F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Nowa seria wyścigów A1 Grand Prix

Marek Roczniak, 30 marca 2004, wyświetlenia: 1290<< | lista | T- | T+ | >>
Jego Wysokość Szejk Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum z Dubajju ogłosił plan stworzenia nowej serii wyścigowej A1 Grand Prix, opartej na zupełnie nowym pomyśle. Nie ma ona stanowić bezpośredniej konkurencji dla Formuły Jeden, gdyż odbywać się będzie podczas międzysezonowej przerwy. Idea jest taka, aby każdy kraj lub region, który zgodzi się na uczestnictwo, będzie mógł wystawić jeden samochód. Całą infrastrukturą i dostarczeniem samochodów zajmie się organizacja A1, natomiast osoby lub firmy, które w danym kraju lub regionie wygrają przetarg na prowadzenie zespołu, będą się mogły skupić na prowadzeniu dochodowego biznesu, czerpiącego zyski ze sponsoringu, reklamy, nagród i lokalnych praw do wykorzystywania wizerunku serii w mediach.

Szejk wybrał na początek 22 miejsca z całego świata, w których mogłyby powstać zespoły. Są to Argentyna, Australia, Bahrajn, Brazylia, Chiny, Egipt, Francja, Grecja, Hiszpania, Indie, Japonia, Kanada, Malezja, Niemcy, Pakistan, Południowa Afryka, Portugalia, Rosja, Skandynawia, Wielka Brytania, Włochy i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Kierowca i sponsorzy każdego samochodu muszą oczywiście pochodzić z danego regionu i jak twierdzi Maktoum, jedna organizacja wyraziła już chęć wydania 180 milionów USD za trzyletnią koncesję. Koszty takiej koncesji na prowadzenie zespołu będą się nieznacznie różniły w poszczególnych krajach.

Wyścigi miałyby się odbywać od września do marca podczas trzydniowych imprez w następujących krajach: Dubajj, Chiny, Japonia, Malezja, Australia, Południowa Afryka, Bahrajn i Katar. Pierwsze dwa dni przeznaczone byłyby na treningi i kwalifikacje, natomiast w niedziele odbywałyby się dwa wyścigi – sprint i trwający godzinę wyścig z ewentualnymi postojami w boksach w jego trakcie. Pieczę nad samochodami pomiędzy imprezami sprawować będzie organizacja A1, która będzie odpowiedzialna również za ich transport.

Opracowaniem bolidu A1 zajęła się brytyjska firma Lola, która produkuje między innymi samochody dla serii Champ Car. Pojazd ten będzie napędzany trzy i pół litrowym silnikiem V6 o mocy 500 koni mechanicznych, wyprodukowanym przez firmę Langford Performance Engineering z Wellingborough (także Wielka Brytania). Całość ma ważyć 600 kg i wymagać sporych umiejętności od kierowców, a to najprawdopodobniej oznacza brak systemu kontroli trakcji i innych ułatwień.

Stworzenie nowej serii popiera sam Bernie Ecclestone, gdyż może ona przyczynić się do zorganizowania wyścigów Formuły Jeden w nowych miejscach. Pula nagród w każdej imprezie wyniesie dwa miliony USD, natomiast kierowcy będą zobowiązani do utrzymywania dobrych stosunków z fanami, czego szczególnie brakuje w F1. Najtrudniejszym zadaniem będzie przekonanie stacji TV, aby chciały wykupywać prawa do transmisji z wyścigów i w tym celu Maktoum sprowadził ze Stanów Zjednoczonych Richarda Dorfmana. Człowiek ten ma 25-letnie doświadczenie i negocjował między innymi zawarcie umów dla mistrzostw świata w piłce nożnej i rugby (2002 i 2006).

Z pewnością nie będzie to seria tak prestiżowa jak F1, ale jeśli zaproponowany model funkcjonowania okaże się sukcesem, A1 może stać się najbliższą konkurencją. Dla nas, fanów wyścigów samochodowych będzie to przede wszystkim okazja do urozmaicenia zimowej przerwy, podczas której nie odbywają się w zasadzie żadne wyścigi.

Źródło: GrandPrix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.08.2012  A1GP zostanie reaktywowane?
29.04.2012  Mistrzostwa A1GP zostaną reaktywowane?
05.03.2011  Firmy odpowiedzialne za A1GP podejrzane o oszustwa finansowe
02.02.2011  Znane są kolejne szczegóły na temat A10WS
22.01.2011  Pierwsze szczegóły na temat A10 World Series
Tagi:
A1GP/A10WS

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca