wyścigu na Lausitzringu.
Auer niemal przez cały wyścig pewnie utrzymywał prowadzenie – jedynym momentem, w którym spadł poza czołową piątkę był okres zjazdów to boksów. Austriak zaliczył bardzo udany start, szybko odbijając samochodem w swoją lewą stronę, aby uniemożliwić swoim rywalom: Timo Glockowi i Robertowi Wickensowi, wykorzystanie wewnętrznej w pierwszym zakręcie.
Chociaż na pierwszych okrążeniach Kanadyjczyk utrzymywał się około sekundę za Auerem, w kolejnych minutach rywalizacji stracił tempo. Na piętnastym okrążeniu Wickens i Glock jako pierwsi kierowcy z czołówki zjechali do alei serwisowej na obowiązkową wymianę ogumienia.
Kółko później mechaników odwiedził Garry Paffet, który powrócił na tor przed byłym kierowcą Formuły 1. Siedemnaste okrążenie przyniosło pit stop Auera, a prowadzenie w wyścigu przeszło do rąk Mattiasa Ekstroma, starającego się zyskać na zastosowaniu strategii późnego zjazdu do boksów.
Taktyka Szweda dała mu realną szansę włączenia się w walkę o podium. Krótko po tym, jak Jamie Green uporał się z Paffettem w pierwszym zakręcie, dwukrotny mistrz DTM wyprzedził kierowcę Mercedesa dokładnie w tym samym miejscu. Dosłownie chwilę później Ekstrom awansował także przed Greena, obejmując trzecie miejsce. W tym samym czasie niezagrożony Auer kontrolował rywalizację, ciesząc się już pięciosekundowym prowadzeniem nad Wickensem, który stracił swoją drugą pozycję zaledwie dwa okrążenia przed metą, wyprzedzony przez korzystającego z DRS Ekstroma.
Piąte miejsce na mecie zajął rozczarowany Paffet, przed Marco Wittmannem i Christianem Vietorisem, który stracił miejsce w pierwszym rzędzie przez karę cofnięcia o pięć pozycji za blokowanie rywali podczas kwalifikacji. Opóźniony postój pomógł Nico Mullerowi minąć flagę w szachownicę na ósmym miejscu, podczas gdy czołową dziesiątkę uzupełnili Bruno Spengler i Glock.
Wyścigu nie ukończyła czwórka kierowców. Augusto Farfus uszkodził swój samochód uderzając w betonową ścianę przy prostej startowej, po kontakcie do jakiego doprowadził Miguel Molina. Max Gotz i Daniel Juncadella zderzyli się ze sobą mniej więcej na półmetku zmagań, powodując przez wprowadzenie na krótki czas strefy wolnej jazdy. Paul di Resta z kolei wycofał się z wyścigu na pięć okrążeń przed metą z powodu problemów technicznych.
•DTM > 2016 > Lausitz 2, Lausitzring - 3,478 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 22 | Lucas Auer | | Mercedes-Benz DTM Team Mücke | Mercedes-AMG C63 DTM | 46 | 1h02m11,261 | 25 |
2. | 5 | Mattias Ekström | | Audi Sport Team Abt Sportsline | Audi RS5 DTM | 46 | +0:03,763 | 18 |
3. | 6 | Robert Wickens | | Mercedes-Benz DTM Team HWA I | Mercedes-AMG C63 DTM | 46 | +0:06,386 | 15 |
4. | 53 | Jamie Green | | Audi Sport Team Rosberg | Audi RS5 DTM | 46 | +0:06,770 | 12 |
5. | 2 | Gary Paffett | | Mercedes-Benz DTM Team ART | Mercedes-AMG C63 DTM | 46 | +0:12,292 | 10 |
6. | 11 | Marco Wittmann | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 46 | +0:16,839 | 8 |
7. | 8 | Christian Vietoris | | Mercedes-Benz DTM Team Mücke | Mercedes-AMG C63 DTM | 46 | +0:17,355 | 6 |
8. | 51 | Nico Muller | | Audi Sport Team Abt | Audi RS5 DTM | 46 | +0:18,099 | 4 |
9. | 7 | Bruno Spengler | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 46 | +0:21,872 | 2 |
10. | 16 | Timo Glock | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 46 | +0:24,865 | 1 |
11. | 31 | Tom Blomqvist | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 46 | +0:34,033 | |
12. | 48 | Edoardo Mortara | | Audi Sport Team Abt Sportsline | Audi RS5 DTM | 46 | +0:34,173 | |
13. | 36 | Maxime Martin | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 46 | +0:36,394 | |
14. | 13 | Antonio Felix da Costa | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 46 | +0:36,827 | |
15. | 34 | Esteban Ocon | | Mercedes-Benz DTM Team ART | Mercedes-AMG C63 DTM | 46 | +0:41,508 | |
16. | 10 | Timo Scheider | | Audi Sport Team Phoenix | Audi RS5 DTM | 46 | +0:42,387 | |
17. | 99 | Mike Rockenfeller | | Audi Sport Team Phoenix | Audi RS5 DTM | 46 | +0:45,110 | |
18. | 100 | Martin Tomczyk | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 46 | +0:51,198 | |
19. | 17 | Miguel Molina | | Audi Sport Team Abt | Audi RS5 DTM | 46 | +1:04,337 | |
20. | 27 | Adrien Tambay | | Audi Sport Team Rosberg | Audi RS5 DTM | 46 | +1:14,175 | |
21. | 3 | Paul di Resta | | Mercedes-Benz DTM Team HWA II | Mercedes-AMG C63 DTM | 41 | 5 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 12 | Daniel Juncadella | | Mercedes-Benz DTM Team HWA I | Mercedes-AMG C63 DTM | 33 | | |
| 84 | Maximilian Gotz | | Mercedes-Benz DTM Team HWA II | Mercedes-AMG C63 DTM | 30 | | |
| 18 | Augusto Farfus | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 8 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|