F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Natalia Kowalska po testach w Formule 2

"Szybko odnalazłam się w zespole i testy przebiegały naprawdę zgodnie z moimi oczekiwaniami".
Inf. prasowa, 10 grudnia 2009, wyświetlenia: 3380<< | lista | T- | T+ | >>
Natalia Kowalska, pierwsza i nieustannie, jedyna Polka w single-seaterach, zrobiła następny krok na swojej drodze kariery wyścigowej. Na zaproszenie organizatora serii F2 brała udział w oficjalnych testach na hiszpańskim torze w Walencji.

Nasza zawodniczka, która niestety w tym roku nie spędziła żadnego dnia w wyścigowym aucie, mierzy naprawdę wysoko i nie korzysta z półśrodków. Aby dowiedzieć się o stan swojego przygotowania wyścigowego, staje w szranki z kierowcami z całego świata w oficjalnych testach. Nie chowa się za prywatnymi testami i ogólnymi, nic niemówiącymi komunikatami. Wie, że rezultaty testów "idą w świat". Chce ciężko pracować i widzi rezultaty tej pracy.

„Jak pięknie jest jechać dla kogoś, kto wierzy w twój talent, twoją osobowość, twoje umiejętności. Dla mnie zaczyna się nowa era. ATKearney dał mi nie tylko zastrzyk gotówki, ale przede wszystkim potwierdził, że to, co robię jest naprawdę dobre. Pozwolił mi uwierzyć w siebie. To ogromna radość, że mogę się skupić tylko na pracy, że mam zagwarantowane finanse na starty. Dam z siebie wszystko, aby przekonać moich sponsorów i promotorów, że warto było postawić na mnie.Cel, który chcę osiągnąć będzie na pewno na miarę naszych wspólnych oczekiwań i ambicji” – powiedziała Natalia przed testami.

Formuła 2 to auto zbudowane przez Williams F1 Team, z silnikiem audi 1.8 o mocy 400/450 KM i skrzynią biegów sterowaną łopatkami przy kierownicy. Dla Natalii celem testów było nie tylko przejechanie jak największej ilości kilometrów, ale również instalacja w serii, którą rozważa, jako ewentualne miejsce swojego startu w 2010 roku. Prawie 100 okrążeń przejechanych pierwszego dnia, to naprawdę dobry trening, tym bardziej, że przejechanych w dobrym towarzystwie. Wśród konkurentów byli m.in. tester F1 Andy Soucek, regularny kierowca, GP2 A.Teixeira czy kierowca Indy Car Danny Clarke. Wynik Natalii, to czas gorszy o 2 sekundy z kawałkiem od najlepszych. Pierwszy dzień testów rokował naprawdę doskonale na przyszłość.

Drugi dzień testów to 80 okrążeń znakomitej już jazdy naszej zawodniczki. Prawie sekundowy progres czasowy od poprzedniego dnia, daje jej pozycję w pierwszej piątce, a później w ósemce kierowców. Błąd mechaników w ostatniej sesji treningowej spowodował, że po założeniu kompletu nowych opon, auto Natalii zwolniło o około 1 sek. Konkurenci w tym samym czasie przyspieszyli o 1 sek., co jest zupełnie oczywiste i naturalne. Błąd mechaników polegał na założeniu błędnie opisanego amortyzatora na mokrą nawierzchnię. Niestety w Walencji było sucho i słonecznie. Skutkiem tego bolid miał tendencje do ciągłych ucieczek poza tor, stał się niestabilny nie tylko przy hamowaniu, ale również przy przyspieszaniu. Nie dało się w tej sesji pojechać szybciej. Niestety, takie błędy się zdarzają w motosporcie. Wyłapano to dopiero przy analizie telemetrii wykresu jazdy. Nie robimy z tego powodu tragedii. Natalia pokazała, że stać ją na progres czasowy i jazdę blisko czołówki. To był naprawdę dobry wybór, F2 powinna być etapem dla Natalii w jej drodze wyścigowej.

Po testach Natalia powiedziała: „Szczerze powiem, nie wiedziałam, czego mogę się spodziewać na tych testach. Już od roku Jonnatan Palmer, organizator serii F2, zapraszał mnie na testy. Niestety, brak zaplecza finansowego nie pozwalał mi na realizację tego projektu. Teraz jest inaczej, otrzymałam wsparcie nie tylko finansowe, stąd moja wizyta w F2. Auto dużo mocniejsze od tych, którymi jeździłam wcześniej, inna technologia, monocoque, inna charakterystyka. Okazało się jednak, że jest ok. Szybko odnalazłam się w zespole i testy przebiegały naprawdę zgodnie z moimi oczekiwaniami. Wraz ze mną na testach było wielu znakomitych kierowców, łącznie z testerami F1, regularnymi kierowcami GP2 czy Indy Car. Nie odbiegałam wynikami od stawki, chociaż wiem ile jeszcze pracy przede mną. Drugi dzień testów pokazał, że szybko nadrabiam stracony czas. W ciągu całego dnia byłam między 4-8 miejscem i traciłam do czołówki nieco ponad 1 sek. Jestem naprawdę bardzo zadowolona. Myślę, że po serii testów i intensywnym przygotowaniu się do sezonu 2010, moje starty przysporzą kibicom wielu pozytywnych wrażeń”.

Jonnatan Palmer, organizator serii, były kierowca F1, powiedział: „To nieprawdopodobne, co zrobiła Natalia. Po tak długiej przerwie, w nowym aucie, od razu doskonały wynik. Nie odstawała od stawki, uzyskując wartościowe czasy. Doskonale wpisała się w zespół. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jej pracy z zespołem. Wierzymy, że sezon 2010 rozpoczniemy wspólnie w Formule 2, z korzyścią dla Natalii i dla zespołu. Zrobimy wszystko, aby pomóc Natalii w osiągnięciu jak najwyższych celów”.

Źródło: Informacja prasowa
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.03.2011  CYFRA+ rozwiązała umowę z Kowalską
23.05.2010  Palmer zgarnia komplet punktów w F2 na Monzy
22.05.2010  Palmer wciąż niepokonany na Monzy w F2
22.05.2010  Palmer wygrał sobotni wyścig F2 na Monzy (aktualizacja)
21.05.2010  Piątkowe zmagania F2 na Monzy - po kwalifikacjach (aktualizacja)
Tagi:
F2
Kowalska N.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
barteks, 10.12.2009 10:57[!]
O których testach mowa? Bo ostatnio w Walencji to chyba nie było takich wyników?
Ap4cz05, 10.12.2009 11:03[!]
"Na zaproszenie organizatora serii F2 brała udział w oficjalnych testach na hiszpańskim torze w Walencji."

Pierwszy akapit ;)
Mexi, 10.12.2009 11:06[!]
I gdzie są ci krzykacze z forum? Brawo Natalia :)
barteks, 10.12.2009 11:21[!]
@Ap4cz05: kliknij sobie pod tym newsem (Ostatnie pokrewne tematy:) na wyniki ostatnich testów F2:

Pierwszy dzień:
16.    Natalia Kowalska     1:29,641     +2,905

Drugi dzień:
13.    Natalia Kowalska         1:28,870     +2,764
tomato, 10.12.2009 11:37[!]
"Na zaproszenie organizatora serii F2 brała udział w oficjalnych testach na hiszpańskim torze w Walencji."
Za jedyne 17500 euro + VAT - to ze strony organizatora, czyli F2
Dżejson, 10.12.2009 12:32[!]
"Wynik Natalii, to czas gorszy o 2 sekundy z kawałkiem od najlepszych." +2,905 to nie jest "2 z kawałkiem", tylko "prawie 3", tak samo jak 199 to nie jest 100 z kawałkiem :) Panowie i panie z działu PR ładnie koloryzują ;)
noofaq, 10.12.2009 12:44[!]
jest z kawałkiem - bo 0,9 to kawałek :)
pro-Papinian, 10.12.2009 12:57[!]
Nareszcie ktoś podał ile przejechała okrążeń. Najważniejsze, że po roku przerwy potrafiła już drugiego dnia uzyskać progres. "To ogromna radość, że mogę się skupić tylko na pracy, że mam zagwarantowane finanse na starty." - i dobrze, chociaż ona jedna.
Kamikadze2000, 11.12.2009 20:33[!]
A więc Natalia prawdopodobnie w F2, Giermaziak w F3ES (a jeśli nie tam, na pewno w jakiejś lepszej serii, od FR2.0), Adamski też może gdzieś wyżej zadebiutowac, Basz i Bernacik mają szansę na Formułę BMW. No cóż, miejmy nadzieje, że flaga Polski wreszcie pojawi się w tabeli z wynikami (najlepiej jak najwyżej!). :))
Jędruś, 12.12.2009 00:34[!]
Kurde jakby założyli jakąś fundację gdzie można wpłacać na nich pieniądze to chętnie bym to zrobił.
Nie mówię tu o jakiś wielkich kwotach, ale z pewnością każdy szanujący się fan motorsportu w Polsce coś od siebie by dorzucił.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca