|
|
|
|
|
|
Smith o nowym samochodzie Force India |
"VJM03 jest zdecydowanie ewolucją VJM02 pod względem filozofii projektowych". |
|
•Marek Roczniak, 9 lutego 2010, wyświetlenia: 2328 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Szef projektantów Force India – Mark Smith powiedział, że nowy samochód zespołu z Silverstone jest ewolucją zeszłorocznego modelu.
„VJM03 jest zdecydowanie ewolucją VJM02 pod względem filozofii projektowych, jakie rozwinęliśmy w Force India w trakcie ostatniego roku” – powiedział Brytyjczyk. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z obranego kierunku, zatem zdecydowaliśmy się na ewolucję projektu, zamiast wprowadzać wielkie zmiany”.
„Oczywiście jednym z głównych aspektów, z jakim musieliśmy się zmierzyć były zmiany w przepisach, które miały znaczący wpływ na pewne aspekty projektu samochodu. Zakaz tankowania w trakcie wyścigów zwiększa ilość paliwa, jaką trzeba pomieścić w samochodzie – prawie dwukrotnie w porównaniu do 2009 roku. Stawia to zespoły przed kompromisem: zrobić samochód dłuższy lub szerszy, albo – tak jak my to uczyniliśmy – jedno i drugie”.
„Wpłynęło to oczywiście na mechaniczne rozwiązania projektowe, a także na aerodynamiczne, zwłaszcza jeśli chodzi o dyfuzor i karoserię. Nawet pomimo zatwierdzenia zakazu podwójnych dyfuzorów od roku 2011 uznaliśmy, że nadal musimy być możliwie najbardziej agresywni w tym obszarze w sezonie 2010, jako że mamy pewne cele do osiągnięcia, a podwójny dyfuzor jest kluczowym aspektem rozwojowym samochodu”.
Smith ma także nadzieję, że nowy samochód będzie konkurencyjny na większości typów torów, w przeciwieństwie do zeszłorocznego modelu VJM02, który tracił dystans do innych na torach wymagających dużego docisku aerodynamicznego. „VJM02 był samochodem z relatywnie małym oporem powietrza, co można było dobrze zobaczyć na torach wymagających małego docisku” – dodał.
„Jak pokazaliśmy w trakcie 2009 roku, było to użyteczną cechą i przygotowując się do sezonu 2010 staraliśmy się utrzymać wysoki poziom wydajności aerodynamicznej, ale stwierdziliśmy też, że nasza pozycja w mistrzostwach ulegnie poprawie dzięki ogólnie lepszej charakterystyce, która będzie pasowała do wszystkich typów torów. Mamy – jak sądzimy – dość wydajny samochód pod każdy względem”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|