F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

James Allen: Ferrari i McLaren jak dotychczas najlepsi

Suche dni na torze Jerez dały ostatecznie lepszy obraz rozkładu sił w stawce.
Bartosz Orłowski, 22 lutego 2010, wyświetlenia: 3763<< | lista | T- | T+ | >>
(Oryginalne opracowanie: James Allen, www.jamesallenonf1.com)

Po dwóch pierwszych deszczowych dniach, drugi test na torze Jerez dał ostatecznie lepszy obraz tego, jak zespoły radzą sobie tuż przed rozpoczęciem nowego sezonu.

Jak dotychczas większość zespołów testowała pod kątem niezawodności z niewielką ilością pracy nad osiągami. Ostatnie testy w Barcelonie będą poświęcone właśnie tej drugiej kwestii i większość zespołów przygotuje znaczne poprawki do swych samochodów tuż przed pierwszym wyścigiem. Z tego co widzieliśmy w ostatnim czasie stawka jest na tyle wyrównana, że jeśli któryś z zespołów znajdzie jakieś efektywne rozwiązania aerodynamiczne, może wybić się ponad pozostałych. Teraz gra toczy się o wszystko.

W sobotni poranek Jenson Button wykręcił najlepszy czas w Jerez – 1:18,871 na pierwszym kółku dwuokrążeniowego przejazdu. Drugie okrążenie było prawie o sekundę gorsze, większość czasu stracił w ostatnim sektorze, prawdopodobnie przez to, że opony zaczęły tracić najlepsze osiągi. „Poszło nam bardzo dobrze, to świetny wynik dla mnie i McLarena” – stwierdził Button. „Jak dotychczas MP4-25 jest dobry na jednym okrążeniu, ale mamy też dobre wyniki podczas dłuższych przejazdów. Musimy jednak jeszcze się wiele nauczyć o samochodzie przy pełnym zbiorniku”.

Fernando Alonso nie wyjeżdżał na krótkie przejazdy z małą ilością paliwa i miał czas gorszy o 0,5 sekundy od Buttona podczas drugiego z 13 okrążeń. Po raz kolejny widać było, że Ferrari cierpi z powodu długiego okresu spadku osiągów opon. Jednakże początkowy czas Alonso wyniósł 1:21 i to prawdopodobnie z 80 kg paliwa na pokładzie. Po uwzględnieniu ilości paliwa jego czas był bardzo blisko czasu Buttona i wynosił około 1:18,9. Pod koniec dnia Alonso przejechał 48 okrążeń, część w formie symulacji wyścigu z pit-stopem na okrążeniu 13. 35 okrążeń, które później wykonał były bardzo szybkie i spójne z czasem 1:22 spadającym w kierunku 1:21 wraz z wypalanym paliwem.

Inżynierowie, z którymi rozmawiałem powiedzieli mi, że zespoły o ustalonej renomie są oddalone od siebie o około 0,7 sekundy. Ferrari i McLaren są blisko siebie, ale ten pierwszy jest bardziej niezawodny. Tuż za nimi znajduje się Red Bull. Nie są tak blisko, jak się tego spodziewałem, biorąc pod uwagę ich zeszły sezon. Będzie więc ciekawe przekonać się, jakie części przywiozą na najbliższe testy i gdzie ostatecznie znajdą się względem innych. Kolejnym zespołem w obecnym rozkładzie sił jest Mercedes, którego goni Force India.

Renault było bardziej konkurencyjne w sobotę. Robert Kubica przejechał 24 okrążenia z czasami pomiędzy niskie 1:21 – wysokie 1:20, a swój najlepszy czas uzyskał na drugim kółku 7-okrążeniowego przejazdu. Trudniej ocenić jest Williamsa, ponieważ wykonywali prawie same długie przejazdy z dużym ładunkiem paliwa, testując niezawodność nowego silnika Cosworth, przez co trudno ocenić ich prawdziwe tempo. Zakładając jednak, że jak dotychczas byli dość konserwatywni, podczas pierwszego wyścigu mogą być w dobrej formie.

Alonso w wywiadach dla prasy chwalił nowy samochód Ferrari, co także jest potwierdzeniem ich formy. „To najlepszy samochód, jaki kiedykolwiek miałem. Red Bull, McLaren i Renault są również bardzo szybcy, odkryli swe karty, podczas gdy my wciąż ukrywamy nasze. Będziemy analizować dane, ale jesteśmy przy tym bardzo optymistyczni. Gdybym był w innym zespole, oglądałbym się za Ferrari, ponieważ wszystko idzie bardzo dobrze. Być może jedyny obszar, w którym Ferrari musi się poprawić to krótkie przejazdy z małą ilością paliwa na pokładzie”.

Coraz bardziej prawdopodobne wydaje się, że podczas wyścigów widzieć będziemy strategię jednego zjazdu na zmianę opon, po której nastąpi bardzo długi przejazd. Bridgestone, dla którego jest to ostatni sezon, dostarczy opony, które nie będą się zbyt szybko zużywały, co umożliwi tego rodzaju długie przejazdy. Możliwość kwalifikacji na twardszej mieszance z dwóch możliwych będzie dawała przewagę i wygląda na to, że zarówno Ferrari, jak i McLaren mogą zmusić opony do optymalnej pracy na jednym okrążeniu.

Źródło: JamesAllenOnF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.10.2011  Przypuszczalna strategia okiem Jamesa Allena - Japonia
28.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Singapur
21.09.2011  Przewidywane strategie podczas GP Singapuru wg Jamesa Allena
14.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Monza
02.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - GP Belgii
Tagi:
Allen J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
buczu, 22.02.2010 11:31[!]
Po lekturze tej wypowiedzi i analizie czasów z soboty to Renault jest równie szybkie ile nie szybsze od Maclarena. Button najlepszy czas na 2 okrążeniowym stincie, a Kubica 0,243s wolniej na 13 okrążeniowym stincie i czasie wykręconym na 2 kółku. Jedyne co przeszkadza w tych wniąskacj to waga bolidu, która jest nieznana.
Jacobss, 22.02.2010 12:02[!]
Pragne przypomniec, ze Allen w zeszlym roku pisal, ze Ferrari, Toyota i BMW beda najlepsze....
biCampeon, 22.02.2010 12:06[!]
Zgadza się i również ostatnimi czasy powątpiewam w 'możliwości' Allena. Niemniej w tym roku wszystkie zespoły testują jednocześnie na tych samych torach, więc na pewno jest nam łatwiej wyciągnąć jakieś wnioski.
Patryk777, 22.02.2010 12:16[!]
a ja nie wierzę w żadne te blogi, ludzie piszą głupoty jak nie wiem, sytuacja rok temu, dwa lata temu, teraz, nigdy nic nic nie trafił, owszem trafili 2007-2008 walkę mclaren-ferrari. to było niepodważalne. Ja uważam, że w tym sezonie karty będą rozdawać RBR, Renault, McLaren i Schumacher.
Sgt Pepper, 22.02.2010 12:42[!]
Ja jakoś w Schu nie za bardzo wierzę i nigdy nie wierzyłem w udany powrót. No cóż, być moze że się mylę... ale gdybym miał postawić kasę na Michaela jako WDC- nie uczyniłbym tego.
totalfun, 22.02.2010 12:44[!]
Najważniejsze z tego artykułu jest to iż Bridgestone, jako to ich ostatni sezon, nie będą ryzykować z oponami. Dadzą twardsze mieszanki i większość zespołów będzie jechać tylko na 1 pit-stop. Niestety będzie to powodować mało atrakcyjne wyścigi, w których liczyć się będzie głównie dbałość o gumy. A nakazanie 2 pit-stopów będzie mało realne, bo jeśli niektórym zespołom taka taktyka będzie odpowiadać, to nie zgodzą się na zmiany.
Co do osiągów poszczególnych ekip radziłbym się wstrzymać do Bahrajnu. Może się nagle okazać, że ani Ferrari ani McLaren nie przodują w stawce ;D
A.S., 22.02.2010 14:22[!]
Ciekawa analiza, z której tak naprawdę nic nie wynika jeśli chodzi o przewidywanie kto będzie silny w nadchodzącym sezonie. Jedno co wiemy to, to, że McLaren i Ferrari odrobili zadanie domowe tej zimy i ich bazowy produkt wydaje się najlepszy na tle konkurencji w chwili obecnej. Ale co będzie potem, gdy zespoły ponanoszą poprawki i usprawnienia tego nie wie nikt.
biCampeon, 22.02.2010 14:28[!]
Ma czy nie ma racji, to jednak mam nadzieję na wyrównaną walkę o mistrzostwo pomiędzy Ferrari a McLarenem i Alonso i Hamiltonem do ostatniego zakrętu. No Panowie - jeszcze niecałe trzy tygodnie. Jak ten czas szybko zleciał :)
Baart Racing, 22.02.2010 15:57[!]
No cóż , Pan Allen, podobnie jak zawodnicy, szefowie zespołów oraz inni bardzo blisko związani z F1 nie posiadają kryształowej kuli, mogą jednak posklejać swoje wnioski poparte wieloletnim doświadczeniem i przypuszczeniami i podzielić się z publiką ...
fernandof1, 22.02.2010 16:24[!]
JA uważam że Ferrari,Mac i Renault popełniło błąd skupiając się na Kersie i uważam że te zespoły miały jednoroczną za dyszkę można było zauważyć już po połowie sezonu że Ferrari i Mac podniosły osiągi jak by Massa nie miał wypadku pewno by Ferrari było by na 3 miejscu
Uważam że w stawce będą przewodzić Ferrari i Mac zaraz za nimi RBR Reno i Merc a potem Force India i Sauber
Falarek, 22.02.2010 17:21[!]
fernandof1@ Renault to ma już trzy letnią zadyszkę :)
fernandof1, 22.02.2010 20:52[!]
ale wiemy czemu
Needdy, 23.02.2010 16:14[!]
fernandof1@ Co jasnowidzem jesteś?! Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem sezonu ty już znasz kolejność. o_O
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca