F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA szykuje radykalne propozycje cięć kosztów na sezon 2010

Nowe regulacje mają umożliwić zespołom starty za ułamek obecnych budżetów.
Marek Roczniak, 27 lutego 2009, wyświetlenia: 3044<< | lista | T- | T+ | >>
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) zapowiedziała dzisiaj, że w związku z mającą ciągle wpływ na sponsorów Formuły 1 i producentów samochodów trudną sytuacją ekonomiczną na świecie przygotowuje radykalne propozycje cięć kosztów na sezon 2010.

Jeśli zostaną one przyjęte przez Światową Radę Sportów Motorowych podczas najbliższych obrad zaplanowanych na 17 marca, nowe regulacje umożliwią zespołom starty za ułamek obecnych budżetów, ale tak czy inaczej ich samochody będą mogły rywalizować z tymi wystawianymi przez stajnie już o ustalonej renomie.

Proponowane zmiany, o których szczegółach nie wiadomo na razie zbyt wiele, zdaniem FIA nie będą miały wpływu na czołowe zespoły posiadające stabilne wsparcie ze strony znaczących producentów samochodów, ale umożliwią nowym zespołom zapełnienie wolnych miejsc na starcie w roku 2010 i spowodują, że będzie mniejsza szansa, iż któryś z obecnych zespołów będzie zmuszony do wycofania się z mistrzostw.

Sugeruje się, że propozycje FIA mogą obejmować odsuwane dotychczas na dalszy plan wprowadzenie limitu budżetów zespołów, standaryzację kolejnych części, większe ograniczenia w fabrykach i dalsze ograniczenie testów. Rzecznik FIA nie chciał jednak ujawnić żadnych szczegółów na temat najnowszych propozycji, stwierdzając jedynie, że „komentowanie tego przed obradami WMSC byłoby niewłaściwe”.

Źródło: FIA.com, Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem
06.05.2024  Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania
06.05.2024  Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
noofaq, 27.02.2009 13:49[!]
najlepiej niech każdy kierowca sam buduje sobie wyścigówkę za 10$ :]
Ramzes, 27.02.2009 13:51[!]
Te zdanie mnie uspokoiło i oby tak pozostało "Proponowane zmiany, o których szczegółach nie wiadomo na razie zbyt wiele, zdaniem FIA nie będą miały wpływu na czołowe zespoły posiadające stabilne wsparcie ze strony znaczących producentów samochodów", gdyby dla wszystkich były dalej cięcia, to fabrycznym zespołom, by się wbijało nóż w gardło.
Mexi, 27.02.2009 14:12[!]
I teraz chciałbym zobaczyć sens istnienia zespołów fabrycznych wydajacych np. 200milionów na autko, które jest objeźdzane - przynajmniej czasami - przez autko zespołu z budżetem np. 10 milionów. Zmniejszą budżet? Wątpię.
wierchus03, 27.02.2009 14:26[!]
musze zadać teraz 2 (zupełnie różne ale równie ważne) pytania:
1. Czy trzeba było na to czekać do tego kryzysu? Nie dało się wcześniej reagowac patrząc np. na ciągłą zmiane właścicieli zespołu Jordan?
2. Czy Formuła 1 przy ciągłych ograniczeniach niepozwalających fabrycznym zespołom pokazać swoich możliwości to ciągle królowa sportów motorowych? Niedługo okaże się że WTCC czy A1 są bardziej kosztowne:P
P.S.
Może Minardi wróci do F1:)) dla mnie to jedyny pozytyw cięcia kosztów:P
Harold, 27.02.2009 14:34[!]
Tylko nawt jeśli wroci to gdzie będzie mieć bazę, bo przecież STR posiada baze w Faenzy...
sowa_kubica_fan, 27.02.2009 15:13[!]
Jak tak będzie, to ja się przerzucam na IRL albo cos innego...
pro, 27.02.2009 15:58[!]
@ sowa_kubica_fan -> taaa.... bo tam to jest niby większy budżet i nieustandaryzowane bolidy?

A co do powrotu Minardi, to Stodart mówił bodajże że nie wróci do F1 póki Mosley jest w FIA.
Falarek, 27.02.2009 16:09[!]
A co z tym g.... KERS? Przecież wdrażanie tego kosztuje miliony. Dziwne że koszty chcą tnąc a w imię jakiś bzdurnych idei promowania eko technologii wydaje się na to miliony. Ale rozumiem ciąć koszty można na wszystkim ale jesli sie tyczy tego całego ekosyfu wtedy jak najbardziej wydawanie milionów jest uzasadnione.
pmerlon, 27.02.2009 19:21[!]
@Harold, w ramach cięcia kosztów, wszystkie bazy macierzyste zespołów mają mieć góra po 200m2.
dex, 28.02.2009 09:09[!]
to już zaczyna być nudne
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca