F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA gotowa zezwolić na więcej ruchomych elementów aero

Mosley twierdzi, że potrzebne są jeszcze bardziej radykalne zmiany, aby ułatwić wyprzedzanie.
Konrad Házi, 10 stycznia 2009, wyświetlenia: 2883<< | lista | T- | T+ | >>
FIA przyznała, że gotowa jest zaakceptować szeroką gamę ruchomych elementów aerodynamicznych w Formule 1 dla poprawienia widowiskowości sportu.

Mimo, że w tym roku wprowadzono wiele nowych regulacji technicznych, to jednak prezydent FIA przyznał, że mogą być potrzebne jeszcze bardziej radykalne zmiany, by doprowadzić wszystko do porządku. Max Mosley zasugerował, że lepsze niż wprowadzenie odwróconej kolejności startowej i systemu medalowego mogą być bardziej rozsądne i szersze zmiany w regulaminie technicznym.

W liście skierowanym do FOTA Mosley napisał: „Największą bolączkę kibiców jest brak wyprzedzania oraz walki koło w koło na torze. Od przyszłego sezonu wprowadzone zostaną zmiany w aerodynamice, które zostały zaproponowane przez grupę ekspertów z zespołów. Dowiemy się też, czy w połączeniu z dodatkowymi 80 końmi mechanicznymi z KERS ułatwi to wyprzedzanie na torze”.

„Pojawiły się także propozycje zmian w regulaminie sportowym, takie jak zupełne lub częściowe odwrócenie kolejności startowej, losowanie czołowych miejsc startowych lub dawanie tytułu mistrzowskiego zawodnikowi, który wygra najwięcej wyścigów w sezonie. Jednakże zapewne żadna z tych prób nie rozwiąże problemu, że gdy szybszy samochód zdoła kogoś wyprzedzić, to zwykle odjeżdża do przodu. Tak więc żadna z tych propozycji nie będzie sprzyjała ściganiu się koło w koło”.

„Poprosimy FOTA, by pomogła nam rozpatrzyć możliwość wprowadzenia ruchomych elementów aerodynamicznych. Nie ukrywam, że to radykalne rozwiązanie, jednak może dać kierowcy przewagę płynącą z faktu, że jedzie z tyłu za innym bolidem. W pewnym stopniu przypominałoby to nieco sytuację z lat 60. ubiegłego wieku, kiedy samochód jadący z tyłu mógł się 'doczepić' i mając mniejszy opór powietrza jechać szybciej za innym samochodem”.

„Rezultatem tego były wyścigi z dużą ilością walki koło w koło na tak zwanych torach aerodynamicznych, jak choćby Monza przed wstawieniem szykan. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i ruchomych elementów aerodynamicznych może zapewnić dodatkowy docisk bolidowi jadącemu w strudze powietrza za innym. Pozwoli to na bliską walkę na każdym typie torów. Wymagać to będzie jednak ruchomych (być może zautomatyzowanych) elementów aerodynamicznych”.

Jak wiadomo, ruchome elementy aerodynamiczne zakazane są w Formule 1 od wielu lat, jednak interpretacja przepisów niejednokrotnie prowadziła do kontrowersji i oskarżeń ze stron zespołów, że ich rywale wykorzystują elastyczne skrzydła. Zezwolenie na korzystanie z takich elementów pozwoli również FIA zakończyć tak szczegółowe kontrole techniczne, mające na celu upewnienie się, że zespoły postępują zgodnie z regulaminem.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem
06.05.2024  Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania
06.05.2024  Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
Tagi:
FIA
Przepisy
Mosley M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kkacperek, 10.01.2009 19:43[!]
Ciekawe.Chciałbym to zobaczyć jak najszybciej w F1.Więcej wyprzedzeń to zawsze lepiej dla nas zagorzałych fanów interesujących wyścigów z mnóstwem wyprzedzania.
O2, 10.01.2009 21:03[!]
ostatnie 2 sezony byly ciekawe do samego konca pomimo braku duzej liczby wyprzedzen.
Crow, 10.01.2009 21:05[!]
Mi się już normalnie nie chce ani czytać ani słuchać o tym co się dzieje w F1. A coś czuję, że także już niedługo i oglądać...
tomek_46, 10.01.2009 21:15[!]
Ostatnie dwa sezony były ciekawe tylko kiedy się patrzy na tabelkę z punktami. Ja na torze tej ciekawości wiele nie widziałem więc niech kombinują jak mogą, może w końcu będzie prawdziwa walka na torze a nie poza nim.
CamilloS, 10.01.2009 21:50[!]
Gdzieś czytałem, że kilkadziesiąt lat temu któryś z zespołów użył w swoim bolidzie wiatraka, który to przysysał bolid do nawierzchni . Efekty tego rozwiązania były tak piorunujące, że zarząd F1 go zabronił. Skoro ruchome areo będzie teraz dozwolone to czemu nie iść z nim na całość :P
Adam1970, 10.01.2009 22:06[!]
CamilloS
Haha, ten wiatrak stosował niejaki pan Bernie Ecclestone:) w Brabhamie ale pierwszy to chyba był Chaparrel...
Racja,efekt był piorunujący :)
ICEman, 10.01.2009 23:07[!]
100 pomysłów na minute
marios76, 11.01.2009 00:12[!]
Pomyślcie i wy i Berni(jeśli jeszcze może)! Manewry wyprzedzania będą miały sens tylko wtedy, kiedy stawka się wyrówna, przykro to stwierdzić, ale jak mam się utrzymać za bolidem który mi odjeżdza sekundę na okrążeniu? Jeżeli różnice między bolidami będą za duże to mimo możliwości, nie będzie dochodziło do sytuacji! Tak naprawdę F1 to szybkość i taktyka na 300 kilometrach i zarówno kierowcy jak i teamy zrobią wszystko, aby jechgać możliwie najwyższym tempem, byle nie ryzykować przepychanki! Jeszcze jedno, mam nadzieje że ruchome aero będzie tańsze niż kers i jednak wszyscy będą go używać;))) Ogólnie- dajcie na luz.... A można też zamontować harpun na lince, pozwolić się ciągnąć i nie spalać paliwa, albo spowolnić uciekającego? Mam jeszcze parę pomysłów, tanio sprzedam, a widowiskowość zyska jak nigdy!
Huckleberry, 11.01.2009 00:17[!]
NIE DA SIĘ zapewnić jazdy koło w koło w inny sposób niż w WTCC - czyli dorzucając ołowiu szybszym samochodom. Ale nie wiem czy tego oczekujemy w F1... :-/ Wiemy przecież, ze wyścig w F1 polega nie tylko na wyprzedzaniu się bolidów ale również na wyścigu technologicznym i taktycznym setek ludzi pracujących w zespołach.
Najlepszy pomysł miał Jeremy Clarkson swego czasu. Po milionie [czy coś koło tego] dolarów dla kierowcy za każde wyprzedzenie ;)
Lalu, 11.01.2009 11:15[!]
Ruchome elementy aero - może by tak śmigła ;)
impr, 11.01.2009 12:10[!]
CamilloS:http://www.formul...ika_w_Formule_1.html
Gdzieś w połowie artukułu znajdziesz opis tego rozwiązania, jest też zdjęcie :)
Falarek, 11.01.2009 14:47[!]
Teraz z tym wielkim przednim skrzydłem walka koło w koło będzie nieść jeszcze większe ryzyko uszkodzeń niż wcześniej więc może dojść do sytuacji ze kierowca sobie odpuści atak aby nie ryzykować urwania skrzydła. Tak swoja droga jeśli w latach 60tcy było tyle wyprzedzeń to może by wprowadzić identyczny regulamin techniczny co wtedy oczywiście przy obecnych standardach bezpieczeństwa :)
Jędruś, 11.01.2009 19:04[!]
Powiem ,że trza się z Maxem zgodzić. Ta propozycja rzeczywiście wypada dużo lepiej i budzi mniej kontrowersji niż system medalowy a i może być dla kibiców dużo ciekawsza.

Zostaje nam teraz czekać na odzew FOTA.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca