F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zmiany w Formule Master od sezonu 2010

Utworzona zostanie nowa klasa wyścigowa, w której używane będą bolidy FR2.0.
Mariusz Karolak, 6 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 2082<< | lista | T- | T+ | >>
Międzynarodowa Formuła Master przeżywa w tym roku dosyć ciężkie chwile. W obecnych mistrzostwach startuje niewielu znanych młodych kierowców, stawka jest mniej liczna niż w ubiegłych latach, a co chwila wyrastają kolejni konkurenci, jak chociażby F2 czy GP3. Organizatorzy Formuły Master przygotowali zatem szereg zmian na sezon 2010, które mają zwiększyć prestiż serii oraz przyciągnąć nowych kierowców i sponsorów.

Przede wszystkim w przyszłym roku będą dwie klasy wyścigowe. Obecny samochód będzie nadal wykorzystywany w wyższej klasie, zaś aktualna generacja bolidów Tatuus, zbudowanych na potrzeby Formuły Renault 2.0, będzie wykorzystywana jako niższa klasa, tzw. Formula Master Light.

Formuła Renault Eurocup, czyli reprezentacyjna formacja kategorii FR2.0, zamierza w przyszłym roku korzystać z zupełnie nowych bolidów, a więc obecne nie będą już potrzebne. Auta wykorzystywane w niej w latach 2007-2009 trafią tym samym do Formuły Master, z nieznacznie poprawionym nadwoziem i większymi oponami, jak te stosowane w bolidach Formuły 3.

Nowa, niższa klasa będzie przeznaczona dla kierowców już od 15 roku życia i starszych. Budżet na sezon ma wynosić w niej 150 tysięcy euro. W głównej kategorii nie będzie zmian i budżet ma oscylować w granicy 200 tysięcy euro. Będą też zmiany w kalendarzu. Formuła Master nie będzie już towarzyszyła Formule 1 na Węgrzech i w Belgii – pozostanie tylko serią towarzyszącą wyścigom World Touring Car Championship w trakcie siedmiu europejskich rund tych mistrzostw. Do roku 2012 seria będzie pokazywana w przekazie "na żywo" za pośrednictwem Eurosportu.

Menedżer serii Alessandro Alunni Bravi powiedział: „Celem IFM jest uczynienie jej dostępną dla kierowców, którzy chcą zaprezentować swój talent na terenie Europy w czołowej formule juniorskiej, mającej budżet niższy niż Formuła Renault Eurocup czy któraś z narodowych edycji Formuły 3. Przedstawiliśmy nasz plan cięcia kosztów i ustanowiliśmy budżet na poziomie 200 tysięcy euro za cały roczny pakiet”.

„W trakcie tego roku mieliśmy już wielu utalentowanych młodych zawodników, którzy nie byli w stanie się pokazać ze względu na rosnące koszty we wszystkich seriach single-seater. Dlatego też stworzyliśmy efektywne mistrzostwa za niską cenę i spodziewamy się, że przyłączą się do nas zawodnicy, którzy celują w przyszłości do GP2 lub GP3. Startując u nas będą już na to dobrze przygotowani”.

Źródło: Autosport.com, FormulaMaster.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.05.2021  ORLEN Team WRT wygrywa drugą rundę ELMS
01.09.2019  Marcus Armstrong pewnie wygrywa sprint F3 w Spa
31.08.2019  Wyścig F2 anulowany po ogromnej kraksie na Spa
31.08.2019  Piquet wygrywa główny wyścig F3 na Spa
04.08.2019  Mick Schumacher odnosi pierwsze zwycięstwo w F2
Tagi:
FR 2.0
Inne wyścigi

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 06.09.2009 13:59[!]
Szczerze mówiąc myślałem, że to GP3 będzie następczynią IFM, no ale w sumie dobrze, że pozostanie. Mam nadzieje, że swój angaż w nią założą sobie nasi młodzi kierowcy, typu Adamski, Gasenko czy Kowalska. A właśnie, gdzie Oni startują?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca