F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

De la Rosa spodziewa się więcej wyprzedzania

Hiszpan sugeruje również, aby budować długie proste na nowych torach.
Patryk Pokwicki, 29 kwietnia 2009, wyświetlenia: 2206<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowca testowy McLarenaPedro de la Rosa spodziewa się więcej manewrów wyprzedzania podczas GP Hiszpanii względem ostatnich lat, mimo że tor pod Barceloną jest uważany za trudny do wyprzedzania, głównie ze względu na dużą ilość testów i optymalne ustawienia bolidów.

W tym roku było jednak mniej testów, a ponadto w trakcie sezonu są one zakazane, więc Hiszpan spodziewa się niewielkiej poprawy, jeśli chodzi o wyprzedzanie. „Nowe regulacje pomogą, ale tylko w niewielkim stopniu” – powiedział de la Rosa serwisowi AUTOSPORT.

„Ludzie muszą zrozumieć, że wyprzedzanie jest trudniejsze w F1, niż w innych sportach motorowych, jak np. MotoGP. Nowe regulacje powinny jednak pomóc w tych manewrach. Można teraz jechać bliżej poprzedzającego samochodu w szybkich zakrętach, ale nadal jest to dosyć trudne. Tradycyjnie Barcelona jest jednym z najtrudniejszych torów do wyprzedzania. Myślę, że nowe zasady i ostatnia szykana mogą jednak trochę pomóc”.

Hiszpan dodał również, że nowe tory powinny mieć długie proste, co znacznie ułatwiłoby wyprzedzanie. Przytacza on tor w Barcelonie jako przykład, gdzie prosta jest zbyt krótka. „Najlepszym sposobem, aby poprawić wyprzedzanie w Barcelonie byłoby zwiększenie długości głównej prostej o 500 metrów” – powiedział. „Oczywiście jest to niemożliwe, ale ludzie muszą zrozumieć, że na nowych torach musi tak być. W F1 potrzebujemy bardzo długich prostych, po których następują mocne hamowania – wtedy można mieć szansę”.

De la Rosa ostrzegł też, że zużycie opon może być bardziej istotne w Grand Prix Hiszpanii niż w ostatnich wyścigach, ponieważ nawierzchnia toru Catalunya zbiera bardzo dużo gumy. „Jest to trudny tor dla opon. Jeden z najtrudniejszych w kalendarzu” – powiedział Hiszpan. „Istotny jest dobry balans, ponieważ nadsterowność i podsterowność mogą jeszcze bardziej zniszczyć opony. Musisz skupić się na swoim stylu jazdy i nie być zbyt agresywnym. W przeciwnym razie możesz mieć problemy na długich przejazdach”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.11.2023  De la Rosa: Tor w Las Vegas nie stanowi wyzwania dla kierowców
02.11.2023  Krack: Lawrence oraz Alonso nie są zadowoleni z obecnej sytuacji
28.12.2022  De la Rosa: Kraksa Pereza z Monako nie była celowa
05.12.2022  De la Rosa: Wiek nie może decydować o tym kto nadaje się do F1
29.09.2022  Leclerc chwali Verstappena za dojrzałą rywalizację
Tagi:
Catalunya
De la Rosa P.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rafaello85, 29.04.2009 21:03[!]
Więcej wyprzedzania w Barcelonie? Nie ma szans! Takie rzeczy to tylko w Erze;) Cztery pierwsze wyścigi pokazały nam, że nowe regulacje techniczne w zasadzie nic nie zmieniły jeśli chodzi o kwestię wyprzedzania. Ponadto w Hiszpanii, kolejne ekipy zamontują podwójny dyfuzor, który ponoć powoduje zmniejszenie docisku w bolidzie jadącym z tyłu.
Także życzę powodzenia w tym "wyprzedzaniu".
A.S., 29.04.2009 23:23[!]
Ha, ha. Aby było wyprzedzanie musi być spełniony jeszcze jeden ważny warunek: Mianowicie szybsze auto musi znaleźć się za wolniejszym. Inaczej najlepsze tory z długimi prostymi oraz dohamowaniami nic nie pomogą. Faktycznie Barcelona (niegdyś nowoczesny obiekt – pamiętam jak debiutowała w kalendarzu w 1991) dziś jest już nieco archaiczna.
Na powstanie nowoczesnego obiektu w Hiszpanii raczej w obecnych czasach nie ma co liczyć, a sezonu bez GP w tym kraju też sobie nie wyobrażam. No więc zostaje nam procesja i liczenie na jakieś nieoczekiwane wydarzenia: może deszcz, S.C., albo świńska grypa :).
atb, 30.04.2009 05:42[!]
A.S.-> deszcz ok, SC proszę bardzo, ale ze świńskiej grypy sobie nie żartuj, ba ja mam wycieczkę wykupioną.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca