F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Action Express wygrywa Rolex 24 at Daytona

Zwycięski zespół jechał w składzie Joao Barbosa, Terry Borcheller, Ryan Dalziel i Mike Rockenfeller.
Bartosz Pyciarz, 31 stycznia 2010, wyświetlenia: 1962<< | lista | T- | T+ | >>
Po zaciętej walce zespół #9 Action Express z samochodem Riley-Porsche odniósł zwycięstwo w otwierającym sezon 2010 Rolex Sports Car, 24-godzinnym klasyku na torze Daytona. Był to szczególny wynik dla tego zespołu, ponieważ debiutował on w trwającym dobę wyścigu. Drugie miejsce zajął zespół #01 Chip Ganassi Racing, a trzeci był #95 Crown Royal Racing.

Zwycięska załoga pokonała 755 okr., a jedynie #01 byli w stanie pokonać tyle samo okrążeń, przegrywając ostatecznie o niewiele ponad 55 sek. W ostatnich sześciu godzinach na torze rozgrywały się dramatyczne sceny. Między innymi lider klasy GT po 18 godzinach #71 Porsche GT3 z Bobbym Labonte musiało wycofać się z rywalizacji na skutek braku paliwa na ostatniej prostej przed boksami.

Na około trzy godziny przed metą swoje auto rozbił świetnie jadący Raphael Matos, który przez długi czas był autorem najszybszego okrążenia tego wyścigu. Prawdopodobnie awarii uległ układ hamulcowy, bowiem z jego prawego tylnego koła wydobył się czarny pył.

Następnie trwała zażarta walka o prowadzenie i Justin Wilson zmieniał się na prowadzeniu z Ryanem Dalzierem. Na ostatnie dwie godziny oba zespoły zmieniły kierowców i Scott Pruett zastąpił Wilsona, a Joao Barbosa zastąpił Dalziera. Strata #01 była jednak już zbyt duża i nawet dobre tempo Amerykanina nie wystarczyło na dogonienie #9.

Na 1 godzinę i 15 minut przed metą dramat przeżył AJ Allmendinger. Heroicznie walcząca o dojechanie do mety załoga ostatecznie nie dojechała do mety, bowiem awarii uległa prawdopodobnie jednostka napędowa i #9 Michael Shank Racing straciła niemalże pewne miejsce na podium.

Ich pozycję zajął #95 Crown Royal Racing z Ryanem Hunter-Reayem za kierownicą. I w takiej kolejności zespoły dojechały do mety. Był to historyczny wyścig, bowiem po raz pierwszy zwyciężył w nim portugalski kierowca, a kierowcy pokonali ponad 4300 km co jest lepszym wynikiem niż w ubiegłym roku, jednak do rekordowego osiągnięcia zabrakło prawie 150 km.

W klasie GT zwycięstwo odniósł #70 Speedsource Mazda RX-8 w składzie Jonathan Bomarito, Nick Ham, Sylvain Tremblay i David Haskell. Rywalizacja w klasie GT była jeszcze bardziej zacięta, jako że jak już pisaliśmy po odpadnięciu załogi #71 prowadzenie objął zespół Flying Lizard Porsche GT3. Liderzy musieli jednak zjechać na ostatni pit stop 0,5 godziny przed metą i tak o to zwycięstwo wpadło niespodziewanie w ręce Mazdy.

Źródło: Informacja własna
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.05.2021  ORLEN Team WRT wygrywa drugą rundę ELMS
01.09.2019  Marcus Armstrong pewnie wygrywa sprint F3 w Spa
31.08.2019  Wyścig F2 anulowany po ogromnej kraksie na Spa
31.08.2019  Piquet wygrywa główny wyścig F3 na Spa
04.08.2019  Mick Schumacher odnosi pierwsze zwycięstwo w F2
Tagi:
Inne wyścigi

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gnt3c, 01.02.2010 09:12[!]
Wiadomo...VW :)
marian3251, 02.02.2010 16:14[!]
jeśli pijesz gnt3c do porsche i oglądałeś wyścig to zauważyłbyś, że oprócz gt wszyscy jechali lolami i ogólnie nie ma sie czym chwalić. btw: widział ktoś to półnagie camaro? :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca