|
|
|
|
|
|
De la Rosa spodziewa się więcej wyprzedzania |
Hiszpan sugeruje również, aby budować długie proste na nowych torach. |
|
•Patryk Pokwicki, 29 kwietnia 2009, wyświetlenia: 2206 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Kierowca testowy McLarena – Pedro de la Rosa spodziewa się więcej manewrów wyprzedzania podczas GP Hiszpanii względem ostatnich lat, mimo że tor pod Barceloną jest uważany za trudny do wyprzedzania, głównie ze względu na dużą ilość testów i optymalne ustawienia bolidów.
W tym roku było jednak mniej testów, a ponadto w trakcie sezonu są one zakazane, więc Hiszpan spodziewa się niewielkiej poprawy, jeśli chodzi o wyprzedzanie. „Nowe regulacje pomogą, ale tylko w niewielkim stopniu” – powiedział de la Rosa serwisowi AUTOSPORT.
„Ludzie muszą zrozumieć, że wyprzedzanie jest trudniejsze w F1, niż w innych sportach motorowych, jak np. MotoGP. Nowe regulacje powinny jednak pomóc w tych manewrach. Można teraz jechać bliżej poprzedzającego samochodu w szybkich zakrętach, ale nadal jest to dosyć trudne. Tradycyjnie Barcelona jest jednym z najtrudniejszych torów do wyprzedzania. Myślę, że nowe zasady i ostatnia szykana mogą jednak trochę pomóc”.
Hiszpan dodał również, że nowe tory powinny mieć długie proste, co znacznie ułatwiłoby wyprzedzanie. Przytacza on tor w Barcelonie jako przykład, gdzie prosta jest zbyt krótka. „Najlepszym sposobem, aby poprawić wyprzedzanie w Barcelonie byłoby zwiększenie długości głównej prostej o 500 metrów” – powiedział. „Oczywiście jest to niemożliwe, ale ludzie muszą zrozumieć, że na nowych torach musi tak być. W F1 potrzebujemy bardzo długich prostych, po których następują mocne hamowania – wtedy można mieć szansę”.
De la Rosa ostrzegł też, że zużycie opon może być bardziej istotne w Grand Prix Hiszpanii niż w ostatnich wyścigach, ponieważ nawierzchnia toru Catalunya zbiera bardzo dużo gumy. „Jest to trudny tor dla opon. Jeden z najtrudniejszych w kalendarzu” – powiedział Hiszpan. „Istotny jest dobry balans, ponieważ nadsterowność i podsterowność mogą jeszcze bardziej zniszczyć opony. Musisz skupić się na swoim stylu jazdy i nie być zbyt agresywnym. W przeciwnym razie możesz mieć problemy na długich przejazdach”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|