F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Szwajcaria poważnie myśli o zorganizowaniu wyścigu F1

Marek Roczniak, 5 maja 2004, wyświetlenia: 918<< | lista | T- | T+ | >>
W lutym bieżącego roku w mediach pojawiły się pierwsze informacje na temat próby sprowadzenia Formuły 1 do Szwajcarii. Dziś wiadomo już, że gdzie ewentualnie mógłby zostać wybudowany odpowiedni tor i kto za tym wszystkim stoi. Całemu projektowi przewodzi prezydent klubu automobilowego Vaud – Claude Haldi, który jest znaną postacią w światku wyścigów samochodowych (wielokrotnie uczestniczył w 24-godzinnym wyścigu Le Mans). Wspiera go były kierowca motocyklowy, stojący obecnie na czele szwajcarskiej federacji motocyklowej – Jacques Cornu.

Pod budowę toru wyznaczono dosyć nietypowe miejsce niedaleko miasta Moudon, gdyż przebiega przez nie rzeka Broye oraz linia kolejowa. Biegnie tędy jednak główna droga od Lozanny do Berno, a w pobliżu znajduje się również autostrada E25 łącząca Holandię i Włochy, tak więc jest to stosunkowo łatwo dostępne miejsce z całej Europy. Autorem projektu toru jest nie kto inny, jak sam Hermann Tilke i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to jego budowa powinna być ukończona w pięć lat. Załatwienie wszystkich formalności może jednak spowodować, iż przeciągnie się to aż do 10 lat.

Na razie najważniejsze jest uzyskanie zgody lokalnych społeczności, gdyż od tego zależy realizacja projektu. Z tego względu cały wysiłek pomysłodawców przedsięwzięcia skupiony jest obecnie na przekonaniu miejscowej ludności o korzyściach wynikających ze sprowadzenia do tego regionu Formuły 1. W następnej kolejności konieczne będzie wprowadzenie zmian w szwajcarskim prawie, które zabrania organizowania wyścigów samochodowych na terenie tego kraju. Przepis ten został wprowadzony w życie po tragicznych wydarzeniach na torze Le Mans w 1955 roku, kiedy to życie straciło około 80 kibiców. Możliwe jednak, że obędzie się bez gruntownej zmiany prawa, gdyż pojedyncze imprezy mogą być autoryzowane przez lokalne kantony i Konfederację. Taka sytuacja miała miejsce już kilkakrotnie, a to oznacza, że niewiele potrzeba, aby raz do roku mógł się tutaj odbywać wyścig.

Konieczne będzie także zgromadzenie odpowiednich funduszy na budowę toru i opłaty dla administracji Formuły Jeden, tak więc przed organizatorami wyścigu stoi jeszcze wiele przeszkód do pokonania. Niewątpliwą zaletą wyścigu w Szwajcarii będzie możliwość umieszczania reklam wyrobów tytoniowych na bolidach po 2005 roku, gdyż kraj ten nie należy do Unii Europejskiej. Żeby było śmieszniej, wyścig ten miałby zastąpić Grand Prix Europy, odbywającą się obecnie na torze Nurburgring.

Źródło: GrandPrix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.10.2007  Szwajcaria jednak przeciwna wyścigom samochodowym
06.06.2007  Szwajcaria zniosła zakaz organizowania wyścigów
28.09.2004  Szwajcaria coraz bliższa zorganizowania wyścigu F1
13.02.2004  Formuła Jeden w Szwajcarii?
Tagi:
Szwajcaria
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca