F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Raikkonen: Rajd Finlandii był świetną zabawą

"Mieliśmy dobrą zabawę i nikomu nic się nie stało, więc kraksa nie miała większego znaczenia".
Igor Szmidt, 5 sierpnia 2009, wyświetlenia: 2450<< | lista | T- | T+ | >>
Mistrz świata F1 z 2007 roku – Kimi Raikkonen pokazał się z dobrej strony w ostatni weekend podczas Rajdu Finlandii, mimo wypadku na ostatnim odcinku drugiego dnia i jak sam powiedział, debiut w WRC był dla niego "świetną zabawą".

Raikkonen, startujący za kierownicą przygotowanego przez ekipę wielokrotnego rajdowego mistrza Tommiego Makinena samochodu Fiat Abarth Grande Punto S2000, rajd rozpoczął od ostrożnej i spokojnej jazdy, lecz pod koniec pierwszego dnia zwiększył swoje tempo, ustanawiając dwa czasy na poziomie 15 miejsca na ostatnich dwóch leśnych odcinkach.

Piątek ukończył na 17 miejscu w klasyfikacji ogólnej, a na 4 w swojej klasie, ze stratą mniej niż 16 sekund do Janne Tuhino, który na tym etapie rywalizacji zmierzał po podium w klasie N. W sobotę kierowca Ferrari kontynuował swoją świetną jazdę i przeskoczył na 15 pozycję po 18 odcinku specjalnym i zapowiadało się na to, że być może uda mu się wskoczyć na podium klasy N. Jednakże, na 29 kilometrze, podczas odcinka Vaarinmaja – najdłuższego w całym rajdzie – Kimi zrujnował swoje szanse, dachując swoim Grande Punto dokładnie w tym samym miejscu, w którym wcześniej uczynił to Mads Ostberg z Adapta WRT. Raikkonen i jego pilot Kaj Lindstrom, który wcześniej był pilotem Makinena, wyszli z tego wypadku bez szwanku.

„Widziałem, że jadę zbyt szeroko, lecz niestety leżało tam wiele kamieni i samochód zaczął dachować” – powiedział Raikkonen w oficjalnym programie telewizyjnym o WRC. „Myślę, że tak czy inaczej nie ukończylibyśmy rajdu ze względu na zbyt wiele problemów z silnikiem. Mimo to mieliśmy dobrą zabawę i nikomu nic się nie stało, więc kraksa nie miała większego znaczenia”.

Komentując pierwszy dzień rajdu Raikkonen przyznał, że był zadowolony ze swojej początkowej formy. „Miałem kilka problemów podczas pierwszych dwóch odcinków testowych, lecz potem odnalazłem swój rytm i poszło dobrze przez resztę dnia. Notatki twojego pilota są w tym rajdzie największym wyzwaniem, ponieważ musisz mieć w nie stuprocentową wiarę. Ogólnie jestem zadowolony z mojej dzisiejszej jazdy. Nie jestem daleko za najlepszymi kierowcami w mojej klasie i jestem z tego powodu usatysfakcjonowany. Dotychczas jestem zadowolony z tego rajdu”.

Źródło: Crash.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
15.04.2023  Kwiat: Miałem propozycję zastąpienia Raikkonena w Ferrari
11.11.2022  Kimi Raikkonen - wyjątkowa biografia
19.09.2022  Brown: System punktów uniemożliwiłby debiuty Kimiego i Maksa
18.05.2022  Surer: Alfa Romeo złapała oddech po odejściu Raikkonena
Tagi:
Raikkonen K.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SchneiderMarek, 05.08.2009 16:50[!]
Tam są prawdziwi kierowcy, nie jeżdżą w kółko co roku po tych samych torach, mimo że nie sa tak szybcy jak Ci z F1 to pod względem technicznym są najlepsi, bo co to za problem jechać ponad 300km/h na prostym odcinku i równym jak stół.
Ap4cz05, 05.08.2009 17:20[!]
Rzeczywiście, to żaden problem. To dlaczego Ciebie tam jeszcze nie ma?
cobra, 05.08.2009 17:24[!]
"bo co to za problem jechać ponad 300km/h na prostym odcinku i równym jak stół"
komentarz miesiąca XD
oligator, 05.08.2009 17:30[!]
Panie Marku bez przesady. Ale tez uwazam ze WRC jest trudniejsze. Z drugiej strony tam sie nie scigaja. Ja bym marzyl oczyms w stylu WTCC na OeSach ale by sie tam chyba pozabijali :/
michael85, 05.08.2009 17:44[!]
Dobry żart. Już kiedyś o tym mówiono kierowcy F1 są bardziej precyzyjni natomiast WRC mają lepsze zdolności przystosowawcze do różnych nawierzchni.
reamoon, 05.08.2009 19:10[!]
No nie, niektórych (e)ugeniuszy to czytać nie mozna. Dla informacji: rajdy też odbywaja się bardzo często po tych samych odcinkach. A szczególnie takie klasyki jak np. Rajd Finlandii, który co roku rozgrywany jest na tych samych trasach.
prozaq, 05.08.2009 20:09[!]
„Myślę, że tak czy inaczej nie ukończylibyśmy rajdu ze względu na zbyt wiele problemów z silnikiem. Mimo to mieliśmy dobrą zabawę i nikomu nic się nie stało, więc kraksa nie miała większego znaczenia”.
Gosciu jest niemozliwy :)
maroo, 05.08.2009 21:02[!]
Marek, jak mi sie wydaje napisał to w sensie " bo co za problem jechać ponad 300km/h na prostym odcinku i równym jak stół" w domyśle, porównujac z jazdą oe'sem 170km/h pomiędzy drzewami po luźnej i urozmaiconej nawierzchni. Choć i w tym sensie nie można powiedzieć "co za problem" - podejrzewam że kierowca rajdowy nie wygra z mistrzami F1 i odwrotnie. Oczywiście - ta jak sobie poradził Kimi tak i poradził by sobie Sainz, Loeb itp its. Ci ludzie śmigaja rórznymi pojazdami, ich życie to jazda - szczególnie rajdowców. Są "wjezdzeni", mają wyuczone reakcje, refleks, błyskotliwość, natychmiastowo analizuja. Trening czyni mistrza. I tutaj jest istotne że choć tak różne to rodzaje ścigania się to tu i tu sa pojazdy, tu i tu sa jakieś techniki na pokonywanie zakrętów, dochamowanie itp itd...

I dlatego Marka "tam" nie ma kolego Ap4cz05, bo choc może po którymś razie przejechał by kółko w bolidzie F1 (załóżmy że zdołął by) to nie zrobi żadnego sensownego czasu - bo to już trzeba mieć niejako z automatu - reakcje, wyczucie limitów swoich i auta, refleks, błyskawiczne analizy.
YAHoO, 05.08.2009 21:02[!]
Mimo to mieliśmy dobrą zabawę i nikomu nic się nie stało, więc kraksa nie miała większego znaczenia
I za takie właśnie podejście lubię Kimiego - jak w wypadku nikt nie ucierpi to nic się nie stało :D
michal2111, 06.08.2009 00:18[!]
Cały Kimas. Skoro o niezłej rolce mówi, że to nie ma znaczenia... Podziwiam go za podejście do sprawy. Widać, dla Icemana WRC to jedna wielka zabawa :-).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca