F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP3: Samochód Dallary został zaprezentowany mediom

Za kierownicą bolidu zasiadł kierowca F1 - Mark Webber, pokonując 19 okrążeń toru Paul Ricard.
Mariusz Karolak, 18 listopada 2009, wyświetlenia: 2801<< | lista | T- | T+ | >>
Tor Paul Ricard w Le Castellet na południu Francji gościł wczoraj wielu dziennikarzy niemal z całej Europy. Właśnie tam odbyła się oficjalna prezentacja samochodu GP3 Series.

Na prezentacji, poza dziennikarzami i fotoreporterami, byli obecni także przedstawiciele wszystkich dziesięciu zespołów, które wybrano do rywalizacji w GP3. Po raz pierwszy mogli z bliska zobaczyć i dotknąć samochód GP3, którym będą ścigali się wkrótce ich kierowcy. Była to też doskonała okazja do rozmów z partnerami technicznymi GP3, czyli firmami Dallara, Hewland, Pirelli, Renault.

Za kierownicą bolidu zasiadł najpierw Mark Webber, pokonując 19 okrążeń toru w konfiguracji 3A. Australijczyk tak komentował swoje pierwsze wrażenia po przejażdżce: „Jestem pozytywnie zaskoczony możliwościami nowego samochodu GP3. To był mój pierwszy kontakt z tym autem i szczerze mogę powiedzieć, że prowadzi się ono jak mały bolid Formuły 1. Jest w nim sporo aspektów, do których przywykłem, choć oczywiście wszystko jest dużo mniejsze, w mniejszej skali. Na przykład ten samochód jest wyposażony w przełączaną łopatkami na kierownicy skrzynię biegów i sprzęgło”.

„Największą przewagą tych mistrzostw będzie to, że zawody będą odbywały się w weekendy Formuły 1. To sprawi, że kierowcy będą mieli doskonałe pole do pokazania się, a na pewno wszyscy szefowie zespołów z uwagą będą obserwowali to, co się dzieje w weekendy wyścigowe. Uważam, że to wspaniały samochód i jestem pod dużym wrażeniem całego pakietu. Z niecierpliwością czekam na pierwszy wyścig w przyszłym sezonie”.

Webber wyjawił też, jak doszło do tego, że zaangażował się w GP3 Series, gdzie razem z Christianem Hornerem wystawi ekipę MW Arden. „Christian Horner był zainteresowany wzięciem udziału w tej formule i zaproponował mi, abym się przyłączył do jego projektu. Nie jestem już na początku swojej kariery wyścigowej w Formule 1, zatem dla mnie to było logiczne rozwiązanie”.

Wczoraj do bolidu GP3 zasiadł także były kierowca Formuły 1 – Martin Brundle. Anglik również był zadowolony z tego, jak auto zachowuje się na torze. Pierwsze bolidy wyprodukowane przez włoską Dallarę trafią do zespołów już 15 stycznia 2010 roku. Drugi bolid powinien trafić do zespołów pod koniec stycznia, a trzeci na początku lutego. Każdy zespół będzie dysponował trzema autami. Koszt wystawienia jednego samochodu na cały sezon szacuje się na 600-700 tysięcy euro.

3 i 4 marca na torze Paul Ricard zostaną przeprowadzone pierwsze zbiorowe testy. Kolejne, również na tym obiekcie, zaplanowano na 31 marca i 1 kwietnia. Ostatnie przedsezonowe testy odbędą się 13 i 14 kwietnia na torze Catalunya pod Barceloną. To właśnie tam odbędzie się pierwsza runda tych mistrzostw.

Organizatorzy GP3 Series zapewniają, że styl jazdy tego samochodu jest bardzo podobny do tego z GP2 Series, która ma być logicznym rozwojem dla każdego kierowcy jeżdżącego w GP3. Auto jest szybsze od 2 do 4 sekund (w zależności od toru) od samochodu Formuły 3. Założeniem była optymalizacja kosztów operacyjnych, zmniejszenie elementów aerodynamicznych i obniżenie kosztów naprawy w przypadku rozbicia auta. Skrzynia biegów jest wytrzymała i po pierwszych trzech testach można stwierdzić, że wytrzymuje dystans do 4000 km. Podobnie jak w GP2 i F1, także i tutaj kluczowe będzie też zarządzanie oponami przez kierowców, jako że na każdy weekend wyścigowy zawodnicy otrzymają ograniczoną ilość ogumienia.

Zapowiedziano także, że już wkrótce zostanie uruchomiona oficjalna strona internetowa poświęcona GP3 Series.

Źródło: gp3.totalh.com (na podstawie informacji z gp2series.com, twitter.com, toilef1.com)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  Mazepin wygrywa ostatni wyścig GP3 w historii
24.11.2018  Pucini wygrywa główny wyścig GP3, Hubert zostaje mistrzem
30.09.2018  David Beckmann wygrywa pełen emocji sprint GP3 w Soczi
30.09.2018  Pulcini wygrywa główny wyścig GP3 w Soczi
02.09.2018  Pedro Piquet wygrywa sprint GP3 na Monzy po świetnej walce
Tagi:
GP3
Webber M.
Dallara

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Grekyy, 18.11.2009 11:25[!]
Nie rozpieszczono nas ilością zdjęć nowej zabawki ale nie da się nie zauważyć, że jest bardzo podobna do samochodu F2 Williamsa. Nawet pokazowe malowanie jest łudząco podobne :P Miejmy nadzieję, że konstrukcja będzie miała więcej farta jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Swoją drogą F2jkę oglądało się całkiem przyjemnie, np. odważna jazda Soucek'a na Donington ; ] Na pewno rzucę okiem z ciekawości na jakiś wyścig, jeśli będzie okazja.
Mariusz, 18.11.2009 11:43[!]
Trochę wcześniejszych zdjęć jest tutaj, te z wczorajszej prezentacji wkrótce też tam zamieszczę.
noofaq, 18.11.2009 12:13[!]
jeśli mam być szczery to jest brzydka ta dallara
jan5, 18.11.2009 13:28[!]
dobrze byłoby gdyby stworzyli coś na kształt rozgrywek ligowych. Powiedzmy 5 najleopszych z gp3 wchodzi do gp2 a 5 najgorszych spada z gp2 do gp3, tylko ze to jest skomplikowane bo zespoły mają juz swoich kierowców od dawna pod opieką i zawsze tez chodzi o sponsorów
Jędruś, 18.11.2009 22:49[!]
Koszty naprawdę spore jak na osiągi bolidu F3.

W F3ES za za 450 tyś euro można przejeździć sezon w niezłym zespole, w F2 za 250 tyś.
renegade, 19.11.2009 00:50[!]
Cos Ci sie Jedrus pomylilo z tymi sumami, za 250k w F2 umowy nie podpiszesz!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca