F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Smith o nowym samochodzie Force India

"VJM03 jest zdecydowanie ewolucją VJM02 pod względem filozofii projektowych".
Marek Roczniak, 9 lutego 2010, wyświetlenia: 2328<< | lista | T- | T+ | >>
Szef projektantów Force India – Mark Smith powiedział, że nowy samochód zespołu z Silverstone jest ewolucją zeszłorocznego modelu.

„VJM03 jest zdecydowanie ewolucją VJM02 pod względem filozofii projektowych, jakie rozwinęliśmy w Force India w trakcie ostatniego roku” – powiedział Brytyjczyk. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z obranego kierunku, zatem zdecydowaliśmy się na ewolucję projektu, zamiast wprowadzać wielkie zmiany”.

„Oczywiście jednym z głównych aspektów, z jakim musieliśmy się zmierzyć były zmiany w przepisach, które miały znaczący wpływ na pewne aspekty projektu samochodu. Zakaz tankowania w trakcie wyścigów zwiększa ilość paliwa, jaką trzeba pomieścić w samochodzie – prawie dwukrotnie w porównaniu do 2009 roku. Stawia to zespoły przed kompromisem: zrobić samochód dłuższy lub szerszy, albo – tak jak my to uczyniliśmy – jedno i drugie”.

„Wpłynęło to oczywiście na mechaniczne rozwiązania projektowe, a także na aerodynamiczne, zwłaszcza jeśli chodzi o dyfuzor i karoserię. Nawet pomimo zatwierdzenia zakazu podwójnych dyfuzorów od roku 2011 uznaliśmy, że nadal musimy być możliwie najbardziej agresywni w tym obszarze w sezonie 2010, jako że mamy pewne cele do osiągnięcia, a podwójny dyfuzor jest kluczowym aspektem rozwojowym samochodu”.

Smith ma także nadzieję, że nowy samochód będzie konkurencyjny na większości typów torów, w przeciwieństwie do zeszłorocznego modelu VJM02, który tracił dystans do innych na torach wymagających dużego docisku aerodynamicznego. „VJM02 był samochodem z relatywnie małym oporem powietrza, co można było dobrze zobaczyć na torach wymagających małego docisku” – dodał.

„Jak pokazaliśmy w trakcie 2009 roku, było to użyteczną cechą i przygotowując się do sezonu 2010 staraliśmy się utrzymać wysoki poziom wydajności aerodynamicznej, ale stwierdziliśmy też, że nasza pozycja w mistrzostwach ulegnie poprawie dzięki ogólnie lepszej charakterystyce, która będzie pasowała do wszystkich typów torów. Mamy – jak sądzimy – dość wydajny samochód pod każdy względem”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.07.2015  Mark Smith dyrektorem technicznym Saubera
10.05.2014  Caterham potwierdza zakończenie współpracy z Markiem Smithem
10.05.2014  Caterham zwolnił Marka Smitha?
16.08.2013  Smith: Chłodzenie największym wyzwaniem przed sezonem 2014
17.05.2011  Smith rozpoczął pracę w Team Lotus
Tagi:
Force India
Smith M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Lola, 09.02.2010 11:39[!]
Powodzenia !
Jędruś, 09.02.2010 19:35[!]
Rzeczywiście - tylna sekcja szczególności w okolicy bocznych wlotów powietrza nie wygląda bardzo aerodynamiczne :d.

Jeśli dzięki płaskiemu noskowi uda im się dostarczyć odpowiednio dużo powietrza na tylne skrzydło,a podłoga i dyfuzor będą działały jak mają to mogą być mocni w swojej grupie.
Kierowców mają niezłych.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca