F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespół Jaguar zaprezentował w Barcelonie bolid R5

Marek Roczniak, 18 stycznia 2004, wyświetlenia: 1972<< | lista | T- | T+ | >>
Na hiszpańskim torze Catalunya, znajdującym się niedaleko Barcelony odbyła się dzisiaj oficjalna prezentacja bolidu R5, z którym zespół Jaguar Racing przystąpi do tegorocznych mistrzostw świata Formuły Jeden. Szef działu aerodynamiki – Ben Agathangelou wyjaśnia, iż zgodnie z filozofią konstruktorską zespołu, R5 jest ewolucją w miarę udanego zeszłorocznego bolidu. „Dzięki mało ryzykownemu, bardziej konwencjonalnemu podejściu wiele nauczyliśmy się podczas pracy nad R4, a mając zapewnioną stabilność we wszystkich departamentach zespołu zyskaliśmy możliwość bardziej wytężonej pracy i postarania się o to, aby R5 był krokiem na przód. W przeciwieństwie do poprzednich bolidów F1 Jaguar Racing nowy R5 został ukończony w połowie grudnia 2003 roku, jednak do połowy stycznia nie został wypuszczony na tor, co dało nam cały miesiąc na przetestowanie wszystkich systemów”.

Dyrektor zarządzający zespołem Jaguar Racing – David Pitchforth także wypowiedział się na temat nowego auta. „R5 jest pierwszym bolidem, który udało się nam zaprojektować od zera, z uwzględnieniem nowej struktury i wyuczonej w zeszłym sezonie filozofii budowania. Ten samochód został uruchomiony znacznie wcześniej niż poprzednie i jest powtórzeniem auta, które rozumiemy już całkiem nieźle i które ma wiele dobrych stron. Nawet jeśli przenieśliśmy część problemów z R4, to lepiej mieć do czynienia z problemami, które masz nadzieję uda się rozwiązać, niż podjąć ryzyko związane z użyciem czegoś nowego. Oddziały w Milton Keynes (Jaguar Racing) i Northampton (Cosworth Racing) odwaliły kawał wspaniałej roboty, dotrzymując zaplanowanego terminu ukończenia auta (19 grudnia) i mamy teraz przed sobą wiele tygodni na intensywne testy, aby przygotować się do wyścigu w Melbourne”.

Na temat silnika, który będzie napędzał bolid R5, wypowiedział się dyrektor zarządzający firmą Cosworth Racing – Nick Hayes. „CR-6 jest rozwiniętą wersją zeszłorocznego silnika, tak więc jest to nadal V10 z 90-stopniowym rozstawem cylindrów, ale spełniający wymogi dotyczące dłuższej żywotności w 2004 roku, związane z nowym przepisem, który zezwala na użycie tylko jednego silnika w trakcie całego weekendu Grand Prix. Dotychczas silnik wytrzymywał od 450 do 500km, ale teraz spodziewamy się, że będzie wytrzymywał około 800km, tak więc w trakcie prac nad CR-6 staraliśmy się uzyskać jak najlepszą wydajność z uwzględnieniem odpowiednio długiego życia. Wiele komponentów silnika z 2003 roku nie wytrzymałoby więcej niż dystans wyścigu, nie wspominając już o całym weekendzie, tak więc najwięcej pracy pochłonęło uzyskanie dłuższej żywotności bez zmniejszania wydajności”.

Jeden z głównych kierowców stajni z Milton Keynes – Mark Webber jeszcze przed oficjalną prezentacją miał okazję zapoznać się z nowym autem podczas testów w Lommel (Belgia) i jest zadowolony z początkowych rezultatów. „W tym roku musimy popracować nad osiągami podczas wyścigów, gdyż w przeszłości była to nasza słabsza strona. Podczas kwalifikacji spisywaliśmy się całkiem nieźle i byłem z tego bardzo zadowolony, ale jeśli chcesz zdobywać więcej punktów, w wyścigu też musisz być szybki i z pewnością będzie to nie mniej trudne niż dotychczas. Przepis zezwalający na użycie tylko jednego silnika oznacza, iż wielu ludzi będzie miało kłopoty z wytrzymałością podczas pierwszych kilku wyścigów i musimy być gotowi, żeby wykorzystać nadarzającą się okazję. Dobry start pozwoli nam nabrać rozpędu na cały rok, co będzie nam potrzebne, jeśli chcemy posuwać się na przód. Mówiąc krótko potrzebujemy dobrego postępu i większej ilości punktów niż w 2003 roku”.

Partnerem Webbera będzie w tym roku zaledwie 20-letni Austriak – Christian Klien, który do zespołu Jaguar dołączył siedem tygodni temu. Klien jest już trzecim po Antonio Pizzonii i Justinie Wilsonie partnerem Australijczyka od rozpoczęcia sezonu 2003 i wszyscy z niepokojem zastanawiają się, czy zdoła on w końcu chociaż częściowo dorównać spisującemu się rewelacyjnie w zeszłym sezonie Webberowi. Austriak zdaje sobie oczywiście sprawę z tego, że czeka go w tym roku wielkie wyzwanie. „Lepszej okazji do rozpoczęcia kariery w F1 nie mogłem sobie chyba wymarzyć. Pod względem nauki czeka mnie ostry zwrot, ale mam wsparcie zarówno ze strony zespołu, jak i Marka, który jest nie tylko bardzo szybkim partnerem, ale również doskonałym graczem zespołowym. Nie mogę się doczekać, aby zasiąść za kierownicą nowego auta i rozpocząć zapowiadające się na bardzo intensywne kilkutygodniowe testy”.

Bezpośrednio po prezentacji odbyła się pokazowa jazda próbna bolidu R5 na torze Catalunya na oczach dziennikarzy i zaproszonych gości. Pech chciał, że nie obyło się bez problemów technicznych, które z pewnością nie przysporzyły R5 zbyt dobrej reklamy, ale tak to już czasem bywa z nowymi autami. Dane techniczne tego bolidu znajdują się w dziale zespoły.

Źródło: Jaguar-Racing.com, F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.07.2011  Jaguar planuje powrót do Le Mans z autem LMP1
06.02.2010  Ostatnie wieści dotyczące wyścigu 24 Godziny Le Mans
02.06.2008  Berger następcą Mosleya?
08.08.2006  Jaguar na sprzedaż?
15.11.2004  Jaguar Racing i Cosworth sprzedane
Tagi:
Jaguar
Prezentacje
Agathangelou B.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca