F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Natalia Kowalska: To była długa przerwa, bardzo długa!

Rok po starcie w Formuła Star Mazda w USA, Polka wróciła za kierownicę single-seatera.
Inf. prasowa, 10 listopada 2009, wyświetlenia: 2771<< | lista | T- | T+ | >>
Rok po starcie w Formuła Star Mazda w USA, Natalia Kowalska wróciła za kierownicę single-seatera. Z zespołem JD MOTORSPORT testowała bolid Formuły Master. Celem testów była, jak się to ładnie mówi, instalacja Natalii w nowej serii.

Testy po tak długiej przerwie, w aucie już poważnie zaawansowanym technologicznie, nie należały do łatwych. Nowy team, nowe auto, długa przerwa w startach, spowodowało, że z ogromną niecierpliwością oczekiwaliśmy pierwszych okrążeń. Temperatura powietrza oscylująca w pobliżu 4'C, a asfaltu koło 5'C nie napawały optymizmem.

Obawy okazały się płonne. Seria po serii, okrążenie po okrążeniu, Natalia odzyskiwała pewność i szybkość jazdy. Do południa przejechanych 35 okrążeń toru. Zapowiadało się naprawdę dobrze. Nie mogło się jednak obejść bez kłopotów natury technicznej. Popołudniowa sesja zakończyła się po 20 okrążeniach, ok. godziny 14.00. Okazał się, że silnik przegrzewa się każdorazowo po 1-2 okrążeniach. Mimo prób zespół nie może usunąć usterki. Szkoda tej sesji, bo można było poprawić zdecydowanie wynik treningu. Czas 1.41.3, uważamy, jest przyzwoitym rezultatem, tym bardziej, że uzyskanym na oponach po 150km. Reszta stawki najlepsze wyniki uzyskiwała na nowych kompletach, przed końcem sesji.

Drugi dzień przywitał kierowców deszczem i mgłą. Jeszcze o 9.30 widzialność na torze wynosiła 60-80 m. Jazda w takich warunkach była naprawdę ekstremalna. Wielu kierowców tą sesję nie będzie wspominać najlepiej. Częste neutralizacje spowodowane wypadkami bolidów. Każdy z kierowców chciał uzyskać jak najlepszy czas, często z przykrymi konsekwencjami. Tym samym, większość okrążeń była tylko instalacyjna, tzn. wyjazd i zjazd do Pit stopu. Po południu, Natalia rozpoczęła jazdę od mocnego uderzenia. 2.03.00 przez długi czas było 3 czasem sesji. Nasz kierowca z okrążenia na okrążenie jechała coraz szybciej. Niestety, pech lekko nie opuszczał Natalii i ponownie dał znać przegrzewający się silnik. Do tego dołączył sterownik zmiany biegów i niedane było Natalii dokończyć sesji. Dwa krótkie wyjazdy pozwoliły jej tylko na poprawienie, kosmetyczne swojego czasu. Na wyjazd na slickach nie pozwolił już jednak stan auta.

Nie czasy były jednak najważniejsze. Dla teamu i samej Natalii ważne było to, czy ona sama odnajdzie się w nowym aucie, nowej serii, nowym teamie. Czy odnajdzie się po tak długiej przerwie. Zostaliśmy mile zaskoczeni. Znalezienie wspólnego języka z inżynierami i ciągły progres czasowy, dał nam naprawdę dużo satysfakcji. Jak wszędzie, na każdym torze, Natalia dała się poznać, jako doskonale pracujący kierowca.

Po teście Natalia powiedziała: „Byłam bardzo podekscytowana tymi testami. Rok bez jazdy to bardzo długa przerwa. Nie jeździłam w żadnej serii, nie siedziałam nawet w wyścigowym aucie. Teraz było jednak cudownie. Może jeszcze nie bardzo szybko, ale to tylko kwestia czasu, kwestia przejechanych kilometrów. Formuła Master to naprawdę doskonałe, ale wymagające auto. Dużo nowinek technologicznych, sterowanie skrzynią biegów łopatkami przy kierownicy, poważny monocok , rozbudowana aerodynamika, bardzo dobre osiągi silnika Hondy. To naprawdę duża przyjemność. Jestem również zadowolona z pracy teamu JD Motorsport. Nie stawialiśmy im jeszcze zbyt dużych wymagań, ale pracowało mi się z nimi zupełnie dobrze. Jazdy mogło być odrobinę więcej, mogłam poprawić swoje czasy, ale cóż, techniczne usterki spowodowały wcześniejsze zakończenie obu dni testowych. Chciałam również podziękować firmie ATKearney, bez pomocy, której nie mogłabym jeździć tych testów, dla mnie bardzo ważnych testów”.

Szef JD Motorsport, Roberto Cavallari powiedział: „Cieszymy się , że mogliśmy pracować w czasie tych testów z Natalią. Wiedzieliśmy, że ona bardzo długo nie jeździła wyścigowo. Zastanawialiśmy się, jak da sobie radę. To było dla nas, ale przede wszystkim dla niej bardzo duże wyzwanie. Jesteśmy naprawdę pozytywnie zaskoczeni, nie tylko jej stałym progresem czasowym, ale również dużymi umiejętnościami i jeszcze większymi możliwościami. To niewątpliwie bardzo duży talent. Mamy nadzieję, że sezon 2010 Natalia pojedzie w naszym zespole. Znamy jej plany i cele i przekonani jesteśmy, że wspólnie pomożemy Natalii w jej drodze kariery wyścigowej”.

Źródło: Informacja prasowa Natan Racing Team
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.03.2011  CYFRA+ rozwiązała umowę z Kowalską
23.05.2010  Palmer zgarnia komplet punktów w F2 na Monzy
22.05.2010  Palmer wciąż niepokonany na Monzy w F2
22.05.2010  Palmer wygrał sobotni wyścig F2 na Monzy (aktualizacja)
21.05.2010  Piątkowe zmagania F2 na Monzy - po kwalifikacjach (aktualizacja)
Tagi:
Kowalska N.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
oligator, 10.11.2009 10:42[!]
powodzenia Natalka!
Kamikadze2000, 10.11.2009 12:00[!]
Przyłączam się do @oligatora. Powodzenia!!! :))
ari2k5, 10.11.2009 19:15[!]
Go Go Natalia! Nareszcie będzie można Ciebie w TV obejrzeć. Sezon w FM, potem F2 i F1 :) Dawaj! Do boju :D
Kamikadze2000, 11.11.2009 13:22[!]
Myślę, że jeszcze GP2 musiałaby zahaczyć. Ale zobaczymy... :))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca