F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Michelin i Goodyear także mówią 'nie' dla powrotu do F1

"Nie mamy w planach powrotu do F1".
Mariusz Karolak, 4 listopada 2009, wyświetlenia: 6314<< | lista | T- | T+ | >>
Michelin i Goodyear, najbardziej zasłużone firmy dostarczające ogumienie dla zespołów Formuły 1 zakomunikowały, że nie będą starały się zająć miejsca po Bridgestone od 2011 roku. Wcześniej podobną deklarację złożyła też włoska firma Pirelli.

Przedstawicielka północnoamerykańskiej centrali Michelin oświadczyła, jej że firma nie jest zainteresowana powrotem do F1. Francuski producent wycofał się z Formuły 1 po sezonie 2006, zaś Goodyear po sezonie 1998.

„Nie mamy w planach powrotu do F1” – stwierdził przedstawiciel firmy Goodyear, której główna siedziba mieści się w Akron w stanie Ohio. „Jednakże nieustannie rozważamy różne możliwości, aby obrać możliwie najlepszą drogę i podejmować strategiczne posunięcia w najlepszym interesie firmy”.

Z kolei firma Pirelli, która była zainteresowana dostarczaniem opon dla F1 w latach 2008-2010 twierdzi, że stawia na „rozwój opon wyścigowych, które będą również wykorzystywane na drogach”, i że będzie zaopatrywać w swoje produkty serię GP3, a od roku 2010 będzie także jedynym dostawcą opon dla motocyklowej serii Superbike oraz Rajdowych Mistrzostw Świata.

Źródło: F1Complete.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
Michelin
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Nirnroot, 04.11.2009 19:42[!]
To robi się śmiesznie ; )

Być może chodzi o konkurencję, jeden producent może się nie zgodzić, ale duet np. eks-rajdowy (Pirelli vs. Michelin) mógłby być dobry marketingowo.

Jeśli nie, to może zaatakować Toyo lub Yokohama przechodząc ( a raczej rozszerzając) swoje zainteresowania z driftu.

Czy ktoś się orientuje czy np. BBS czy Enkei produkujące obręcze do bolidów nie mają przypadkiem jakichś umów?
fernandof1, 04.11.2009 20:13[!]
No to mają problem
a niemiecki Continental
kokus, 04.11.2009 20:14[!]
No to co? Montujemy tory szynowe i się ścigamy? :E
Huckleberry, 04.11.2009 20:24[!]
Wystarczy zmienić rozmiar opon na seryjne i pozwolić zespołom używać dowolnych opon ;)
I już nie muszą śmigać na felgach :D
fernandof1, 04.11.2009 20:45[!]
Huckleberry,@ i ciekawe gdzie oni zajadą na tych oponkach dac ich na spa i przejadą pół okr i potem z buta ??
MPOWER, 04.11.2009 20:53[!]
No to jest problem :)
Ale na poważnie - jest w ***u czasu.....mają czas żeby kombinować.
Nie wierzę, aby jedna firma teraz ciągnęła całe F1 w gumach.
Na Japońską markę nie ma co liczyć.....Japońcy teraz mają największe straty w motoryzacji. Zaraz po USA ich marki spadają na łeb i szyję w sprzedaży.

Moim zdaniem jedyna szansa to co najmniej dwie marki w F1 jak nie 3. Kilka silników, kilka rodzajów opon.... może być ciekawie.
I wtedy Michelin i Pirelli mogą wejść, bo oni chcą rywalizację. GoodYear czy Continental może też się włączyć.
Ale mamy jeszcze czas. Nowy szef Todt ma teraz pole do manewru.

Nie wierzę żeby jakaś koreańska marka weszła. Oni dopiero co zaczynają budować dobre auta. A do takiego sportu trzeba mieć odpowiednie środki badawcze i doświadczenie.

Pozdrawiam
michael85, 04.11.2009 21:42 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
FiA będzie spijać piwo którego sama naważyła gorzej że ta decyzja może odbić sie na F1. Po jakiego grzyba było na siłę wstawiać tylko jednego producenta?
mlospeed, 04.11.2009 21:42[!]
Może Chińczycy :))

WANLI będą idealne :D
Ros, 04.11.2009 21:56[!]
Oczywiście nie widzę koreańców w walce z cywilizowanymi firmami ale jako wyłączny dostawca bez fajerwerków dali by radę. Tym bardziej że już w sportach motorowych występują. Srodki badawcze i doświadczenie na topowym poziomie są niezbędne przy zachowaniu konkurencji a w tej sytuacji bym ich nie skreślał. Montują już opony na nowych europejskich modelach samochodów Ford i VW ale do sprzedawania na rynku wymiany potrzebują dobrej promocji jak tlenu. Tak zrobił Bridgestone, który przed wejściem do F1 był tak znany w europie jak Toyo. Nieliczni wiedzieli o jego istnieniu. W Polsce dopiero niedawno to zaprocentowało w związku z pojawieniem się Roberta i wzroście zainteresowania F1.
A.S., 04.11.2009 22:02[!]
mlospeed – też o tym pomyślałem:) Chińczycy pewnie bardzo chętnie by w to weszli. Mogły by być z tego niezłe jaja.
A tak na poważnie to zostaje coraz mniej opcji. W końcu chyba jednak jakiś producent zdecyduje się dostarczać opony do królowej sportów motorowych?
Ale się porobiło. Kiedyś wszyscy oponiarze bili się o możliwość dostarczania gum do F1, a teraz jeszcze pewnie trzeba będzie im za to słono płacić.
McLuke, 05.11.2009 00:00[!]
Gadacie tu cały czas o jakiś BFGoodrichach, o Yokohamach, Dunlopach, Dębicach (xD) i innych wysublimowanych producentach opon, którzy mieli by pojawić sie w przyszłym roku w F1, a pomyślał ktoś z Was, ze może to być np. Avon? :P
Yurek, 05.11.2009 00:34[!]
O matko, właśnie mi przypomniałeś, że Avon swego czasu dostarczał opony do F3000. Szkoda, że Michelin i Goodyear nie wejdą, chętnie znowu obejrzałbym opony ze złotym napisem GOODYEAR EAGLE
Pointrox, 05.11.2009 00:40[!]
Przypomniałem sobie o jeszcze jednej firmie, a mianowicie Hoosier Racing Tire. Firma ta zaopatruje m.in. serię NASCAR. Sam Tony Stewart zabiegał o zmianę opon na tą markę zamiast Goodyear, które nazwał "syfem".
Crow, 05.11.2009 10:18[!]
Będzie cyrk, mówię wam. Nikt nie interesuje się wejściem do F1 jako singiel. Brak rywalizacji powoduje wolniejszy postęp. A wygrywanie samemu z sobą nie ma najmniejszego sensu. Widowisko traci na wartości. To tak jakby każdemu zespołowi dać te same silniki.

W końcu dojdzie do tego, że zespoły same będą zaopatrywać się w opony u dowolnych dostawców lub FIA "zmusi" do współpracy za kosmiczną kwotę firmę, która stanie się oficjalnym dostawcą.
Aquos, 05.11.2009 11:12[!]
"W końcu dojdzie do tego, że zespoły same będą zaopatrywać się w opony u dowolnych dostawców"
Crow -> a jak to sobie wyobrażasz? Opony dla F1 projektowane i produkowane są specjalnie do tego celu! Producenci nie zaangażowani w F1 po prostu nie mają takich opon.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca