F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Adrian Newey o hamulcach i kilka słów o sytuacji w zespole McLaren

Marek Roczniak, 10 czerwca 2004, wyświetlenia: 834<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny zespołu McLaren – Adrian Newey włączył się ostatnio do dyskusji na temat zmniejszenia bezpieczeństwa w Formule 1, wynikającego ze zbyt dużej prędkości bolidów. Brytyjczyk martwi się hamulce, które według niego przy obecnych ograniczeniach narzuconych przez FIA (szerokość tarcz hamulcowych ograniczona do 28mm i 13-calowe obręcze kół) osiągnęły już w zasadzie swój limit i bardzo niewiele trzeba, aby doszło do jakiejś tragedii. Newey wybrał odpowiedni moment na rozpoczęcie dyskusji na temat hamulców, gdyż tor im. Gillesa Villeneuve'a, na którym odbędzie się najbliższy wyścig, pod tym względem jest wyjątkowo wymagający.

Zespół McLaren problemy z hamulcami miał chociażby podczas inauguracyjnego wyścigu o Grand Prix Bahrajnu i bynajmniej nie jest osamotniony, gdyż z kolei na torze Catalunya problemy z hamulcami gnębiły zespół Williams. „Podczas hamowania oddziaływają tak duże siły, iż mamy problemy z pękającymi tarczami i dotyczy to całej gałęzi przemysłu. Mieliśmy awarie tarcz w Bahrajnie i wiem, że inne zespoły także miały awarie tarcz, choć niekoniecznie podczas wyścigów. Przyczepność opon i siła dociskowa, jakimi obecnie dysponujemy powodują, że na hamulce działa ogromna siła” – powiedział Newey w wywiadzie udzielonym tygodnikowi Autosport.

Wypowiedź Brytyjczyka może być oczywiście postrzegana jako próba odwrócenia uwagi od prawdziwych problemów zespołu McLaren. Tymczasem szef Mercedesa – Jurgen Hubbert nie ma oporów, jeśli chodzi o wskazywanie winnych fatalnej formy zespołu w jego własnych szeregach. Według Niemca szef firmy Ilmor, produkującej na zlecenie Mercedesa silniki dla stajni z Woking – Mario Illien chcąc zwiększyć moc zdecydował się na użycie nowych, niesprawdzonych tłoków na torze Nurburgring i to właśnie one doprowadziły do wszystkich awarii. „Chcę wiedzieć, dlaczego nie zostałem zapytany o zdanie w tej kwestii. Wolę ukończyć wyścig na szóstej pozycji, niż mieć eksplozję silnika podczas jazdy na drugiej pozycji. To była pomyłka. Silnik nie jest wystarczająco mocny i jeśli staramy się zwiększyć moc, to cierpi na tym niezawodność. Zabrnęliśmy w ślepy zaułek i mamy teraz olbrzymi problem” – powiedział Hubbert.

Dyrektor wykonawczy zespołu McLaren – Martin Whitmarsh zapewnia, że podjęte zostały odpowiednie środki zapobiegawcze, aby nie powtórzyła się sytuacja z toru Nurburgring podczas najbliższych wyścigów w Ameryce Północnej. Ponadto stajnia z Woking w Kanadzie będzie dysponowała nowym tylnym skrzydłem do bolidu MP4-19, które David Coulthard wraz z kierowcą testowym (Pedro de la Rosa) sprawdzał podczas ostatnich testów na torze Monza. Mimo to Szkot uważa, że zabranie starego auta do Kanady i Stanów Zjednoczonych to strata czasu. „Biorąc pod uwagę nasze obecne problemy, z wprowadzeniem w życie poprawionej wersji auta wiąże się niewielkie ryzyko, ponieważ ze starym nie kończymy wyścigów”.

MP4-19B podczas pierwszych testów na torze Silverstone wypadł całkiem nieźle i chociaż za jak najwcześniejszym debiutem tego bolidu opowiada się także sam szef zespołu – Ron Dennis, to jednocześnie przyznaje, że obecnie jest na to trochę za wcześnie. Złośliwi obserwatorzy twierdzą, że nowy McLaren jest tylko nieznacznie szybszy od starej wersji i dlatego nie warto się spieszyć z jego wprowadzeniem. Póki co oficjalny debiut MP4-19B jest planowany na początek lipca (Grand Prix Francji) i jak zapowiada Whitmarsh auto to powinno umożliwić wygranie jednego lub dwóch wyścigów w tym sezonie. Tutaj można zacytować popularne w światku Formuły 1 i nie tylko powiedzenie: "aby finiszować na pierwszej pozycji, najpierw trzeba dojechać mety". Pożyjemy, zobaczymy...

Źródło: Autosport.com, F1Racing.net, F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
22.04.2024  Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach
21.04.2024  Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari
19.04.2024  Norris: Dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu
Tagi:
McLaren
Newey A.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca