|
|
|
|
|
|
F3: Giermaziak zaliczył dwudniowe testy w bolidzie Euro Series |
Kuba pokazał się z bardzo dobrej strony i udowodnił, że potrafi jeździć szybko i bezkolizyjnie. |
|
•Inf. prasowa, 9 lipca 2009, wyświetlenia: 4836 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Kuba Giermaziak zaliczył dwudniowe testy za kierownicą bolidu F3 Euro Series na niemieckim torze Eurospeedway Lausitz. Po feralnym występie w ubiegły weekend w zawodach ADAC GT Masters, Kuba pokazał się z bardzo dobrej strony i udowodnił, że potrafi jeździć szybko i bezkolizyjnie.
„Przed sezonem zakładaliśmy sobie treningi w F3. Testy było zorganizować o tyle łatwiej, że Motopark od tego sezonu wystawia dwie Dallary w F3 Euro Series. Ich wyniki są coraz lepsze, pokazują się z dobrej strony więc nie było sensu szukać kogoś innego” – opowiada Kuba. „Początkowo mieliśmy trenować w sierpniu, ale w wyniku choroby Atte, zaproszono mnie już teraz. Mimo, że ciągle odczuwam ból w żebrach po wypadku, ani przez chwilę nie pomyślałem, żeby odmówić”.
Środa przeznaczona była na zapoznanie się z nowym samochodem. Polski kierowca musiał przyzwyczaić się do zupełnie innego bolidu. Największym zaskoczeniem była sprawność układu hamulcowego i prowadzenie samochodu na szybkich zakrętach. Inżynier Frank Funke nie zamierzał oszczędzać Polaka, zarządzając przez cały dzień długie wyjazdy treningowe. W sumie w środę Kuba przejechał 112 okrążeń toru w Lausitz, a cały dzień zakończył ze stratą 1,2 sek do kolegi z Motopark – Christophera Zanelli. „Jest to zupełnie inne auto niż wszystkie, którymi miałem okazję jeździć do tej pory. Największym zaskoczeniem było zachowanie samochodu podczas hamowania i bardzo duże wsparcie aerodynamiki, co jest moim zdaniem największą różnicą w porównaniu do Formuły Renault 2.0” – relacjonuje Kuba.
W czwartek Giermaziak ponownie intensywnie trenował, pokonując 72 okrążenia toru w Lausitz. Widać było, że polski kierowca coraz lepiej rozumie się z samochodem, a jego czas był o 1,6 sekundy lepszy niż pierwszego dnia. Ostatecznie Kuba ukończył testy na Eurospeedway będąc wolniejszy od Zanelli o 0,495 sek, co kolejny raz pokazuje, że Kuba ma duży potencjał i jeśli tylko znajdą się ludzie chętni wesprzeć jego karierę, na pewno wiele razy będzie cieszył dobrymi wynikami w najlepszej europejskiej serii single seater'ów. „Bardzo się cieszę z moich dzisiejszych wyników. Sprawdziły się moje przypuszczenia, że Formuła 3 bardzo pasuje do mojego stylu jazdy i z pewnością jest to kategoria, w którą będziemy celować w przyszłym sezonie” – zakończył zadowolony Kuba.
„Jestem zadowolony z postawy Kuby w ciągu tych dwóch dni. Przede wszystkim chciałbym mu podziękować, że zgodził się na przyjazd na testy mimo dolegliwości, bo oprócz tego, że uczył się on, my mogliśmy przetestować nowe rozwiązania w naszym bolidzie” – komentuje Frank Funke, który opiekował się Kubą podczas testów. „Jego czasy są lepsze niż oczekiwałem i chyba ja jestem bardziej zadowolony z niego niż on sam. Z pewnością Kuba ma talent i papiery na miarę F3 i jeśli tylko potrenuje na różnych torach zimą to z powodzeniem może wystartować w przyszłym sezonie w F3 Euro Series. Chętnie go zobaczymy w naszym bolidzie” – zakończył inżynier Bottasa z ubiegłego sezonu.
Źródło: Informacja biura prasowego Kuby Giermaziaka
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|