F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Francuski koncern PSA zainteresowany zespołem Hondy?

Kierowcami stajni z Brackley mieliby być w takim przypadku Jenson Button i Sebastien Bourdais.
Marek Roczniak, 15 grudnia 2008, wyświetlenia: 3646<< | lista | T- | T+ | >>
Jak donosi belgijski magazyn Autosportnieuws, francuski koncern samochodowy PSA, do którego należą marki Peugeot i Citroen jest podobno zainteresowany wykupieniem zespołu Honda Racing F1.

Obecnie Citroen jest zaangażowany w rajdowe mistrzostwa świata i w tym roku zdobył obydwa tytuły, natomiast Peugeot startuje w Le Mans 24 Godziny. Peugeot był jednak wcześniej zaangażowany w Formułę 1 jako dostawca silników dla zespołów McLaren (1994), Jordan (1995-1997) i Prost (1998-2000). Później program ten przejęła firma Asiatech, dostarczając silniki dla Arrowsa (2001) i Minardi (2002).

Sugeruje się, że ostatnie posunięcia mające na celu znaczną redukcję wydatków w F1 skłoniły PSA do rozważenia ponownego zaangażowania się w ten sport, zwłaszcza że jak dotychczas światowy kryzys ekonomiczny nie dotknął tego francuskiego producenta tak bardzo, jak jego zagranicznych konkurentów. Ponadto francuski rząd deklaruje pomoc dla sektora motoryzacyjnego w zamian za obietnicę, że Renault i Peugeot-Citroen ograniczą zwolnienia pracowników oraz zamknięcia fabryk.

Kolejna sugestia dotyczy składu kierowców stajni z Brackley na sezon 2009, który w przypadku wykupienia jej przez PSA mieliby utworzyć Jenson Button i mający niezbyt duże szanse na utrzymanie posady w Scuderii Toro Rosso tegoroczny debiutant w F1 – Sebastien Bourdais. Warto na koniec dodać, że już w sierpniu pojawiły się plotki, jakoby Peugeot był zainteresowany powrotem do F1.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026
12.04.2024  Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso
11.04.2024  Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco
08.04.2024  Autosport: Aston oferuje Sainzowi posadę u boku Lance'a Strolla
21.03.2024  Aramco chce przejąć zespół Astona Martina?
Tagi:
Honda
Peugeot

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MairJ23, 15.12.2008 23:39[!]
@ Przemo 1994 - kolego - microsoft moze i ma kase i ma komputery ale oni nei zainteresuja si esciganiem nigdy i tak dobrze ze sponsorska umowe z Intel ma BMW i jak wiadomo nei tylko korzystaja z ich uslug jezeli chodzi o kase ale takze jezeli chodzi o ich doswiadczenei w dziedzinei wlasnei komputerow i jak wiadomo maja ponoc najsilniejszy komputer w calym cyrku F1. Ale microsoft to zupelnie co innego - ostatni odszedl od nich sam Bill i widac odrazu jego strate - chyba ze na wysokim stanowisku pojawi sie ktos kto chce troche kasy wydac a to chyba dlugo nie nastapi - a mowienie ze ich kryzys nei dosiegnei to jakas bajka - pracuje w biznesie komputerowym i to w USa i wiem jak bardzo ta galaz przemyslu jest dotknieta kryzysem. Pomysl moze i dobry ale nei z ta frima - zauwaz ze nawet intel nei chce sie zajac calym zespolem tylko im pomaga na zasadzie umowy partnerskiej.

dodajac jeszcze - tym razem na temat (przepraszam za ostatni post) bardzo fajnei bedzie widziec kolejny zespol z europy (mam nadzieje ze z europy - nei zaglebialem si ew to kto jest tak na serio wlascicielem) a co za tym idzie moze sie przyda ten zespol do organizowania GP w europie a nei jak teraz ta tendencja wyglada - wyganianie GP do Azji czy na bliski wschod. Mam nadzieje ze ta tendencja si eodwroci - bo przeciez zainteresowanie i historia F1 jest wieksza w euro niz gdziekolwiek indziej (moze w brazylii jeszcze ) A Peugeot brzmi dumnie :)
A.S., 16.12.2008 00:16[!]
Nie wiem, ale mi Peugeot kojarzy się tylko z licznymi awariami ich jednostek w McLarenie w '94 oraz niespełnionymi nadziejami na kolejny super silnik rodem z Francji. Jakoś mi nie tęskno do tego comebacku.
Takie kupienie sobie upadłego zespołu i wystawienie na jego zgliszczach zespołu pod własną nazwą, to chyba nie jest szczyt możliwości, jakich można by się spodziewać po francuskim koncernie? Już niech lepiej kupi to Prodrive.
Czy nie za dużo sroczek za ogon chce łapać PSA? WRC, LM i jeszcze F1? Oj szybko kryzys może i ich dopaść, jak się przeinwestują.
Jędruś, 16.12.2008 10:20[!]
Czy ja wiem czy opłacało by się im wejść do F1 ???

Markę i renomę w motorsporcie mają i to ogromną, ale w obecnym kryzysie finansowym który w motoryzację uderzył bardzo boleśnie wchodzić do F1 to ogromne ryzyko ...
Na sam początek dostali by całkiem niezły samochód, nowoczesną fabrykę i dobrych kierowców , a więc jest dużo łatwiej niż w przypadku budowania zespołu od zera.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca