F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Komentarz tygodnia wg Jamesa Allena

Wokół historii związanych z Ferrari pojawiło się wiele interesujących komentarzy.
Bartosz Orłowski, 14 maja 2009, wyświetlenia: 2387<< | lista | T- | T+ | >>
Wokół historii związanych z Ferrari pojawiło się w ostatnich dniach wiele interesujących komentarzy. Większość ludzi uważa, że Formuła 1 nie przetrwa bez Ferrari, ale według Jamesa Allena 20-25% sądzi, że może przetrwać.

„Jak dla mnie, wszystko to powinno uspokoić debatę na temat tego, jak F1 powinna być zarządzana i jaka powinna być w ogóle. Producenci samochodów, którzy po ostatnim połączeniu sił w 2004 roku nie zdołali spowodować zmian w zarządzaniu sportem, teraz próbują dokończyć sprawę, wiedząc, że tym razem Ferrari jest po ich stronie. To sprawdzian rozwiązań”.

Ponieważ jest to debata ideologiczna, na blogu Allena pojawiły się komentarze poruszające całe spektrum zagadnień. Brytyjski komentator wybrał opinię jednego z użytkowników, którą uznał za najciekawszą, wcześniej jednak zamieszczając – jego zdaniem – najlepszy komentarz tygodnia, należący do Berniego Ecclestone'a, który powiedział wczoraj: „To nie ze mną dyskutuje się o idealnych małżeństwach, ale ono takie właśnie jest. Formuła 1 to Ferrari, a Ferrari to Formuła 1. To takie proste i nie ulegnie zmianie”.

A oto propozycje rozwiązania obecnej sytuacji użytkownika o pseudonimie Jed:

Sądzę, że F1 może być tańsza dla niezależnych zespołów i być jednocześnie swoistą techniczną wizytówką dla producentów samochodów, trzymając się prostych reguł, takich jak:
  1. FIA powinna wprowadzić standardowe podłogi, dyfuzory i technologię skrzydeł, które to rzeczy nie mają żadnego zastosowania w zwykłych samochodach.
  2. Standardowe hamulce, aby zapewnić, że pokonanie rywala dzięki skuteczniejszym hamulcom nie było możliwe.
  3. Uregulować w silnikach tylko maksymalną pojemność i materiały, z których może być on wykonany.
  4. Ponownie wprowadzić aktywne zawieszenie, które później można wykorzystywać w samochodach drogowych.
  5. Rozwój powinien być bardziej po stronie mechanicznej, a nie aerodynamicznej stronie, która jest bardzo kosztowna w dzisiejszych wyścigach.

Każda mechaniczna część produkowana przez producentów samochodów powinna być dostępna dla niezależnych zespołów, który chciałby jej użyć. Musi to być pakiet silnika, skrzyni biegów i podzespołów zawieszenia. Koszt używania danej części powinna ustalać FIA.

W ten sposób wszystkie zespoły budowałyby samochód w oparciu o podłogę i skrzydła zaprojektowane przez FIA. Silnik lub pakiet zawieszenia danego producenta mógłby być wykorzystywany po z góry ustalonej cenie za sezon, przy czym części te powinny być dokładnie takie same, jak w przypadku zespołu fabrycznego.

Byłby to lepszy plan, niż standardowy silnik albo ograniczenie wydatków, również pod kątem kontroli.


Źródło: JamesAllenOnF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.10.2011  Przypuszczalna strategia okiem Jamesa Allena - Japonia
28.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Singapur
21.09.2011  Przewidywane strategie podczas GP Singapuru wg Jamesa Allena
14.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Monza
02.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - GP Belgii
Tagi:
Allen J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kumien, 14.05.2009 11:54[!]
Z tymi standardowymi hamulcami trochę przesadził. Przecież dzięki F1 powstały najpierw hamulce tarczowe, a później ceramiczne. Reszta propozycji jest nawet ciekawa.
korzo, 14.05.2009 12:04[!]
najlepszym rozwiązaniem było by zmniejszenie rozmiaru tarcz hamulcowych w przepisach, alby hamulce były mniej wydajne i bolidy nie hamowały tak późno przez co wyprzedzanie byłoby łatwiejsze. standardowe hamulce to błąd.
kemot, 14.05.2009 12:14[!]
Przy obecności w F1 takich kierowców, jak Nakajima, czy Piquet jr. trochę bałbym się kombinować z hamulcami na miejscu FIA...
Linus, 14.05.2009 12:23[!]
Jak dla mnie bardzo ciekawa propozycja. Faktycznie tylko te hamulce są może nie potrzebne, jednak cała reszta jest interesująca. Szkoda tylko, że pewnie FIA i tak się czymś takim nie zainteresuje.
wartek, 14.05.2009 12:32[!]
ja ostatnio tez myslalem o tym, ze przynajmniej tylne skrzydlo i dyfuzor powinny byc standardowe, zaprojektowane w taki sposob zeby samochod z tylu mogl latwiej utrzymac sie w zakretach, zeby mogl jechac tuz za rywalem, teraz kazdy zespol oprocz wydajnosci stara sie tak zaklucic przeplyw powietrza zeby wyprzedzenie go bylo jak najtrudniejsze
kemot, 14.05.2009 12:38[!]
Wartek - zalegalizowanie podwójnych dyfuzorów niestety sprawiło, że utrudnione jest wyprzedzanie.
Jak dla mnie to zmiany na ten sezon to nieporozumienie, gdyż miało być więcej wyprzedzań, a będzie ich coraz mniej, jak kolejne zespoły zaczną wdrażać podwójne dyfuzory ;/
Mam nadzieję, że od przyszłego sezonu będą one ostatecznie zakazane, bo taki wyścig w Hiszpanii, czy na Węgrzech bez tankowania w boksach to można tylko start obejrzeć i potem wyniki po wyścigu...
marrcus, 14.05.2009 13:08[!]
mi też standardowe haulce nie sie podobają.
A co do podwójnycgh dyfuzorów to w tym roku OK ale już w przyszłym KO

i jeszcze jedno tak jak wyczytałem dobtym sposobem na zwiekszenie wyprzedzania jest zakaz zmiany toru jazdy
Huckleberry, 14.05.2009 17:14[!]
To wszystko jest zbyt skomplikowane. Formule 1 potrzebne są teraz jasne i przejrzyste przepisy bo już tylko garstka kibiców wie tak naprawdę o co chodzi. Myślę, że potrzebny jest niejaki powrót do korzeni. Nie mam nic przeciwko rewolucyjnym rozwiązaniom. Np. tak jak kiedyś można było zrobić rewolucję umieszczając silnik z tyłu zamiast z przodu. Bo F1 zawsze polegała na postępie technologicznym.
Kwestie finansowe są nie do przeskoczenia. Świat się zmienił. Wśród producentów samochodów małe firemki zostały "zjedzone" przez gigantów i tak samo stanie się prędzej czy później w F1. No chyba że wprowadzimy drastyczne ograniczenia budżetowe. Ale to już nie będzie prawdziwa F1 tylko jakaś "seryjka", jedna z wielu...
A.S., 14.05.2009 21:18[!]
Nie chce marudzić, ale ten Jed mam wrażenie, napisał regulamin dla F3, a nie F1. Przepraszam, ale po wprowadzeniu takich zmian czym auta by się różniły między sobą – malowaniem karoserii? F1 to oprócz rywalizacji kierowców także rywalizacja konstruktorów, proponowane przepisy zabiły by tą drugą. Właściwie można by kombinować tylko przy silnikach i zawieszeniu, a i tak potem swoją technologię trzeba by udostępnić (po cenie ustalonej przez FIA) innym. Pojawiła by się groźba powstania zespołów – pasożytów. Nic by sami nie robili tylko skupowali najlepsze patenty i klecili z tego swój super bolid. Krzywdziło by to ekipy, które same wymyślają nowinki techniczne i zniechęcało do działania. Cały bajer w F1 polega na tym, by coś fajnego wymyślić i uzyskać tym przewagę nad rywalami.
To nie była by już F1, tylko kolejna seryjka wyścigowa ala A1GP, WTCC, GP2 itp.
Kamikadze2000, 15.05.2009 15:37[!]
Jak zawsze Allen mądrze prawi. Myślę, że ten plan może byc dobry.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca