|
|
|
|
|
|
Massa najszybszy podczas pierwszej sesji w Walencji |
Brazylijczyk udanie powrócił do rywalizacji z innymi kierowcami Formuły 1. |
|
•Marek Roczniak, 1 lutego 2010, wyświetlenia: 12859 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Felipe Massa powrócił za kierownicę obecnego bolidu Formuły 1 i do rywalizacji z innymi kierowcami po raz pierwszy od swojego wypadku na Węgrzech, uzyskując najlepszy czas w porannej sesji pierwszego dnia przedsezonowych testów, które rozpoczęły się dzisiaj w Walencji.
Ferrari musiało odwołać shakedown na torze Fiorano w ubiegłym tygodniu z powodu złej pogody, zatem pierwsza jazda F10 miała miejsce dopiero dzisiaj i wstępne osiągi mogą sugerować, że Ferrari dysponuje konkurencyjnym autem we wczesnej fazie testów. Jednakże trzeba pamiętać, że czasy okrążeń na testach mogą niewiele mówić, zwłaszcza w tym roku, ze względu na wprowadzenie zakazu tankowania w czasie wyścigów.
Tuż za Massą przed przerwą na lunch plasował się Pedro de la Rosa w Sauberze C29 ze stratą niespełna 0,2 sekundy do kierowcy Ferrari, zatem wydaje się, że pomimo wycofania się BMW i posiadania obecnie niewielu sponsorów, stajnia z Hinwil zdołała przygotować nienajgorsze auto. Trzecie miejsce na koniec porannej sesji zajął Nico Rosberg w Mercedesie MGP W01 (blisko pół sekundy straty do Massy). Samochód ten na resztę dnia przejmie Michael Schumacher.
Kolejne miejsca zajęli kierowca testowy McLarena – Gary Paffett, debiutujący za kierownicami bolidów Williams i Renault odpowiednio Rubens Barrichello i Robert Kubica, a klasyfikacje zamknął Sebastien Buemi, przejeżdżając zaledwie 10 za kierownicą nowego bolidu Toro Rosso.
Poniżej prezentujemy aktualne czasy (aktualizowane na bieżąco):
•Testy grupowe w Walencji, dzień 1/3 - 01.02.2010, Ricardo Tormo - 4,005 km | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół / bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. | Km |
|
1. | Felipe Massa | | Ferrari F10 | | 1:12,574 | - | - | 102 | 408,510 |
2. | Pedro de la Rosa | | BMW Sauber Ferrari C29 | | 1:12,784 | 0,210 | 0,210 | 74 | 296,370 |
3. | Michael Schumacher | | Mercedes GP W01 | | 1:12,947 | 0,373 | 0,163 | 40 | 160,200 |
4. | Nico Rosberg | | Mercedes GP W01 | | 1:13,543 | 0,969 | 0,596 | 39 | 156,195 |
5. | Gary Paffett | | McLaren Mercedes MP4-25 | | 1:13,846 | 1,272 | 0,303 | 86 | 344,430 |
6. | Rubens Barrichello | | Williams Cosworth FW32 | | 1:14,449 | 1,875 | 0,603 | 75 | 300,375 |
7. | Sebastien Buemi | | Toro Rosso Ferrari STR5 | | 1:14,762 | 2,188 | 0,313 | 18 | 72,090 |
8. | Robert Kubica | | Renault R30 | | 1:15,000 | 2,426 | 0,238 | 69 | 276,345 |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|