|
|
|
|
|
|
Testy w Jerez dzień 3: Vettel przełamał dominację Buemiego |
Zespoły Red Bull Racing, BMW Sauber i Williams zakończyły swoje ostatnie testy w tym roku. |
|
•Marek Roczniak, 17 grudnia 2008, zmieniony 17.12.2008 18:51, wyświetlenia: 8079 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Podczas ostatniego dnia testów w Jerez w tym roku Sebastian Vettel przełamał dotychczasową dominację Sebastiena Buemiego na hiszpańskim torze, uzyskując jednocześnie najlepszy czas całych grudniowych testów w Jerez. Obaj reprezentanci Red Bull Racing uzyskali czasy poniżej jednej minuty i 17 sekund, a rozdzieliła ich różnica blisko 0,4 sekundy.
Po zakończeniu jazdy Vettel powiedział: „Mieliśmy dość gładką jazdę podczas tych testów i zaliczyliśmy sporo kilometrów przed końcem roku. Myślę, że zrobiliśmy tutaj wszystko co mogliśmy, poznając nowe opony i przyszłoroczne przepisy. Pozostaje nam mieć nadzieję, że rozpoczniemy następny rok z na tyle mocnym samochodem, aby móc nawiązać walkę z dużymi chłopakami”.
Na pozycjach 3 i 4 znaleźli się reprezentanci zespołu BMW Sauber – Robert Kubica i kierowca testowy Christian Klien. Polak przejechał dzisiaj równo 100 okrążeń, prowadząc właściwie tylko bolid F1.08B bez KERS. Z systemem tym miał jeździć po południu, jednak usterka pokrzyżowała plany zespołu i Robert niemal od razu powrócił do zwykłego F1.08B, a z KERS jeździł tylko Klien do przerwy na lunch.
„Dokonaliśmy dzisiaj sporego postępu.” – powiedział Klien po zakończeniu testów. „Nadal mamy dużo pracy do wykonania nad system KERS, ale obiecujące wyniki testów pokazują, że posuwamy się dobrym kierunku”. Zespół z Hinwil wyczerpał niemal do końca limit kilometrów testowych i zestawy opon przeznaczone na testy, a więc może być zadowolony z pracy wykonanej przed końcem roku 2008.
Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów w Jerez był kierowca Williamsa – Kazuki Nakajima, który ponownie okazał się najwolniejszym i zarazem najbardziej pracowitym kierowcą. Dyrektor techniczny zespołu Sam Michael powiedział: „Dzisiaj zakończyliśmy nasz program testowy na rok 2008. Nasz harmonogram podczas ostatnich testów obejmował pracę nad ustawieniami auta pod kątem opon slick, zmiany w aerodynamice podyktowane nowymi przepisami (wliczając w to przednie skrzydło z ruchomym płatem) i KERS”.
„Kazuki przejechał także znaczną liczbę okrążeń, co pomogło nam w przygotowaniach do wydłużenia żywotności silnika z dwóch do trzech wyścigów, jak wymagają tego przepisy na sezon 2009. Robimy spore postępy i nie możemy się już doczekać powrotu na tor testowy po przerwie świątecznej z nowym FW31. Podziękowania należą się ekipie testowej i wszystkim w fabryce za cały wysiłek, jaki został włożony w przejściowy samochód w ostatnich kilku miesiącach”.
•Czasy uzyskane w środę na torze Jerez (4,428 km) | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Konstruktor | Bolid | A | K | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Sebastian Vettel | | Red Bull Renault | RB4 | | | 1:16,617 | | 107 |
2. | Sebastien Buemi | | Red Bull Renault | RB4 | | | 1:16,988 | +0,371 | 92 |
3. | Robert Kubica | | BMW Sauber | F1.08B | + | | 1:19,013 | +2,396 | 100 |
4. | Christian Klien | | BMW Sauber | F1.08B | + | + | 1:19,066 | +2,449 | 38 |
5. | Kazuki Nakajima | | Williams Toyota | FW30B | + | | 1:19,341 | +2,724 | 131 |
| |
A - elementy pakietu aerodynamicznego na sezon 2009, K - system KERS lub jego namiastka |
|
|
Pogoda
Temperatura powietrza: 6-12°C
Temperatura toru: 6-13°C
Pochmurno cały dzień, po południu bardzo mało słońca
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: tsl-timing.com, informacje prasowe zespołów
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|