F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP3: Zespoły przygotowują się do nowego sezonu

Mücke zwiększa zaangażowanie w wyścigi, ART zamierza zredukować liczbę bolidów w F3.
Mariusz Karolak, 25 pa?dziernika 2009, wyświetlenia: 2561<< | lista | T- | T+ | >>
„To jest kolejny krok, dzięki któremu nasz zespół zaoferuje kierowcom kompletny program wejścia do czołowej formuły” – powiedział tuż przed finałem serii Deutschen Tourenwagen Masters i F3 Euro Series na torze Hockenheim Peter Mücke, właściciel Mücke Motorsport.

Mücke jest jedyną ekipą z Niemiec wybraną do udziału w GP3 Series od sezonu 2010. Szef zespołu dodał też, że proces selekcji kierowców do GP3 rozpocznie się na początku listopada. Działaniami zespołu w GP3 będzie kierował Ralf Schumacher, który w roku 2008 jeździł w DTM właśnie w Mücke. W przyszłym roku zespół ten poza GP3 i DTM będzie startował także w mistrzostwach F3 Euro Series, Formuły BMW Europe i Formuły ADAC Masters.

Swój program w F3 Euro Series w przyszłym roku najprawdopodobniej ograniczy zaś ekipa ART Grand Prix. Serwis internetowy autohebdo.fr dowiedział się, że zespół planuje zmniejszyć liczbę bolidów wystawianych do tej serii z czterech do trzech. Jest to związane z zaangażowaniem się w GP3.

O swoich aspiracjach związanych z GP3 mówił niedawno 16-letni Rio Haryanto z Indonezji. Jego rodacy już teraz uważają go za przyszłą gwiazdę Formuły 1. Haryanto urodził się w miejscowości Solo na Jawie, aktualnie jest liderem Formuły BMW Pacific i reprezentuje Team Qi-Meritus – jedną z najbardziej znanych ekip wyścigowych w Azji. Ma duże szanse na tytuł mistrzowski w tym roku.

Rio poza edukacją w jednej ze szkół w Singapurze jest kierowcą wyścigowym z aspiracjami na starty w F1. Jego karierę sponsoruje od początku Kiky Stationery, przedsiębiorstwo kierowane przez jego 50-letniego ojca Sinyo Haryanto. Sinyo wydał na syna już ponad milion euro. Kilka tygodni temu nowym strategicznym sponsorem młodego kierowcy została firma Telkomsel, której 35% udziałów należy do SingTel, sponsor Grand Prix Singapuru F1. W ciągu 3 lat nowy sponsor wyłoży na Rio 50.000 euro.

Zaczynał od kartingu mając 9 lat. Od 2008 roku jeździ nieprzerwanie w azjatyckiej Formule Renault 2.0 i Formule BMW Pacific. W tym sezonie zaliczył też dwa wyścigi w Formule BMW Europe, a także zadebiutował w wyścigach Formuły 3 w Australii. „Po tym, jak zainwestowałem w niego taką sumę pieniędzy oczywiście chciałbym, aby mój syn wygrywał. Kolejnym krokiem w jego karierze powinna być GP3” – twierdzi Sinyo.

Rio dodaje: „Jak większość młodych kierowców marzę, by zostać kiedyś kierowcą F1. Wiem, że kilku Azjatów odnosiło sukcesy w F1. Dam z siebie wszystko, aby trafić na jak najwyższy poziom wyścigów samochodowych”. Niewykluczone, że Rio Haryanto będzie w przyszłości kierowcą MW Arden – jedynego w stawce zespołu spoza Europy. Wśród innych kierowców mogących wystartować w GP3 wymienia się takie osoby, jak: Johnny Cecotto Jr z Wenezueli, Victor Jensen z Islandii, Martín Scuncio z Chile, Alexander Rossi ze Stanów Zjednoczonych.

Źródło: gp3.totalh.com (na podstawie informacji publikowanych na stronach: tnp.sg, moz.de, autohebdo.fr)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  Mazepin wygrywa ostatni wyścig GP3 w historii
24.11.2018  Pucini wygrywa główny wyścig GP3, Hubert zostaje mistrzem
30.09.2018  David Beckmann wygrywa pełen emocji sprint GP3 w Soczi
30.09.2018  Pulcini wygrywa główny wyścig GP3 w Soczi
02.09.2018  Pedro Piquet wygrywa sprint GP3 na Monzy po świetnej walce
Tagi:
GP3
F3 ES

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Piotrek15, 26.10.2009 09:50[!]
Może niech Ralf wystartuje w barwach Mucke :P
Owsianny, 26.10.2009 09:59[!]
Moze Karol Basz mógłby się spróbowac w tej serii. Czas wkoncu przezucic się do bolidów jednomiejscowych.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca