F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Karting: Podium Dąbskiego na Węgrzech

Na trzecim miejscu Karol zakończył drugą rundę serii Central European Zone Karting Trophy.
Inf. prasowa, 12 maja 2009, wyświetlenia: 2004<< | lista | T- | T+ | >>
Na trzecim miejscu Karol Dąbski zakończył drugą rundę serii Central European Zone Karting Trophy, która odbyła się w miniony weekend na węgierskim torze Pannonia Ring. Kierowcy UNIQ Racing od samego początku należeli do grona faworytów.

Czasówka potwierdziła dobrą dyspozycję całego teamu. Do pierwszego wyścigu Karol Dąbski ustawił się na drugim polu startowym a za nim z placu nr 4 startował Tomasz Krzemiński. Nieco gorzej kwalifikacje zaliczył Artur Janosz, który po dobrych wynikach wcześniejszych sesji treningowych załapał się do końcówki drugiej dziesiątki, by zająć dopiero dziewiętnastą pozycję do wyścigu.

Start do pierwszego biegu wzbudził wiele kontrowersji, ale nie podjęto decyzji o falstarcie i nie ukarano Sandro Lukovica, który jako pierwszy zameldował się na mecie. Karol Dąbski tuż za Simonem Wagnerem minął metę na trzeciej pozycji. Z niewielką stratą za nimi finiszował Krzemiński. Cztery oczka odrobił Artur Janosz i zamknął piętnastkę. Finałowy bieg polscy kierowcy – Dąbski i Krzemiński rozpoczynali z drugiej linii (3 i 4 pole). Daleko za nimi z piętnastego pola ruszał Janosz.

W pierwszym zakręcie Dąbski uporał się z Wagnerem a Krzemiński po kontakcie i poślizgu zaliczył obrót, robiąc wielkie zamieszanie, które doskonale wykorzystał Janosz awansując o 11 pozycji ! Tomasz Krzemiński z urwaną chłodnicą zakończył wyścig. W czołówce Dąbski ścigał lidera Lukovica, a Janosz na czwartej pozycji odpierał ataki Mistrza Węgier – Imre Birizdo. Chętnych na czwartą i piątą pozycję było kilku, i z okrążenia na okrążenie walka o piątą lokatę nabierała kolorów co pozwoliło Janoszowi utrzymywać niewielką przewagę.

Z piątego po kontakcie wyleciał Birizdo, pozostali odrobili stratę do Janosza i rozpoczęły się mocne ataki. Wypchnięty Intrepid Polaka znalazł się po za torem by powrócić do walki o dziewiątą pozycję. Dąbski się rozkręcał i po piętnastym okrążeniu błyskawicznie zmniejszał dystans do lidera powiększając przewagę nad trzecim kierowcą w stawce. Wszystko wskazywało, że na kolejnym okrążeniu Karol będzie w odległości pozwalającej na myślenie o ataku, ale zawór wydechowy odmówił współpracy z resztą jednostki napędowej.

„Byłem blisko i zbliżałem się do Lukovica, czułem, że jestem od niego dużo szybszy. Oni ustawili podwozie, tak żeby na początku jechać szybko, a my mieliśmy ustawienia pozwalające na szybszą jazdę po połowie dystansu. Ubyło mi trochę mocy i musiałem się martwić o utrzymanie wyniku. Moja przewaga nad trzecim topniała w oczach. Liczyłem okrążenia do końca wyścigu, ale było o jedno za dużo i Wagner mnie wyprzedził. Myślę, że w tej sytuacji trzecie miejsce jest bardzo dobrym wynikiem” – komentował po wyścigu Karol Dąbski. Artur Janosz finiszował na dziewiątej pozycji.

„Jesteśmy zadowoleni z wyników chociaż zawsze mogło być lepiej. Karol mógł to wygrać ale przeszkodziła awaria zaworu. Największą niespodzianką była bardzo dobra jazda Artura Janosza – zapowiadało się na fantastyczny rezultat. Artur zrobił wielki postęp, a my wiemy czego mu jeszcze brakuje by przyszły wyniki. Szkoda mi Tomka Krzemińskiego, który bardzo się napracował, dołączył do czołówki i jest pretendentem do walki o podium. Nasz team potwierdził, że jest w czołówce i inni mają teraz konkretnego przeciwnika co potwierdziły wyniki tej rundy” – podsumował szef UNIQ Racing Piotr Dąbski.

Źródło: Informacja prasowa UNIQ Racing
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2015  Karol Basz kartingowym mistrzem świata!
27.07.2015  Basz szósty na zakończenie mistrzostw Europy
22.06.2015  Basz z przygodami w Wielkiej Brytanii
11.05.2015  Basz pechowo zaczyna mistrzostwa Europy
27.04.2015  Basz drugi w WSK Super Master Series
Tagi:
Karting

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
przycisk, 12.05.2009 20:20[!]
Gratuluje!Pozdrawiam!
Kamikadze2000, 12.05.2009 23:48[!]
Również gratuluje!!! Życzę kolejnych sukcesów i mniej awarii!!!
kuba_new, 13.05.2009 10:05[!]
dobrze dobrze
niech ktoś później zastąpi godnie roberta w f1 jak on bedzie smigal w wrc :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca