F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Karting: Świetny występ braci Szczepaników w Kielcach

Zawody odbyły się w ostatni weekend na torze w Miedzianej Górze pod Kielcami.
Inf. prasowa, 25 sierpnia 2009, wyświetlenia: 2299<< | lista | T- | T+ | >>
W ostatni weekend (21-22 sierpnia) na torze w Miedzianej Górze pod Kielcami odbyły się kartingowe mistrzostwa Europy Pucharu Easykart. W najmocniejszej kategorii Easykart 125 Shifter, wyposażonej w skrzynię biegów, podwójne zwycięstwo odnieśli bracia Szczepanikowie – Seweryn i Patryk. Jako mistrzowie i wicemistrzowie Europy, bracia z Kraśnika pod Lublinem swoim występem skłonili wielu obserwatorów do refleksji, iż mamy do czynienia z polskimi braćmi Schumacher.

Kartingowe zawody rangi Mistrzostw Europy Pucharu Easykart odbyły się w Polsce po raz pierwszy. Do Kielc zjechali najlepsi zawodnicy ze Starego Kontynentu: z Niemiec, Węgier, Włoch, Czech, Rosji, Austrii i Słowacji. W zawodach brała udział także 50-osobowa reprezentacja naszego kraju. Na lokalizację wybrano świeżo wyremontowany tor dla gokartów w Miedzianej Górze pod Kielcami. Obiekt ten przeszedł generalną modernizację i wszyscy zawodnicy, nawet Polacy, musieli nauczyć się jego konfiguracji oraz charakterystyki od nowa, co na wstępie wyeliminowało przewagę gospodarzy i dodało ekscytujący czynnik nieprzewidywalności wyników.

Mistrzostwa Europy Pucharu Easykart są swoistą europejską Formułą 1 wśród gokartów. Startują w nich najlepsi i najbardziej utytułowani kierowcy z całego kontynentu. Aby móc zakwalifikować się do finałów, które właśnie odbyły się w Polsce, należało wcześniej wywalczyć czołowe miejsca w mistrzostwach krajowych. Każdy z kierowców uczestniczących w ME jest zatem zawodnikiem z najwyższej półki. Finał ME (ang. Easykart Euro Grand Final) zorganizowany w Miedzianej Górze jest jedyną w roku okazją do konfrontacji topowych europejskich kartingowców.

Wszyscy uczestnicy byli podzieleni na 6 klas różniących się wiekiem zawodników oraz pojemnością skokową i mocą silników. Zarówno Seweryn jak i Patryk Szczepanik uczestniczyli w rywalizacji najmocniejszej i najszybszej kategorii E-125 Shifter, w zespole Sonax. Są to gokarty wyposażone w motor o pojemności 125 cm3 o mocy 35 KM oraz 6-biegową przekładnię obsługiwaną za pomocą drążka za kierownicą, bardzo podobnie jak w Formule 1. Przy niewielkiej wadze wózków oraz kierowców i zastosowaniu skrzyni biegów, gokart ten rozpędza się do prędkości 100 km/h w niecałe 2 sekundy.

Zawody rozpoczęły się od treningów już w poniedziałek 17 sierpnia, ale kierowcy Automobilklubu Wschodniego w Lublinie występujący w barwach ekipy Sonax dołączyli do całej stawki dopiero we środę 19-go. Przez wszystkie trzy dni wolnych treningów (środę, czwartek oraz piątek) bracia z Kraśnika regularnie plasowali się na pierwszych dwóch miejscach. W czasie tych przejazdów mechanicy Patryka i Seweryna, zwanego popularnie "Tobim", ustawiali nadwozie wózka, silnik, skrzynię biegów oraz ciśnienie w oponach. Jak się okazało, charakterystyka toru była bardzo zmienna i nieprzewidywalna również dla nich. Na torze w Miedzianej Górze panował swoisty mikroklimat i nastawy gokarta opracowane na treningu o 11, podczas kolejnego treningu o 15 już były kompletnie nieprzydatne. Wszystkie podzespoły należało ustawić od początku. Było to ogromne wyzwanie dla całego zaplecza technicznego teamu Sonaxa, które stawiło mu czoła.

W piątkowe popołudnie przyszedł czas na sesję kwalifikacyjną, w której również dominowali bracia z Kraśnika. Podczas gdy konkurenci musieli pokonać po 10-12 okrążeń, aby uzyskać swój najlepszy czas, "Tobi" i Patryk już w 3 i 4 okrążeniu pobili wyniki innych. Seweryn wywalczył pierwsze pole startowe (ang. pole position) a Patryk Szczepanik uplasował się tuż za nim. Dalej znaleźli się Mateusz Rzucidło i Karol Próchniak.

Tuż przed startem wyścigu finałowego w sobotę, mechanicy 18-letniego Seweryna Szczepanika zauważyli u niego skrzywioną tylną oś. Spokój i opanowanie wynikające z dużego doświadczenia zespołu, nie pozwoliły na niepotrzebną panikę. Szybkie i sprawne działanie głównego mechanika, Marka Wyrzykowskiego, zakończyło się naprawą osi jeszcze na polach przedstartowych, w ostatnim dozwolonym momencie.

Start wyścigu przebiegł spokojnie, bez wypadków i innych incydentów. Seweryn "Tobi" Szczepanik wystartował czysto i od razu odskoczył konkurentom na prowadzeniu. Jego młodszy 15-letni brat, Patryk, popełnił drobny błąd przy zmianie biegów i spadł na trzecią pozycję za Mateusza Rzucidło. Na drugim okrążeniu powrócił na swoje drugie miejsce, wyprzedzając Rzucidło na dohamowaniu do pierwszego zakrętu i nie oddał już pozycji do końca wyścigu.

Bracia Szczepanikowie pewnie wygrali fianł Mistrzostw Europy Pucharu Easykart, dominując od startu do mety. Niezagrożenie dowieźli rodzinny dublet, pierwszy tego typu w dziejach polskiego kartingu i tym samym zapisali nową kartę historii narodowego sportu. Pokonali wielu zagranicznych zawodników, w tym Włocha Mauro Simoniego, który w swojej ojczyźnie będącej kolebką kartingu jest wielokrotnym mistrzem. Ponadto, Patryk Szczepanik jest najmłodszym zawodnikiem na świecie startującym w kategorii Easykart 125 Shifter. W świetle tego, tytuł wicemistrza Europy rysuje przed nim bardzo barwną i obiecującą przyszłość.

Podczas ceremonii wręczania nagród można było usłyszeć głosy obserwatorów i kibiców mówiące, iż na scenie pojawili się polscy bracia Schumacherowie. Ten niemiecki rodzinny duet przez kilka lat dominował w Formule 1. Michael zdobywał 7 tytułów mistrza świata, a jego młodszy brat Ralf w tym samym czasie wygrywał wyścigi Grand Prix z konkurencyjnym zespołem. Życzylibyśmy sobie oraz Sewerynowi i Patrykowi, aby w niedalekiej przyszłości te, póki co, kurtuazyjne słowa sprawdziły się w wynikach sportowych najważniejszych światowych imprez motoryzacyjnych.

Seweryn Tobiasz Szczepanik: „Jestem bardzo zadowolony z mojego wyniku. Od samego początku zawodów jechało mi się bardzo dobrze. Gokart i silnik spisywały się rewelacyjnie, za co bardzo dziękuję Markowi Wyrzykowskiemu i całej ekipie Sonaxa. Od początku dominowaliśmy na torze i dyktowaliśmy wysokie tempo. Wywalczyliśmy dwa pierwsze miejsca w czasówce i startowaliśmy z pierwszej linii. Ja miałem bardzo udany start, od razu odjechałem konkurentom. Patryk niestety pomylił biegi i spadł za Mateusza Rzucidło, ale na następnym okrążeniu już go wyprzedził. Uciekliśmy wszystkim notując czasy średnio o pół sekundy szybsze na każdym okrążeniu i wróciliśmy do Kraśnika z tytułami mistrza i wicemistrza Europy. Super! Nowy tor w Kielcach jest bardzo szybki i śliski. Trzeba umiejętnie po nim jeździć, praktycznie cały czas atakując po tarkach. Jeśli ktoś na moment się zawacha i przestraszy, odejmując gazu traci bardzo dużo czasu”.

Patryk Szczepanik: „Bardzo fajny wynik. Cieszę się z wicemistrzostwa Europy, to dla mnie duży sukces. Generalnie całe zawody wszystko było OK, bez żadnych wpadek. Średnio wyszło tylko na starcie, gdzie za wcześnie wrzuciłem wyższy bieg i straciłem drugą pozycję. Ale potem szybko wyprzedziłem Mateusza. Ponoć wygraliśmy z mistrzem Włoch, więc jest dobrze. Tor jest jak dla mnie prosty i bardzo szybki. Cały czas jedzie się na maxa, tylko na prostej startowej mocno podskakiwaliśmy. Podziękowania dla całego naszego zespołu i mechaników”.

Źródło: Informacja prasowa
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2015  Karol Basz kartingowym mistrzem świata!
27.07.2015  Basz szósty na zakończenie mistrzostw Europy
22.06.2015  Basz z przygodami w Wielkiej Brytanii
11.05.2015  Basz pechowo zaczyna mistrzostwa Europy
27.04.2015  Basz drugi w WSK Super Master Series
Tagi:
Karting

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
LowR, 25.08.2009 16:08[!]
no, a teraz obyście jak najprędzej usłyszeli w słuchawkach Great job! You are leading in the championship now! :)
sebas, 25.08.2009 20:19[!]
Cholera! To było u mnie pod nosem (20 min jazdy rowerem) , a ja przegapiłem :-(((
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca