F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.05.2024

Williams ogłasza wieloletni konkrakt z Alexandrem Albonem

14.05.2024

Kick Sauber z dużym pakietem poprawek na GP Emilii-Romanii

Verstappen krytykuje przepisy dot. przyznawania superlicencji

Hulkenberg: Komatsu robił wszystko, aby zatrzymać mnie w Haasie

Russell chętny na wyzwanie ścigania się z Verstappenem

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Theissen: Decyzja w sprawie dyfuzorów kluczowa dla F1

Sąd Apelacyjny FIA rozpoczął dzisiaj obrady w sprawie legalności podwójnych dyfuzorów.
Marek Roczniak, 14 kwietnia 2009, wyświetlenia: 7157<< | lista | T- | T+ | >>
Szef BMW Motorsport – Mario Theissen uważa, że werdykt Międzynarodowego Sądu Apelacyjnego FIA (ICA) w sprawie sporu o podwójne dyfuzory, który ma zostać ogłoszony jutro około południa będzie kluczowy dla stworzenia równego pola gry dla wszystkich w Formule 1.

Mówiąc przed dzisiejszymi obradami ICA w Paryżu, Theissen stwierdził, że ekscytujący skądinąd początek sezonu 2009 został wypaczony przez kontrowersje wokół regulaminu technicznego. Jego zdaniem zespoły Brawn, Williams i Toyota tylko dzięki wykorzystaniu luk w przepisach do zaprojektowania podwójnych dyfuzorów są obecnie tak szybkie.

„Dobrze jest mieć świeżych ludzi, świeże zespoły i nowy obraz sytuacji od czasu do czasu – chciałbym tylko, aby wszyscy bawili się na tym samym podwórku” – powiedział Theissen. „Musimy jak najszybciej stworzyć równe pole gry. Bolid F1 to najbardziej złożone narzędzie sportowe, jakie można sobie wyobrazić, a więc jest nieuniknione, że istnieją luki w przepisach tu i tam. Nie da się ubrać tak złożonego narzędzia technicznego w słowa, ale jeśli pojawia się taka sytuacja jak teraz, to trzeba szybko reagować i dojść do wspólnego stanowiska”.

ICA rozpatruje obecnie protesty przeciwko podwójnym dyfuzorom, złożone w Australii przez Ferrari, Red Bull Racing i Renault, a w Malezji dodatkowo przez BMW. Obradom sądu przypatruje się także McLaren, która ma nie zabierać głosu w tej sprawie, ale zdaniem serwisu AUTOSPORT mógł przedstawić swoją opinię na piśmie. Zespoły bez podwójnych dyfuzorów opracowują już na wszelki wypadek podobne rozwiązania, choć prawdopodobnie najwcześniej będą gotowe na użycie ich dopiero w GP Hiszpanii, a więc czekają je jeszcze dwa wyścigi bez takich dyfuzorów, jeśli FIA uzna je za legalne.

Theissen dodaje: „Z pewnością nie siedzimy z założonymi rękami. Opracowujemy podobne rozwiązanie, choć wydaje nam się, że nie jest ono w zgodzie z duchem przepisów i kosztuje też sporo pieniędzy. Nie chcemy podążyć tą drogą, ale nie mamy wyboru – musimy to opracować na wypadek, gdyby uznane zostało za legalne. Muszę powiedzieć, że nie wiem, gdzie znajdujemy się obecnie, albo kiedy będziemy gotowi na użycie tego w bolidzie. To wykracza daleko poza sam nowy dyfuzor, ponieważ ma to wpływ na cały koncept aerodynamiczny, a więc wymaga wiele pracy rozwojowej. W tej chwili nie jestem w stanie przewidzieć, w którym wyścigu będziemy to mieli w takiej formie, która przyniesie korzyści względem tego, co mamy teraz”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.04.2020  Theissen: Eksodus producentów z F1 jak w 2008 roku jest możliwy
06.07.2011  Marquardt obiecuje, że nie będzie wielkich zmian w programach BMW
24.11.2010  Theissen ustąpi w 2011 roku ze stanowiska szefa BMW Motorsport
22.11.2010  Theissen: BMW nie zamierza wracać do Formuły 1
22.11.2010  Mieszkańcy rodzinnego miasta Vettela powitali mistrza świata
Tagi:
Theissen M.
BMW
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
pro, 14.04.2009 19:24[!]
Jak sąd Piłata xD Tak źle i tak nie dobrze ;p zawsze któraś strona bedzie niezadowolona...
A.S., 14.04.2009 21:31[!]
Jak można ocenić prawo, którego nijak nie można jednoznacznie zinterpretować. Ktoś napisał, że jest jednakowo dużo argumentów za, co i przeciw. Tu jest cały dramat. Czyli mówiąc krótko mamy do czynienia z gniotem prawnym, którego świat dawno już nie widział (nie tylko sportowy świat).
Zaczęły się obrady „zielonego stolika”. Teraz chyba najważniejsze będzie kto pod tym zielonym stolikiem da więcej (obrońcy, czy przeciwnicy podwójnych dyfuzorów). Bo skoro jest tyle samo argumentów za, co przeciw, to może niech rozstrzygnie banalna łapówka.

nooofag napisał: „współczuję komisji FIA” – (na marginesie to chyba nie komisja FIA dziś rozstrzyga, ja już dawno nawet nie próbuję dociekać takich kwestii – jedno tylko wiem gdzie więcej praw i ciał rozstrzygających tam mniej sprawiedliwości – już starożytni to wiedzieli) – ja im nie współczuję, sami stworzyli takie prawo i do tego podejrzewam, że zrobili to celowo, by dziś serwować nam takie wątpliwe przyjemności, a sobie nabijać kabzę.

FIA i ta cała ich otoczka (te wszystkie ciała ustawodawcze, zarządzające, odwoławcze) coraz bardziej przypomina mi nasze rządy. Tworzy się niejasne, skomplikowane prawa, by ujarzmić gawiedź i mieć ją pod kontrolą, za to twórcy tego chorego prawa żyją jak przysłowiowe pączki w maśle, bo potrafią z niego korzystać i doić nieświadomych szaraczków.
noofaq, 15.04.2009 12:32[!]
AS: jestem programistą i na programowaniu zęby zjadłem :)

miałem do czynienia z dziesiątkami naprawdę zaawansowanych i dobrze zaprojektowanych systemów informatycznych. jednakże pomimo tylu prób, doświadczenia zespołu i mojego NIGDY nie udało się stworzyć czegoś doskonałego :)

były systemy lepsze, które od poczatku działały - były takie które dłużej poprawiało sie niż tworzyło..

mogę powiedzieć z własnego doświadczenia - nie ma szans przewidzieć wszystkich możliwości.. jedyne prawo którego by się nie dało złamać byłoby następujące:
"wszystko wolno"..

nie chcę bronić FIA/Berniego itp - wskazuję na fakt, iż nie są w 100% winni (inna sprawa że np. sprzeczne opinie dla Toyoty i Renault to jakiś problem)..


PS. FIAs International Court of Appeal => oni wydali wyrok więc jednak coś z FIA ;)
Dale65, 15.04.2009 14:21[!]
Nad Kubkiem wisi fatum Alesiego... dzisiejszy dzień ewidentnie to potwierdza.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca