|
|
|
|
|
|
A1GP: Jani zwycięzcą głównego wyścigu w Portugalii (aktualizacja) |
Carroll stracił drugie miejsce za zbyt wczesne wyprzedzenie rywala podczas restartu. |
|
•Marek Roczniak, 12 kwietnia 2009, zmieniony 13.04.2009 14:08, wyświetlenia: 3205 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Neel Jani wygrał główny wyścig A1GP na torze Algarve, który miał dość spektakularny przebieg. Wszystko zaczęło się od pożaru instalacji elektrycznej na okrążeniu formującym w bolidzie zwycięzcy sprintu – Roberta Doornbosa, a później był jeszcze falstart Adama Carrolla i dwie neutralizacje wyścigu po wypadkach.
Jani po nieudanym występie w sprincie (kara za postój w niedozwolonym momencie), w głównym wyścigu nie popełnił już żadnego błędu, a prowadzenie objął w czasie drugiej rundy postojów, przeskakując lokalnego bohatera Filipe Albuquerque. Nie był to jednak jeszcze koniec walki w czołówce, ponieważ w końcówce wyścigu tuż za plecami kierowcy Team Switzerland znalazł się Carroll.
Irlandczyk po wykonaniu kary przejazdu przez boksy za falstart spadł na odległą pozycję, ale dzięki dwóm neutralizacjom i świetnej pracy mechaników swojej ekipy w alei serwisowej zdołał powrócić do czołówki i na ostatnich okrążeniach mocno naciskał na Janiego. Nie udało mu się jednak pokonać Szwajcara i linię mety przekroczył mniej niż pół sekundy za zanim. Niestety po wyścigu okazało się, że Carroll zasłużył na jeszcze jedną karę za zbyt wczesne wyprzedzenie rywala podczas wznowienia po neutralizacji. W efekcie doliczono mu 25 sekund do końcowego wyniku i zamiast na drugiej został sklasyfikowany na piątej pozycji, co dla ekipy Irlandii było jednoznaczne z utratą prowadzenia w mistrzostwach na rzecz Szwajcarii.
Na drugim miejscu sklasyfikowany został Albuquerque, a więc zajmująca trzecie miejsce w mistrzostwach Portugalia zdołała w ten weekend odrobić trzy oczka do Szwajcarii i traci do niej obecnie sześć punktów. Trzecie miejsce w głównym wyścigu zajął Fairuz Fauzy z Team Malaysia, a tuż za nim uplasował się Salvador Duran, który prowadził przez kilka okrążeń przed swoim ostatnim postojem. Dla Team Mexico był to dopiero pierwszy zarobek punktowy w tym sezonie. Pierwsze w miarę udane występy w tym sezonie zaliczyli także Nicolas Prost (Team France) i Dan Clarke (Team Great Britan), choć niewątpliwie miejsca 6 i 7 zawdzięczali głównie kilku wypadkom w tym wyścigu.
Najpierw Earl Bamber z Team New Zealand zderzył się z Adrianem Zauggiem (RPA) podczas walki w okolicy szóstego miejsca, co dla obu z nich skończyło się odpadnięciem z wyścigu. Niedługo potem Vitantonio Liuzzi (Team Italy) zderzył się z Marco Andrettim z Team USA podczas walki o miejsce na podium i tu także żaden z nich nie był w stanie kontynuować jazdy, a do tego w kolizję tę wplątany został Clivio Piccione (Team Monaco) i on również nie dojechał do mety. Kolejne dwa wyścigi A1GP zostaną rozegrane za trzy tygodnie na torze Brands Hatch w Wielkiej Brytanii.
•A1GP > 2008/09 > Portugalia (główny), Algarve - 4,690 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | - | Neel Jani | | Team Switzerland | Powered by Ferrari | 42 | 1h10m45,011 | 15 |
2. | - | Filipe Albuquerque | | Team Portugal | Powered by Ferrari | 42 | +0:06,786 | 12 |
3. | - | Fairuz Fauzy | | Team Malaysia | Powered by Ferrari | 42 | +0:09,705 | 10 |
4. | - | Salvador Duran | | Team Mexico | Powered by Ferrari | 42 | +0:16,332 | 8 |
5. | - | Adam Carroll | | Team Ireland | Powered by Ferrari | 42 | +0:25,411 | 6 |
6. | - | Nicolas Prost | | Team France | Powered by Ferrari | 42 | +0:27,322 | 5 |
7. | - | Dan Clarke | | Team Great Britain | Powered by Ferrari | 42 | +0:29,880 | 4 |
8. | - | Ho-Pin Tung | | Team China | Powered by Ferrari | 42 | +0:34,586 | 3 |
9. | - | Andre Lotterer | | Team Germany | Powered by Ferrari | 42 | +0:43,970 | 2 |
10. | - | Zahir Ali | | Team Indonesia | Powered by Ferrari | 42 | +1:13,993 | 1 |
|
Niesklasyfikowani | |
| - | Narain Karthikeyan | | Team India | Powered by Ferrari | 39 | | |
| - | John Martin | | Team Australia | Powered by Ferrari | 38 | | |
| - | Vitantonio Liuzzi | | Team Italy | Powered by Ferrari | 18 | | |
| - | Marco Andretti | | Team USA | Powered by Ferrari | 18 | | |
| - | Clivio Piccione | | Team Monaco | Powered by Ferrari | 18 | | |
| - | Adrian Zaugg | | Team South Africa | Powered by Ferrari | 15 | | |
| - | Earl Bamber | | Team New Zealand | Powered by Ferrari | 15 | | |
| - | Daniel Morad | | Team Lebanon | Powered by Ferrari | 1 | | |
| - | Felipe Guimaraes | | Team Brazil | Powered by Ferrari | 0 | | |
| - | Robert Doornbos | | Team Netherlands | Powered by Ferrari | 0 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|