F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły zamierzają przedyskutować wyrównanie osiągów silników

Domenicali: "Jest to coś, co powinniśmy przedyskutować w grupie roboczej ds. silników".
Marek Roczniak, 17 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 3345<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły Formuły 1 zamierzają wkrótce przedyskutować możliwość wyrównania osiągów silników na przyszły sezon, aby stworzyć bardziej wyrównane pole do rywalizacji.

W F1 obowiązuje obecnie zamrożenie rozwoju silników, jednak mimo to niektórzy producenci są w stanie poprawiać osiągi swoich jednostek napędowych. W ubiegłym roku największymi przegranymi w tym względzie wydawały się być Honda i Renault, więc czyniono starania, aby umożliwić tym producentom poprawienie silników. Honda ostatecznie wycofała się z F1, ale Renault otrzymało zgodę na "odmrożenie" silnika.

Teraz znowu pojawiły się doniesienia, jakoby planowane było kolejne "odmrożenie", gdyż dostarczający swoje silniki trzem zespołom Mercedes zdaje się mieć przewagą nad rywalami, zwłaszcza na torach z długimi prostymi, jak Spa czy Monza. Na tym ostatnim obiekcie w ostatnim wyścigu w czołowej szóstce na mecie aż cztery samochody były napędzane silnikami Mercedesa, a gdyby nie wypadek Lewisa Hamiltona na ostatnim okrążeniu, to całe podium należałoby do Mercedesa.

Niewykluczone, że w przyszłym roku firma ze Stuttgartu będzie zaopatrywała w sumie cztery zespoły, zatem nie trudno się domyślić, że stanowi to zmartwienie dla Ferrari. „Myślę, że z pewnością jest to coś, co powinniśmy przedyskutować w grupie roboczej ds. silników, ponieważ z całym szacunkiem musimy zrozumieć obecną sytuację” – powiedział Stefano Domenicali. „Widzieliśmy świetne osiągi silnika Mercedesa, ale zanim wydamy ostateczny werdykt, musimy wszystko zrozumieć i zobaczyć liczby, krzywe mocy oraz wszystko inne, co się z tym wiąże”.

Szef zespołu Red Bull Racing – Christian Horner zgadza się, że jest to kwestia, którą trzeba się zająć. „FIA posiada wszelkie informacje, z których może wywnioskować, gdzie są różnice” – powiedział Brytyjczyk serwisowi AUTOSPORT. „Nie sądzę, aby to był przypadek, że trzy zespoły korzystające z silników Mercedesa zgarnęły sześć miejsc na starcie w czołowej siódemce na Monzy i prezentowały dominującą formę także w wyścigu. FIA ma zapewne wszelkie informacje pod ręką, ale zawsze istnieje ryzyko, że dokonasz zamrożenia, gdy ktoś dysponuje przewagą”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
Domenicali S.
F1 ogólnie
Horner C.
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
noofaq, 17.09.2009 12:48[!]
co do wyrównywania osiągów to warto też wyrównać zużycie paliwa.. w przyszłym sezonie będzie to bardzo widoczne, który silnik jest najoszczędniejszy..
roomcajs, 17.09.2009 13:00[!]
Jak dla mnie to głupota z wyrównaniem osiągów silników. Gdzie jest ta rywalizacja ? chcą z tego chyba zrobić GP2 wyższej klasy, moim zdaniem nie powinno być czegoś takiego, za chwilę wprowadzi się jednego dostawce silników albo nadwozia i będzie najlepiej co ? Poprzednie sezony pod względem konkurencyjności były ciekawsze, dwóch dostawców opon, większe możliwości rozwoju silnika itp, teraz to wszystko się cofa jak dla mnie no ale to się nazywa ograniczanie kosztów. Oczywiście to moje zdanie i nikt nie musi się z tym zgadzać ;)
marios76, 17.09.2009 13:05[!]
Podobno Ferrari pali jak mały czołg... Więc się po prostu martwią- nie dość, że będą tracić bo cały wyścig cięższym bolidem, to jeszcze ze słabszym silnikiem... a tego można nie nadrobić aerodynamiką, a strategią już na pewno! Ale dla dobra sportu jestem za- jeżeli różnica jest spora, to coś z tym zrobić ale jak to jest 10 KM to niech nie płaczą- trudno. Dokumentacja FIA pozwoli na podniesienie mocy np o kilka procent i ...to powinno wystarczyć. Nie jestem za - bo to Ferrari, ale dlatego ,że Mercedes dostarcza silniki (będzie) dla 4 zespołów, a i Ferrari rozszerza swój program - powinno być więc konkurencyjnie. Ale KERS pewnie im szkoda...

roomcajs- a ja mam dość oglądania na podium 3- 4 kierowców z 2 teamów! Teraz jest lepiej, a i walka o PP budzi emocje, gdy całą stawkę dzieli sekunda z okładem, a bywało że takie różnice były między 1 a 2 na Pole! Jest lepiej choć pod tym względem...
roomcajs, 17.09.2009 13:15[!]
Co do ostatniej części to się zgadzam, że miło jest widzieć różne twarze na PP i później na podium.
ICEMANPK1, 17.09.2009 13:20[!]
Pwinni zezwolic na rozwijanie silnikow,F1 to technologiczny wyscig a takie sztuczne zatrzymanie rozwoju zawsze pozostawi kogos z tylu.doswiadczyla tego Honda i Reno,teraz silniki Merca sa bezkonkurencyjne.Kazdy producent ma inne podejscie jedni, osiagaja cel szybciej inni wolnymi krokami osiagaja perfekcje i kazde zatrzymanie prac lapie rozne konkurencyjne jednostki napedowe w innym stopniu rozwoju,z tad roznice,zreszta one zawsze beda tylko lepiej zeby byly one wypracowane przez technologiczna przewage niz szczesliwy dla danych producentow momet zatrzymania prac nad ewolucja silnikow.
fernandof1, 17.09.2009 13:22[!]
mogli by znieś to zamrożenie silników wtedy też byłą w pewnym sensie walka tak jak Opony czemu nie szukają inego producenta np Goodyear albo inne
poprostu F1 tylko traci na tych starych dziadkach wiecie o kogo chodzi
Kryzyz by sie skonczył może by znowu była by fajna F1
noofaq, 17.09.2009 13:37[!]
jeśli są zamrożone konstrukcje to muszą być możliwości wyrównywania osiagow..
jeśli bedą odmrożone to nie ma potrzeby wyrównywania..

bardzo proste ;)
inaczej ta zabawa nie ma sensu większego..

ps. ja tam widze bardzeij standardowe aero (w żadnym aucie zwykłym sie nie przyda) a pozwolić na rozwój silników - szczególnie ze przyszłe zmiany (zakaz tankowania) spowodują większy nacisk na oszczędność..
coś z tych osiągnięć może się dać zastosować..
maiesky, 17.09.2009 13:55[!]
(...) chcą z tego chyba zrobić GP2 wyższej klasy
Nie pogniewałbym się bardzo, bo ile masz walki łeb w łeb w F1? Mam gdzieś siedzenie prawie 2 godziny przed tv i oglądanie karawany! Może w przyszłym roku będzie lepiej dzięki zakazowi wyprzedzania?
Lubię GP2 i A1GP ze tę ilość walki na torze jaką oferują. Obecnie F1 serwuje widowni tylko skandale, dzięki gangowi dyfuzorów i zmianie przepisów w sezonie 2009 coś się dzieje, ale walki nadal jak na lekarstwo!
noofaq, 17.09.2009 13:56[!]
maiesky: zakaz wyprzedzania - tego chyba jeszcze nawet Bernie nie wymyslił :)
krystian77, 17.09.2009 15:06[!]
Przy planowanym ograniczeniu budżetów zespołów nie ma sensu dalej utrzymywać zakazu rozwijania silników. Jeżeli zespół traci dystans z powodu silnika będzie wydawał kasę na silnik, a nie np. areo.
maiesky, 17.09.2009 17:34[!]
hehe- dobre! tak się zdenerwowałem tym brakiem wyprzedzania, że napisałem o zakazie. Oczywiście miałem na myśli przyszłoroczny zakaz tankownia.
michal5, 17.09.2009 17:51[!]
silniki Ferrari takie słabe nie są w 2008 były szybkie Ferrari ma nie za dobre aero a ferrari to bardziej chodzi o zużycie paliwa
andy, 17.09.2009 19:19[!]
oczywiście wszyscy będą mogli grzebać przy silniku tylko nie Mercedes. Jaka ta F1 jest sprawiedliwa!Jesli ktoś nie potrafi skonstruować dobrego silnika to jego strata. Może zespołom, które są w tyle z areo też powinno się pozwolić na ekstra udoskonalenia by dorównać innym? Zakazywanie grzebania przy silniku a potem zezwalanie na to tylko i wyłącznie po to by dogonić lepsze jest idiotyzmem.
kemek, 17.09.2009 20:21[!]
andy - Nie słyszałem o zamrożeniu aero, za to silników owszem.
Czytaj - silniki nie powinny decydować o konkurencyjności (chyba że ich awaryjność).

Zakaz wyprzedzania ;D
rafaello85, 17.09.2009 22:59[!]
heh, no to jest w końcu to zamrożenie czy go nie ma? Rok tem mieliśmy homologację silników, ale się okazało że co mądrzejsi producenci i tak zdołali to obejść. Po zakończeniu sezonu producenci silników "wspaniałomyślnie" pozwolili Renówce dogonić konkurencję. Znowu zamrożono rozwój silników i teraz mowa o kolejnym odmrożeniu... To już przestaje być dla mnie śmieszne:| Albo jest ta głupia homologacja, allbo jej nei ma! Wszyscy widizmy, że homologacja jest FARSĄ.
Czechoslowak, 18.09.2009 10:27[!]
chyba warto przypomnieć co oznacza owo "zamrożenie rozwoju" silników, bo niektórzy mylnie interpretują to jako całkowity zakaz grzebania przy silniku. otóż tak nie jest- zamrożony jest jedynie rozwój "głównej" części silnika: blok, głowice, układ zasilania, rozrząd, etc. i to też nie bezwarunkowo, bo jeżeli dany producent udowodni FIA że dokonuje zmian nie wpływających na osiągi a jedynie na wytrzymałość jednostki to może poprawiać co tylko chce. warto jednak pamiętać, że cały "osprzęt" silnika (układ chłodzenia, układ wydechowy, a z tego co pamiętam to i dolot) nie jest zamrożony i producenci mogą dokonywać w tym zakresie usprawnień. Mercedes zapewne znalazł gdzieś te dodatkowe konie i jak widać zrobił to zgodnie z obowiązującymi (choć zgadzam się że idiotycznymi) zasadami, dlaczego miałby teraz być za swoją pomysłowość karany? przecież nikt nie zakazuje Ferrari czy Renówce poprawiać swoich silników w ramach obowiązujących ograniczeń. skoro nie potrafią- ich problem...
żeby była jasność- nigdy nie byłem zwolennikiem zamrażania silników i dalej nie jestem. przypomnę jednak że przepis ten nie miał na celu wyrównanie osiągów wszystkich silników, ale ograniczenie wydatków na ich rozwój. czy zdało to egzamin? wątpię, ale skoro takie zasady ustalono to trzymajmy się ich i nie dyskryminujmy producentów za ich spryt (vide: podwójny dyfuzor)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca