Szef zespołu
McLaren – Ron Dennis zapowiada, że w trakcie sezonu 2004 wprowadzone zostaną trzy nowe wersje bolidu MP4-19, oznaczone kolejno literami B, C i D, z czego jedna z nich będzie wymagała przeprowadzenia testów FIA na wytrzymałość podczas zderzeń. Oznacza to, iż w drugiej połowie sezonu pojawi się w zasadzie nowy bolid, a przynajmniej posiadający całkiem nowe podwozie.
Takie podejście umożliwi wprowadzenie nowych rozwiązań konstrukcyjnych zwłaszcza w świetle nowych przepisów technicznych, które narzuciły istotne zmiany w stosunku do poprzednich sezonów i do których wszystkie zespoły dopiero się przyzwyczajają. Na przykład w związku z zasadą jednego silnika przypadającego na jeden bolid w trakcie całego weekendu Grand Prix inżynierowie z zespołu McLaren musieli zadbać o to, aby MP4-19 umożliwiał szybką wymianę silnika. Chodzi o to, aby w przypadku zbyt poważnego uszkodzenia jednego z głównych bolidów w trakcie wypadku możliwe było przeniesienie silnika (o ile nie zostanie uszkodzony) do zapasowego bolidu, by w ten sposób uniknąć kary za użycie kolejnego silnika. Jeśli trzeba to będzie zrobić pomiędzy dwiema sesjami kwalifikacyjnymi, które w tym roku będą się odbywały tego samego dnia w niewielkim odstępie czasowym, to wówczas bolid umożliwiający szybką wymianę silnika może okazać się na wagę złota.
Źródło: GrandPrix.com