F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Przegląd modyfikacji zespołów przed GP Hiszpanii

James Allen postanowił bliżej przyjrzeć się temu, co przyszykowały zespoły.
Bartosz Orłowski, 8 maja 2009, wyświetlenia: 3958<< | lista | T- | T+ | >>
Tegoroczne GP Hiszpanii jest odbierane prawie jak nowy początek sezonu 2009, ponieważ prawie każdy zespół ma mocno zmodyfikowane samochody. W niektórych przypadkach jest to odpowiedz na legalizację podwójnych dyfuzorów. Znany brytyjski komentator James Allen postanowił bliżej przyjrzeć się temu, co przyszykowały zespoły.

Ferrari

Zeszłoroczni mistrzowie klasyfikacji konstruktorów mają za sobą trudny start sezonu 2009, biorąc pod uwagę wyniki, a ich samochód nie spisał się dobrze na żadnym torze. Wydawało się, że sezon rozpoczęli przed McLarenem, ale jak na razie są za nimi. W Hiszpanii będą więc potrzebować dużego kroku naprzód.

Podwozie jest lżejsze, lepiej dostosowane do KERS, posiada też podwójny dyfuzor i inne udoskonalenia dające większy docisk. Odkładając na bok sprawę niezawodności, w obecnym Ferrari nie ma niczego specjalnie złego – brakuje mu po prostu docisku. Jeśli nie zwiększą tempa w Barcelonie, to czołówka wykona kolejne kroki i trudno będzie zespołowi z Maranello myśleć o tytule.

Renault

Pierwszą wersję podwójnego dyfuzora zaprezentowali w samochodzie Fernando Alonso już w Chinach, a Nelson Piquet Jr otrzymał go w Bahrajnie. Pat Symonds twierdzi, że bardzo on im pomógł, nie tylko jeśli chodzi o czasy okrążeń, ale również o ustawienia i balans samochodu: „Samochód był bardzo wrażliwy i trudny w ustawieniu przy konwencjonalnym dyfuzorze, przez co zarówno Fernando, jak i Nelson nie mogli z niego wycisnąć niczego więcej”.

W Barcelonie zespół będzie miał kolejną wersję podwójnego dyfuzora, a także inne usprawnienia, które powinny im umożliwić dalszą poprawę osiągów. Renault zrezygnowało jednak na pewien czas z systemu KERS.

BMW

Zespół postanowił nie zmieniać samochodu z wyścigu na wyścig w pierwszej części sezonu, co Mario Theissen nazwał „prawdopodobnie złym posunięciem”. Pracowali jednak cały czas nad dużymi zmianami na GP Hiszpanii, mając nadzieję na odwrócenie sytuacji. Samochód jest lżejszy, aby pomieścić ciężkiego Kubice i KERS, jednak o dziwo w Hiszpanii nie użyją tego systemu, podobnie zresztą jak i podwójnego dyfuzora, ponieważ jak powiedzieli, nie został odpowiednio rozwinięty.

„Mamy znaczne modyfikacje na Barcelonę, od przedniego do tylnego skrzydła, a także poprawione boki, więc samochód będzie zmodyfikowany w każdym detalu” – powiedział Theissen. Podwójny dyfuzor może zadebiutować w F1.09 w GP Turcji, gdzie BMW może także zamontować ponownie KERS.

Brawn GP

Brawn zaczął start sezonu z bolidem, nad którym pracowano ponad rok i zoptymalizowany był pod kątem podwójnego dyfuzora oraz innych udogodnień aerodynamicznych. Późne przejście na silniki Mercedesa spowodowało jednak nieco gorsze chłodzenie bolidu przez problemy z chłodnicami. Barcelona zawsze faworyzowała samochody, które są najefektywniejsze aerodynamicznie, więc powinni być tutaj bardzo konkurencyjni, podobnie jak podczas przedsezonowych testów na długich przejazdach.

Nie zmienili zbytnio swojej konstrukcji od Melbourne, ale zaplanowali większe zmiany na tor w Barcelonie. Nowy pakiet ma przynieść poprawę około 0,2-0,3 sekundy na okrążeniu. Z pewnością kierowcy zespołu będą potrzebowali tego, jeśli chcą pozostać na czele stawki. „Wiemy, że czeka nas prawdziwa walka, abyśmy mogli dalej przewodzić stawce. Jednakże jestem pewny, że jesteśmy dobrze przygotowani” – powiedział Ross Brawn.

Williams

Williams ma powody, aby czuć się źle po pierwszych czterech wyścigach sezonu. Spośród trzech zespołów z podwójnymi dyfuzorami, zebrali najmniej pozytywnych wyników. Williams nie wykorzystał wszystkich swoich możliwości w ciągu pierwszych wyścigów, nie przekładając dobrego samochodu w dobre wyniki.

Nico Rosberg miał dobry start w Kuala Lumpur i prowadził w początku wyścigu, ale później zespół podjął kilka złych decyzji strategicznych. Z kolei w Bahrajnie Rosberg nie wykorzystał nowych poprawek zamontowanych w jego bolidzie, kwalifikując się zaledwie kilka dziesiątych sekundy przed Nakajimą, który nie posiadał tych modyfikacji.

W Barcelonie zespół będzie miał kilka nowych części, które otrzyma już także Nakajima, ale największym zmartwieniem jest fakt, że mogą zostać wyprzedzeni w rozwoju przez inne zespoły, takie jak McLaren, Ferrari czy Renault. Szkoda tylko, że jako jedyny zespół w stawce posiadający KERS oparty na kole zamachowym, nie używają go jeszcze w wyścigach.

McLaren

McLaren w przeciwieństwie do innych zespołów modyfikuje swój samochód w sposób ciągły. Martin Whitmarsh sądzi, że ważne jest zarówno dla kierowcy, jak i dla zespołu, aby widzieć stały postęp, który powoduje wzrost motywacji i większe naciskanie na uzyskanie lepszych wyników. Jak widać taka strategia działa, ponieważ samochód zbliża sie nieustannie do czołówki.

W Hiszpanii wykorzystają rozwinięty podwójny dyfuzor, więc oczekiwać można kolejnego kroku naprzód, ale sam Whitmarsh podkreśla, że nie jest to remedium na wszystko. Są inne obszary, które także mogą przyspieszyć samochód i zespół jest pewny, że ma jeszcze dużo zmian w zanadrzu.

Red Bull/Toro Rosso

Red Bull ma szanse na wywalczenie tytułu i dobrze o tym wie. Są najszybsi z grupy samochodów bez podwójnego dyfuzora, ale pracują już nad takim rozwiązaniem i ich szef techniczny Adrian Newey daje z siebie wszystko. Prawdopodobnie dyfuzor taki zobaczymy w RB5 w GP Monako lub Turcji. Na GP Hiszpanii mają przygotowany pakiet innych udoskonaleń i mogą być tu bardzo mocni, ponieważ Red Bull jest świetny w szybkich zakrętach, a Circuit de Catalunya obfituje w wiele tego typu wiraży, szczególnie niekończący się zakręt nr 3, który pokonywany jest przez około osiem sekund.

Pakiet Toro Rosso nie jest tak mocny, jak siostrzanego zespołu, ale z pewnym opóźnieniem otrzymują oni poprawki do swojej wersji bolidu RB5 – STR4. Sebastian Buemi, który wywalczył kilka punktów uważa jednak, że w Hiszpanii mogą być bliżej Red Bulla po zastosowaniu nowych modyfikacji.

Toyota

Sezon 2009 zaczął się nieco dziwnie, jako że trzy różne zespoły dominowały w trzech różnych wyścigach – Brawn w Melbourne, Red Bull w Chinach i Toyota w Bahrajnie. Toyota powinna bez problemu wygrać ostatni wyścig, ale wybrali złą strategię i ostatni wyścig wygrał Button.

„Kiedy po raz pierwszy widziałem ich podczas testów w Montmelo, zaimponowali mi osiągami” – pisze James Allen. „Stracili 'elastyczne' tylne skrzydło w pierwszym wyścigu, ale wcale ich to nie spowolniło i myślę, że będą tu bardzo szybcy”.

Force India

Zespół Force India także pojechał z nowym dyfuzorem w Bahrajnie, co było całkiem niezłym osiągnięciem, jak na mały zespół, a w Barcelonie pojawili się z nowym przednim skrzydłem. Posiada już ono regulowany przez kierowcę jeden płat, co inne zespoły mają już od początku sezonu. Force India nie ma jednak jeszcze KERS – ma się on pojawić w GP Niemiec.

Źródło: JamesAllenOnF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.10.2011  Przypuszczalna strategia okiem Jamesa Allena - Japonia
28.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Singapur
21.09.2011  Przewidywane strategie podczas GP Singapuru wg Jamesa Allena
14.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Monza
02.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - GP Belgii
Tagi:
Allen J.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 08.05.2009 15:32[!]
Bardzo podobają mi się opinie osoby pokroju Allena. Mam nadzieje, że będą się często pojawiać. Jeśli chodzi o rozkład sił, uważam, że Brawn GP nadal będzie na czele, a za nim RBR i Toyota. Następnie Williams, McLaren i Renault. Nie wiem, jak będzie z BMW, ale wierzę, że będą wysoko.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca