F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespół Montoi odpadł z Rolex 24

W samochodzie #02 stwierdzono bliżej nieokreślony problem z silnikiem.
Bartosz Pyciarz, 31 stycznia 2010, wyświetlenia: 2491<< | lista | T- | T+ | >>
Przełom soboty z niedzielą był najgorszym momentem 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona dla liderującego dotychczas zespołu Chip Ganassi Racing with Felix Sabates. Po tym, jak zespół spędził 132 z 247 okrążeń na prowadzeniu, trzy minuty po północy czasu amerykańskiego (6:03 czasu polskiego) – Kolumbijczyk zjechał do boksów, a już 15 minut później zespół potwierdził wycofanie się z rywalizacji z powodu awarii silnika.

Wyścig rozpoczął się na bardzo mokrym torze, tuż po ulewie, która przeszła nad torem i pierwsze sześć okrążeń kierowcy pokonali za samochodem bezpieczeństwa. Świetnym startem popisał się Scott Pruett z #01 zespołu Chipa Ganassiego i objął prowadzenie, które stracił jednak w połowie okrążenia na rzecz Oswaldo Negriego z zespołu Michaela Shranka.

Zdobywcy pole position – SunTrust Racing wrócili jednak za chwilę na prowadzenie, ale przebita opona zmusiła ich do wcześniejszego pit-stopu. Wkrótce przebudził się jadący autem #02 Scott Dixon i po swoim długim przejeździe jechał na prowadzeniu po dwóch godzinach. Wkrótce zespoły zaczęły zmieniać opony na slicki, jako że warunki na torze były coraz lepsze.

Po zmianie opon Dixon oddał auto Franchittiemu, który utrzymał prowadzenie pomimo kilkukrotnych okresów żółtej flagi, które zbijały stawkę. Po pit-stopie za kierownicą auta #02 wyjechał Juan Pablo Montoya, który stracił jednak prowadzenie na skutek wolniejszego pit-stopu, niż auto #59 Brumos Racing kierowane przez znanego z IndyCar – Raphaela Matosa.

Potem załogi zmieniały się na prowadzeniu na skutek innych strategii postojów, przez chwilę liderowała nawet załoga #99 – Bob Stallings Racing, pomimo startu z ostatniego pola, jako że podczas czwartkowych treningów mistrz NASCAR Sprint Cup – Jimmie Johnson rozbił auto i nie wystartowali w kwalifikacjach.

Również zdobywcy pole position – SunTrust mieli kilka przygód. Między innymi Pedro Lamy uderzył w bandę oddzielającą toru od boksów, gdy wyjeżdżał na zimnych oponach. Siódmą godzinę za kierownicą liderującego #02 rozpoczął Jaime McMurray. Niestety jechał słabo i został wyprzedzony przez jadącego #6 – AJ Allemendigera oraz #9 – Joao Barbosę.

Zespół zdecydował się na błyskawiczną zmianę i zaledwie po godzinnym odpoczynku za kierownicę powrócił Juan Pablo Montoya, a jego zespół powrócił na prowadzenie, choć Barbosa nie zamierzał odpuszczać. Jednakże w chwilę później marzenia o trzecim zwycięstwie w Rolex 24 dla Kolumbijczyka uszły z dymem po tym, jak musiał zjechać do boksów z powodu awarii silnika.

Na prowadzenie wyszedł wówczas zespół #9 Action Express, jednak odpadnięcie załogi #02 dało jakby siłę napędową dla samochodu #01 Ganassiego, jako że Pruett narzucił piorunujące tempo i objął prowadzenie, w dodatku wykręcając serię najszybszych okrążeń. Po postojach i zmianie kierowców tuż po upływie 12 godzin liderem została załoga #01 z Justinem Wilsonem za kierownicą.

Już tylko trzy auta pozostały na okrążeniu lidera i prawdopodobnie one stoczą bój o zwycięstwo – #01 Chip Ganassi, #9 Action Express i #6 Michael Shrank Racing z Allmendingerem za kierownicą. W klasyfikacji GT toczy się zacięty bój pomiędzy #67 Flying Lizard Motorsport wystawiającego Porsche GT3, a #57 Camaro z Janem Magnussenem za kierownicą. Pozostali rywale w klasie mają dwa lub więcej okrążeń straty.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.05.2021  ORLEN Team WRT wygrywa drugą rundę ELMS
01.09.2019  Marcus Armstrong pewnie wygrywa sprint F3 w Spa
31.08.2019  Wyścig F2 anulowany po ogromnej kraksie na Spa
31.08.2019  Piquet wygrywa główny wyścig F3 na Spa
04.08.2019  Mick Schumacher odnosi pierwsze zwycięstwo w F2
Tagi:
Inne wyścigi

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Simi, 31.01.2010 10:59[!]
Mam nadzieję,że w tym roku w NASCAR Jimmie Johnson, Tony Stewart albo Kurt Busch sięgną po mistrzostwo.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca