F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Litespeed ubiega się o starty w F1 w sezonie 2010

Ekipa F3 połączyła siły z firmą MGI, której dyrektorem zarządzającym jest Mike Gascoyne.
Marek Roczniak, 14 maja 2009, wyświetlenia: 2442<< | lista | T- | T+ | >>
Startujący dotychczas w brytyjskiej Formule 3 zespół Litespeed zapowiedział zamiar ubiegania się o starty w Formule 1 w sezonie 2010 pod nowymi zasadami dotyczącymi ograniczenia budżetów, nawet jeśli ich wprowadzenie nie jest jeszcze przesądzone.

Brytyjska ekipa połączyła siły z firmą MGI Ltd, której dyrektorem zarządzającym jest były dyrektor techniczny F1 – Mike Gascoyne i ma nadzieję stać się jednym z nowych zespołów wybranych do startów w przyszłorocznych mistrzostwach.

Szef Litespeed – Nino Judge uważa, że nawet pomimo niepewnego losu ograniczenia budżetów obecnie jest najlepszy moment na wejście do F1. „Nie wiemy jeszcze, czy przepisy dotyczące ograniczenia budżetów ulegną zmianie i oczywiście nie wiemy też, czy nasze zgłoszenie zostanie zaakceptowane” – powiedział. „Ograniczenie budżetów może nawet zostać całkiem zaniechane, ale rzecz w tym, że nie ma za dużo czasu na rozpoczęcie projektu, aby być gotowym do startów w sezonie 2010, dlatego musimy podjąć pewne ryzyko w celu zmaksymalizowania czasu na przygotowania”.

„Potencjalnie nigdy może nie być już lepszego momentu do wkroczenia na arenę F1. FIA jak dotychczas nie tylko była na tyle odważna, aby zaproponować ograniczenie budżetów, ale ewidentnie przemyślała też długoterminowe szanse przetrwania tego przyciągającego uwagę całego świata sportu. Jest miejsce dla niezależnych zespołów i potrzeba ich istnienia, a większa wolność techniczna dla zespołów z ograniczonym budżetem daje możliwość bycia konkurencyjnym przy założonych parametrach finansowych”.

Zgłoszenia do startów w sezonie 2010 będą przyjmowane do 29 maja, a wybrane zespoły zostaną ogłoszone przez FIA w dniu 12 czerwca. Nino Judge dodał, że w połowie czerwca mogą mieć już gotowy wstępny projekt bolidu F1, jeśli ich zgłoszenie zostanie wybrane. Ma też nadzieję, że FOTA i FIA dojdą do porozumienia, które nadal stworzy korzystne warunki dla nowych zespołów.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
laska_prokocim, 14.05.2009 17:38[!]
no to jak odejdą ekipy fabryczne to może założą własną Formułe Farbyczną a reszta będzie się ścigać w Formule Prywatnej
Kara Nocny Cień, 14.05.2009 17:39[!]
Niech Ferrari odchodzi... lepiej 13 teamów niż 10 z dominacją tych co mają kasę.
Berlesi27, 14.05.2009 17:40[!]
Jak Gascoyne założy własny zespół, to może chociaż z niego nikt go nie wyrzuci;-)
mike UK, 14.05.2009 17:54[!]
czyli co sie dzieje???......Z ROK NIE BEDZIE ELITARNEJ KROLOWEJ MOTOSPORTU....NASZEJ KOCHANEJ F1 ..TYLKO ZARZADZANA PRZEZ DWOCH DZIADOW....MR BERNIE i MR MAX.......ZWANA JAKO '' TANIA F1 ''-----NO SZOK....wszystkie zespoly powinny opuscic ten cyrk i stworzyc wlasna lige...a tym dwom dzidom nie dac ani centa
jercik, 14.05.2009 18:48[!]
Ehh... gdyby nie kryzys, wszystko byłoby po staremu. W tej chwili wszystko wskazuje na to, że F1 będzie zupełnie inna od tej którą znamy. Z ekskluzywnej zabawy dla nielicznych stanie się "zwyczajnym" sportem jak WRC czy NASCAR. Chyba musimy się z tym pogodzić i zacząć wyszukiwać dobrych stron takiego rozwiązania.
Pozostaje jeszcze szansa, że powstanie nowa seria "fabryczna". FOTA będzie mogła ustalić własne zasady. Może dojdą do jakiegoś dobrego rozwiązania i ich wyścigi będą ciekawe. Zobaczymy.
Iwan, 14.05.2009 18:54[!]
@jercik, kryzysem to sie tylko wszyscy zasłaniają i go wyolbrzymiają, żeby było na kogo zwalić całe zło
jercik, 14.05.2009 19:01[!]
@Iwan Może go wyolbrzymiają, ale nie można zaprzeczyć, że jest faktem.
SAP, 14.05.2009 19:10[!]
Kara Nocny Cień
Lepiej 10 teamów z dominacją tych co mają kasę niż 13 biedaków w niedominującej klasie wyścigowej.
adamo342, 14.05.2009 20:46[!]
ten sport z rokiem na rok umiera max i bernie nie powinni zarządzać f1 tylko niszczą ten piękny sport gdyby nie oni to by do dziś mielibyśmy 30 samochodów w stawce
renegade, 15.05.2009 00:30[!]
Tak sie sklada, ze znam ten zespol, jezdzi tam Jay Bridger i jakis Brazylijczyk. Powiem tak, to BIEDNA EKIPA, bardzo biedna ekipa, ktora prawdopodobnie nie utrzyma Bridgera, ktory ma prawdopodobnie mniej pieniedzy niz Natalia Kowalska.

Sorry, ale f1.pl podlapal temat z Autosport.com, problem polega na tym, ze ludzie w Autosport wiedza czym jest Litespeed, a f1.pl pewnie nie. To najmniejszy i najbiedniejszy zespol BF3, wzieli Jaya Bridgera liczac, iz zdobedzie im kase na przetrwanie, jako ze to dobry zawodnik... To sie nadaje do bujd i banaluk prasowych razem z wypocinami innych polskich mega gffiasd dziennikarskich.

PS. Crash i Autosport czesto drukuja po prostu PRy zespolow... i to jest pewnie jeden z PRow, nie autorski artykul Autosportu, na jutro to sprawdze... ALe zeby wiazac laweciarzy z F1?! lolz
oligator, 15.05.2009 09:42[!]
niech zrobia po prostu formula cash, i formula low cost.

Formula cash bedzie w telewizji, a na formule low cost bedzie mozna pojsc bo beda tanie bilety (troche jak na A1)

Ups... Pomylilo mi sie. Formula Cash bedzie formula producentow, a oni chca promowac swoje auta, wiec tam beda tanie bilety, a Formula Low Cost bedzie nalezala do Bernie'ego (czyli dla kogos komu zalezy tylko na bizne$ie) wiec wbrew pozorom, to na low cost beda drogie bilety, tak jak ma to miejsce na dzien dzisiejszy!
rafaello85, 15.05.2009 10:45[!]
Styknie nam już tych kandydatów do F1. Kiedyś nie było żadnych chętnych, a teraz nagle wszyscy są chcą się ścigać w Królowej Sportów Motorowych:| Opadnie im szczęka, jak limit budżetu zostanie zwiększony. Ciekawe kto wtedy zostanie?:]
Maraz, 15.05.2009 12:18[!]
Obawiam się, że renegade ma rację, zresztą wystarczy przeczytać ten oto artykuł na pitpass, a zwłaszcza końcówkę:
http://www.pitpas...php?fes_art_id=37908
Kamikadze2000, 15.05.2009 15:52[!]
No skoro to prawda, co napisał @renegade, to nie ma co się na nich skupiac. Chociaż nic nigdy nie wiadomo. Może sobie poradzą, czego im z całego serca życzę.
renegade, 15.05.2009 20:16[!]
Granicza garazem z innym zespolem, ktory prowadzi moj znajomy, posiadaja auto wyprodukowane w 2004 roku SLC R1, kupili je tylko dlatego, ze bylo najtansze \w utrzymaniu, jedyne na co ostatnio wydawali pieniadze, to pensje dla niepelnoetatowych technikow i Robbie Kerra, ktory testowal SLC przez zime robiac im ustawienia, bo tym autem ponoc jezdzic sie nie da. Wzieli Brazilejro z kasa i ten objezdza to auto, Mygale i lizing silnika mugen, ktorym jezdzi Bridger nalezy do Jego ojca. Na prawde nie ma sie co podniecac... Wpiszcie kod pocztowy multimape i zobaczycie ich siedzibe.

Porownywanie Loli do Litespeed to tak jakby porownywac Kochanski Motorsport z Carlin Motorsport... Lola Cars sama do F1 nie wejdzie, ale z Prodrive i Aston Martinem moga popracowac nad budzetem, Litespeed to zwykly laweciarz!! AFAIK na dzien dzisiejszy wszystko zostaje po staremu w F1?!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca