F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2020
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Sezon 2002
Sezon 2001
Sezon 2000
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    DTM: Schneider wygrywa szalony wyścig na Nurburgringu
    Bartosz Pyciarz, 27 lipca 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Bernd Schneider odniósł pierwsze zwycięstwo w tym sezonie podczas chaotycznego wyścigu DTM na torze Nurburgring. Początek wyścigu okazał się katastrofalny dla kierowców Audi, którzy ze względu na opady deszczu tuż przed okrążeniem formującym zaryzykowali start na deszczowych oponach.

    Dwaj z nich – Mattias Ekstrom i Timo Scheider zdecydowali się założyć slicki już po okrążeniu formującym, co oznaczało dla nich start z alei serwisowej. Taką samą decyzję, ale po pierwszym okrążeniu podjęli Tom Kristensen i Mike Rockenfeller.

    Tymczasem już na pierwszym okrążeniu liderem został kierowca zeszłorocznego Mercedesa – Gary Paffett, ale tylko przez około 10 okrążeń był w stanie utrzymać za sobą Paula di Restę i Bernda Schneidera w modelach z 2008 roku. Kierowcy Audi stopniowo odrabiali starty, podczas gdy di Resta bardzo opóźnił swój pierwszy pit-stop.

    Szkot prowadził aż do swojego pierwszego postoju, podczas którego jego mechanicy obsługiwali go ponad cztery sekundy, przez co stracił miejsce na rzecz Schneidera, a w dodatku musiał stracić czas na zdublowanie Rockenfellera. Gdy sytuacja wydawała się już być klarowna po drugich pit-stopach, na 10 okrążeń przed metą zaczął padać mocny deszcz.

    Kilku kierowców z czołówki – w tym di Resta i Scheider oraz Ralf Schumacher – zdecydowało się na zjazd po deszczowe opony, podczas gdy reszta pozostała na "suchym" ogumieniu. W tym czasie mogliśmy obserwować wspaniałą walkę Paffetta z Ekstromem o czwarte miejsce. Nierzadko dochodziło tutaj do kontaktów, a kierowcy gubili elementy aerodynamiczne swoich samochodów w czasie tej walki.

    Tymczasem kierowcy jadący na deszczowych oponach uzyskiwali czasy nawet o pięć sekund lepsze na okrążeniu od lidera wyścigu. Di Resta uporał się z walczącymi Paffettem i Ekstromem, a okrążenie później wygrał pojedynek z Greenem. Tak naprawdę zabrakło zaledwie jednego okrążenia, aby uporał się również ze Schneiderem, który tym samym odniósł pierwsze zwycięstwo w tym sezonie.

    Di Resta finiszował drugi, a podium uzupełnił Green. Czwarte miejsce zajął Paffett, którego o mały włos zdołałby wyprzedzić Scheider. Niemiec zdołał jednak wyprzedzić Ekstroma, zdobywając niezwykle cenny punkt przewagi nad swoim najgroźniejszym rywalem w walce o tytuł. Za Szwedem finiszował Bruno Spengler, a ostatnie punktowane miejsce zajął Ralf Schumacher.

    W klasyfikacji generalnej prowadzi Scheider przed Greenem, który dzięki trzeciemu miejscu na Nurburgringu wyprzedził w klasyfikacji Ekstroma. Wśród kierowców aut z 2007 roku najwięcej punktów zgromadził do tej pory Paffett. Kolejny wyścig DTM odbędzie się dopiero w ostatni dzień sierpnia na torze Brands Hatch.

    •  Klasyfikacja generalna DTM po 7. z 11. rund

    Rezultat wyścigu serii DTM na torze Nurburgring (3,629 km)
    P.Kierowca Nar. Zespół Okr. Czas/strata Naj. okr. P. 
    1.Bernd Schneider Original-Teile AMG Mercedes C-Klasse 43 1h04:33,024 1:24,704 
    2.Paul di Resta AMG Mercedes C-Klasse 43 +05,764 1:24,818 
    3.Jamie Green Salzgitter AMG Mercedes C-Klasse 43 +13,069 1:25,054 
    4.Gary Paffett stern AMG Mercedes C-Klasse 43 +19,416 1:25,064 
    5.Timo Scheider GW:plus/ Top Service Audi A4 DTM 43 +19,582 1:24,937 
    6.Mattias Ekstrom Red Bull Audi A4 DTM 43 +21,074 1:25,192 
    7.Bruno Spengler Mercedes-Benz Bank AMG C-Klasse 43 +37,484 1:25,225 
    8.Ralf Schumacher TRILUX AMG Mercedes C-Klasse 43 +45,630 1:25,642 
    9.Markus Winkelhock Playboy Audi A4 DTM 43 +59,601 1:25,693 
    10.Mathias Lauda Pixum AMG Mercedes C-Klasse 43 +1:00,671 1:25,910 
    11.Christijan Albers Audi A4 DTM 43 +1:06,751 1:25,772 
    12.Susie Stoddart TV Spielfilm AMG Mercedes C-Klasse 43 +1:07,939 1:25,810 
    13.Oliver Jarvis Best Buddies Audi A4 DTM 43 +1:11,250 1:25,749 
    14.Alexandre Premat Audi Bank/Shell Helix Audi A4 DTM 42 +1 okr. 1:25,442 
    15.Mike Rockenfeller S line Audi A4 DTM 42 +1 okr. 1:24,835 
    Niesklasyfikowani
    Martin Tomczyk Red Bull Audi A4 DTM 29  1:24,483 
    Tom Kristensen Audi A4 DTM 27  1:25,186 
    Katherine Legge Audi A4 DTM 25  1:26,463 
    Maro Engel JungeSterne AMG Mercedes C-Klasse 25  1:25,422 
    Najszybsze okrążenie: Martin Tomczyk (Audi) - 1:24,483 na 25 okr.
    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Bart, 27.07.2008 21:35[!]
    Ralf się przełamał;)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca