F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Modyfikacje na torze Catalunya

Zmianie uległo między innymi pobocze za zakrętem numer 9, gdzie rozbił się Kovalainen.
Patryk Pokwicki, 6 maja 2009, wyświetlenia: 2693<< | lista | T- | T+ | >>
Circuit de Catalunya przeszedł kilka zmian od ostatniego roku. Obiekt pod Barceloną został zaktualizowany w celu poprawy stanu różnych części toru oraz poprawy bezpieczeństwa. Zmodyfikowane zostały pułapki żwirowe, krawężniki oraz systemy odwadniające.

Naprawione zostały również bariery uszkodzone w wyniku wypadku Heikkiegp Kovalainena, który miał miejsce na 22 okrążeniu ubiegłorocznego GP Hiszpanii. Prowadzony przez Fina McLaren uderzył z dużą prędkością w barierę z opon, która momentalnie wyhamowała go do zera. Przyczyną wypadku była awarii obręczy koła.

Po roku Formuła 1 wraca do Katalonii. Przy niesławnym zakręcie nr 9 pułapka żwirowa została powiększona o 1,5 metra, co ma umożliwić jeszcze większe wytracenie szybkości w przypadku wypadnięcia z toru w tym miejscu, gdzie osiągane są prędkości rzędu 230 km/h. Do bariery z opon dołożono również dodatkowy pas zabezpieczający w środku struktury, a ponadto sztuczna trawa została wydłużona o 10 metrów.

Bariera z opon została również zmodyfikowana przy zakręcie nr 10, a zmianom uległ także pierwszy zakręt (Elf). Dodano kilka spływów odprowadzających wodę, a na zakręcie nr 5 i położono nowe krawężniki lepiej zapobiegające gromadzeniu się wody, co miało miejsce na zakręcie nr 11 oraz na wyjściu z 15 zakrętu. Tor posiada teraz 440 metrów pasów zabezpieczających oraz ponad kilometr kanałów wodnych. Całkowita długość barier z opon wynosi obecnie nieco ponad 4 kilometry, a składają się one z około 19.000 opon samochodowych.

Szybki zakręt nr 3, który w zeszłym roku posiadał pułapkę żwirową, obecnie ma już asfaltowe pobocze, pozwalające lepiej wytracić prędkość i umożliwia bezpieczny powrót na tor.

Źródło: GPUpdate.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.01.2024  Katalonia pewna pozostania Barcelony w kalendarzu F1
23.01.2024  Ayuso: Madryt nie wbił noża w plecy Barcelonie
23.01.2024  Formuła 1 potwierdza umowę z Madrytem
04.06.2023  GP Hiszpanii: wyniki wyścigu
04.06.2023  GP Hiszpanii: najszybsze okrążenia w wyścigu
Tagi:
Catalunya

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mikolajbr, 06.05.2009 19:12[!]
Nadal będzie ta okropna szykana na ostatnich zakrętach?
Maraz, 06.05.2009 19:21[!]
Tak - nikt raczej nie zamierza z niej rezygnować.
w.macko92, 06.05.2009 20:15[!]
właśnie, a pro po tej szykany to: rysunek powyżej jest już nieaktualny gdyż nie jest w nim uwzględniona owa szykana :p
pyciek, 06.05.2009 21:36[!]
To jest logo toru Catalunya nie mapka toru i oni takiego czegoś używają cały czas.
mikolajbr, 06.05.2009 23:02[!]
szkoda, ponieważ ta ostatnia szykana szpeci ostatni sektor i spowalnia zawodników, prędkosc na prostej start/meta mogłaby byc przez to duzo większa. Może to ze względow bezpieczenstwa?
Kamikadze2000, 06.05.2009 23:36[!]
mikolajbr - bo właśnie o to chodziło. Szczerze powiedziawszy, mi ta szykana w ogóle nie przeszkadza. Przynajmniej bardziej urozmaica ten tor i daje dodatkowe wyzwanie dla kierowców. Jeśli chodzi o poprawki w innych częściach obiektu, wybrali mądrą decyzję.
astonmartin, 07.05.2009 00:03[!]
F1 jeździ w konfiguracji z szykaną by zmniejszyć prędkość, względy bezpieczeństwa. Swoją drogą ciekawe, że MotoGP śmiga bez szykany i nikt się o bezpieczeństwo nie boi a prędkości maksymalne niespecjalnie odbiegają od tych z F1...
Twarzer, 07.05.2009 00:10[!]
FFFFFFFFFFF. Za malo asfaltowego pobocza. Najlepiej niech sie scigaja na wylanym asfaltem gigantycznym placu z liniami wyznaczajacymi "tor" (wazne do quala). Spa rok temu pokazalo co nalezy myslec o asfaltowych poboczach - raz Hamilton na busstopie, raz Raikkonen na Pouhonie. Wystarczylo.
rafaello85, 07.05.2009 02:00[!]
Dziwne, że wszystkich żwirowych poboczy nie zastąpili poboczami asfaltowymi, bo teraz taka moda:D
Falarek, 07.05.2009 09:32[!]
Mapka jest jak najbardziej aktualna. Stara konfiguracja toru nadal jest używana m.in. przez Moto GP
noofaq, 07.05.2009 13:37[!]
z jednej strony faktycznie asfalt jest bezpieczniejszy - łatwo wyhamować...
inna sprawa, że też jest łatwo wrócić...

a przecież gdyby w chinach nie było żwirówki koło boksów to hamilton 2 lata temu zostałby mistrzem ;)

załóżmy komitet obrony żwirówek ;)
marrcus, 07.05.2009 15:58[!]
noofaq wolisz żeby już nie wracali na tor (jak A. Sena) <rotfl>
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca