F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

James Allen o werdykcie WMSC w sprawie McLarena

Były komentator F1 uważa, że FIA postąpiła słusznie, nie doprowadzając do eskalacji sprawy.
Bartosz Orłowski, 30 kwietnia 2009, wyświetlenia: 2212<< | lista | T- | T+ | >>
McLaren uniknął surowej kary za udział w aferze "lie-gate", otrzymując wykluczenie z trzech wyścigów w zawieszeniu na 12 miesięcy, co Bernie Ecclestone określił "klapsem". Były komentator F1 – James Allen uważa, że FIA postąpiła słusznie, nie doprowadzając do dalszej eskalacji sprawy i analizuje reperkusje, jakie może mieć z pozoru niewinna zamiana pozycji podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa.

„Myślę, że decyzja ta jest słuszna, biorą pod uwagę okoliczności. Wielu ludzi porównuje tę sytuację z wydarzeniami w Monako w 2006 roku, kiedy Schumacher podczas kwalifikacji specjalnie zablokował tor i pomimo, że telemetria wyraźnie mówiła jedno, członkowie zespołu mówili sędziom co innego. Nie uwierzono im, a Schumachera przesunięto na sam koniec stawki.

Nie powzięto jednak żadnej akcji, aby ich ukarać za próbę oszukania sędziów – podkreślono tylko fakt, że było to niesportowe zachowanie. W przypadku McLarena cała sytuacja była raczej niegroźna i jeśli już, to na torze miało miejsce sportowe zachowanie. Chodziło o niepewność co do tego, czy Hamilton powinien oddać miejsce podczas okresu neutralizacji za samochodem bezpieczeństwa.

Tymczasem przeistoczyło się to w próbę uzyskania nieuczciwej przewagi, co przerodziło się w dyskwalifikację, odejście dwóch zasłużonych członków ekipy, którzy urzędowali najdłużej w McLarenie i nadszarpnięcie wizerunku Mistrza Świata. 'Straty w ludziach' są więc bardzo wysokie.

Nie wiemy, czy Ron Dennis był zamieszany w odprawę Dave Ryana i Hamiltona tuż przed spotkaniem z sędziami, ale słowa Maxa Mosleya i oświadczenie Martina Whitmarsha podczas rozprawy wskazują, że ludzie, którzy odeszli z McLarena podjęli właśnie decyzję o zmyleniu sędziów. Cała sprawa była jednak ciągnięta wystarczająco długo i pora na krok do przodu.

McLaren wyszedł z tego z karą wykluczenia z trzech GP w zawieszeniu na 12 miesięcy, ponieważ Rada FIA była pod wrażeniem zaangażowania Martina Whitmarsha i jego deklaracji o zmianach w kulturze korporacyjnej McLarena. Nie zapominajmy jednak, że Hamilton został zdyskwalifikowany z czwartego miejsca podczas GP Australii – odebrano mu punkty, które mogą kosztować go mistrzostwo w końcówce sezonu, jeśli gra się zaostrzy.

Myślę, że już w niedługim czasie McLaren może znów zacząć wygrywać. 22-punktowa strata do Buttona to duży margines, ale jeszcze do odrobienia. Bywały większe różnice w przeszłości, a McLaren zaczął sezon bez jednej zasadniczej rzeczy, która odróżniała go od Brawn GP – podwójnego dyfuzora, który może teraz wynieść zespół na czoło stawki”
.

Źródło: ITV-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.10.2011  Przypuszczalna strategia okiem Jamesa Allena - Japonia
28.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Singapur
21.09.2011  Przewidywane strategie podczas GP Singapuru wg Jamesa Allena
14.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Monza
02.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - GP Belgii
Tagi:
McLaren
Allen J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
paolo, 30.04.2009 23:34[!]
rafaello85: Déjà vu "... w Monako w 2006 roku, kiedy Schumacher podczas kwalifikacji specjalnie zablokował tor i pomimo, że telemetria wyraźnie mówiła jedno, członkowie zespołu mówili sędziom co innego. Nie uwierzono im, a Schumachera przesunięto na sam koniec stawki. Nie powzięto jednak żadnej akcji, aby ich ukarać za próbę oszukania sędziów – podkreślono tylko fakt, że było to niesportowe zachowanie. W przypadku McLarena cała sytuacja była raczej niegroźna i jeśli już, to na torze miało miejsce sportowe zachowanie." Cały świat się na Ciebie uwziął! Przecież każdy czerwony wie, że to był przypadek, a Ferrari nigdy nie kłamie :) Mam nadzieję, że nie "zbanujecie" tego Pana, bo jego podsumowania są bardzo trafne.
McLuke, 05.05.2009 12:57[!]
@paolo:
Ferrari faktycznie nigdy nie kłamie, Ferrari ma po prostu względy u FIA... :]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca